פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
שלב נוסף בהקמת תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל -
31/07/2011 15:38

איתן מאיר, מנכ"ל דליה אנרגיות: "אנו ערוכים לפתוח תחרות במשק החשמל וממתינים לאספקת הגז לישראל"
שלב נוסף בהתקדמות הקמת תחנת הכוח בצפית על ידי דליה אנרגיות כוח בע"מ. החברה חתמה ביום חמישי האחרון על הסכם הפעלה ואחזקה של תחנת הכוח עם חברת אלסטום, מובילה עולמית בתחום האנרגיה, התחבורה והתשתיות. ההסכם תואם את מתווה התחרות בין חברות מועמדות, במסגרתה זכתה אלסטום להקמה, אספקה, הפעלה ואחזקה, בפרויקט בהיקף של כמיליארד דולר.
לפי חוזה ההקמה, תוקם התחנה בפרק זמן של עד שלוש שנים, כשלפי ההסכם החדש ובהתאם לתנאי החוזה, אלסטום תפעיל ותתחזק את תחנת הכוח במשך 20 שנה.
איתן מאיר, מנכ"ל דליה אנרגיות כוח בע"מ, הוסיף כי "ההסכם שנחתם עם אלסטום מבטיח כי תחנת הכוח הפרטית תופעל בצורה מתקדמת ויעילה ביותר. התחנה תהווה תוספת משמעותית לכושר ייצור החשמל של ישראל לצד היותה צעד משמעותי לקידום הרפורמה במשק האנרגיה ובפתיחת השוק לתחרות."
ניסים זוילי, נשיא אלסטום ישראל, ברך על שיתוף הפעולה עם חברה מובילה בתחומה כמו חברת דליה אנרגיות כוח בע"מ והוסיף ואמר כי אלסטום מייחסת למעורבותה בפרויקט חשיבות אסטרטגית ראשונה במעלה.
רקע
עלותו הכוללת של הפרויקט הוא כמיליארד דולר, והוא כולל את בניית תחנת הכוח, תפעול מתקני הייצור ואחזקתם. מדובר בדריסת רגל ראשונה של אלסטום בשוק תחנות הכח המונעות בגז בישראל. מימון העסקה יתבצע על-ידי סינדיקט מימון המאורגן על-ידי בנק לאומי.
תחנת הכוח ממוקמת באזור צפית שבדרום השפלה, והיא עתידה להיות תחנת הכח הפרטית הגדולה ביותר בישראל בהספק כולל של כ-835 מגה ואט. התחנה תכלול שתי יחידות ייצור בטכנולוגיית טורבינות גז במחזור משולב, בהספק של 417 מגה ואט כל אחת המבוססות על ציוד של חברת אלסטום. כמו כן, תספק אלסטום את תחנת המשנה והמיתוג לחיבור תחנת הכוח לרשת החשמל.
התחנה בצפית דומה ללמעלה מ-100 תחנות כוח שסיפקה והקימה חברת אלסטום ברחבי העולם בשנים האחרונות. כמו כן אלסטום מפעילה ומתחזקת מעל 70 תחנות כוח ברחבי העולם בהספק כולל של 46,000 מגה ואט. הניסיון הבינלאומי הרב שרכשה חברת אלסטום מבטיח הקמה והפעלה של תחנת הכוח ביעילות האנרגטית הגבוהה ביותר בישראל, ואספקת חשמל אמין למשק האנרגיה הישראלי.
יחידות הייצור יופעלו על-ידי שריפת גז טבעי שיוזן לטורבינות גז המתקדמות מסוגן בשוק האנרגיה. הקמת תחנת הכוח בעלת נצילות ייצור החשמל גבוהה (מעל 59%), תואמת את מדיניות הממשלה להגדלת ייצור החשמל באמצעות גז טבעי מחד, תוך שימוש מושכל במשאבי הגז הקיימים, מאידך.
תחנת הכוח של דליה אנרגיות ממוקמת בצמידות דופן לתחנה קיימת של חברת החשמל, בסמוך לתשתית הגז של מדינת ישראל ובצומת קווי מתח העל של ישראל המובילים חשמל בכל רחבי המדינה. עם הפעלתה וחיבורה לרשת החשמל הארצית – תשופר משמעותית אמינות וזמינות אספקת החשמל לצרכנים ברחבי המדינה. התחנה צפויה להתחיל לפעול במ- 2014 ותספק כ-7% מצריכת החשמל במדינה.
אלסטום היא מובילה עולמית בתחום האנרגיה, התחבורה והתשתיות עם מחזור מכירות של 21 מיליארד יורו ו-93,000 עובדים. כ 25% מתשתיות החשמל ברחבי העולם מבוססות על ציוד של החברה. החברה הוקמה בשנת 1928 ופועלת בלמעלה משבעים מדינות ברחבי העולם. החברה, אשר חרטה על דגלה את מסר החדשנות והקדמה הטכנולוגית, פועלת כל העת למציאת פתרונות לכל מקורות האנרגיה, תוך שמירה על איכות הסביבה והקטנת זיהום האוויר, ומספקת תמיכה ופתרונות שונים בתחום התחבורה, תחזוקת הציוד הקיים ויצירת תשתיות חדשות.
דליה אנרגיות כוח בע"מ היא חברת פרטית המוחזקת בידי ארגון התשומות של משקי התק"מ (43.3%), חברת חירם-אפסילון (43.3%), סיגמא אפסילון (3.3%); קרן תשתיות ישראל (10%). כיו"ר החברה משמש מר אריק רייכמן (לשעבר מנכ"ל תנובה).

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy