פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 21.05.2024
יו"ר רשות הגז ימונה ליו"ר הזמני של רשות החשמל
28/08/2011 07:57

בלעדי יו"ר רשות החשמל, אמנון שפירה, יפרוש השבוע מתפקידו, אך הוועדה לאיתור מחליפו לא התכנסה כבר ארבעה חודשים. בין נציבות שירות המדינה למשרד האוצר פרצה מחלוקת על הרכב הוועדה

יו"ר רשות הגז הטבעי במשרד התשתיות, שוקי שטרן, צפוי להתמנות גם ליו"ר הזמני של רשות החשמל. שטרן ימלא את מקומו של אמנון שפירה שצפוי לסיים השבוע את תפקידו בתום ארבע שנות כהונה.

חרף הודעתו של שפירה על פרישתו הצפויה כבר במארס השנה - עדיין לא הצליחו משרדי התשתיות והאוצר לבחור במחליפו, זאת בעוד ועדת האיתור לתפקיד עדיין לא קיימה ולו ישיבה אחת. שר התשתיות, עוזי לנדאו, החליט שלא למנות לשפירה מחליף זמני מבין שורות רשות החשמל, וחיפש יו"ר מבין עובדי משרדו. לפיכך הועבר בשבוע שעבר שמו של שטרן לאישור נציבות שירות המדינה. במידה ולא יאושר, עשוי להתמנות לתפקיד אחד מסמנ"כלי הרשות כיום, ככל הנראה, משה בן יאיר.

במקביל נמשכת זה החודש הרביעי הסאגה המביכה סביב איוש הרכבה של ועדת האיתור, חרף מצבו הרעוע של משק החשמל וייקור תעריפי החשמל בשבוע שעבר. בעקבות התפטרותו של מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, שכיהן כנציג האוצר בוועדה, קבע נציב שירות המדינה הנכנס, עו"ד משה דיין, כי שני לא יוכל לכהן עוד כחבר בוועדה. לאחר שהניסיונות לשנות את ההחלטה כשלו, הוחלט באוצר לייעד למשבצת זו את סגן הממונה על התקציבים באוצר, שאול מרידור, החולש במסגרת תפקידו גם על ענף האנרגיה. זאת, מאחר והממונה על התקציבים, גל הרשקוביץ', רק נכנס לתפקידו.

ואולם, בעקבות מינויו בשבוע שעבר של מנהל רשות החברות הממשלתיות, דורון כהן, לתפקיד מחליפו הזמני של שני, קבעה הנציבות כי דווקא כהן אמור להיות נציג משרד האוצר בוועדה. על אף שלטענת משרד האוצר עשוי כהן להימצא בניגוד עניינים - משום תפקידו כרגולטור של חברת החשמל - קבעה הנציבות כי מועמדותו של כהן תוגש בכל מקרה. במידה ויימצא ניגוד עניינים, טענה הנציבות, תבוטל המועמדות ותיבחן מועמדותו של מרידור.

בינתיים עומדת בסימן שאלה גם כהונתה בוועדה של נציגת הציבור מטעם שר האוצר, עופרה כהן. כהן, בכירה לשעבר בבנק לאומי, מונתה בימים האחרונים לתפקיד בכיר באחת משלוחות בנק הפועלים בחו"ל. לפיכך, ייתכן ושאלת כהונתה בוועדה תיבחן מחדש בידי הנציבות, זאת לאחר שקודמתה במשבצת זו כבר נפסלה בידי הנציבות. את יתר המקומות בוועדה מאיישים הנציב דיין, מנכ"ל משרד התשתיות שאול צמח, ונציג שר התשתיות, ד"ר שלמה ברובנדר.

בתום הליך הדחה שהוביל משרד התשתיות במשך שנה הודיע שפירה על כוונתו לפרוש מתפקידו בהסכמה. לפי הסיכום, הודיע שפירה על כוונתו לפרוש מכהונתו עד 1 בספטמבר. במקביל, כך נקבע, תוקם ועדת איתור למינוי מחליפו בתפקיד, שאם תסיים את עבודתה מוקדם יותר - יפרוש שפירה מכהונתו כבר ב-1 ביולי.

בתחילת אפריל כבר פורסם המכרז לבחירת היו"ר הבא, אליו ניגשו כ-12 מועמדים. ואולם, גיבוש הרכב הוועדה התעכב בעקבות פרישת נציב שירות המדינה הקודם וסגנו מתפקידיהם. לאחר תהליך האישור הממושך של מינויו של דיין לתפקיד, התעכב גיבוש הוועדה משום שלשכות שרי התשתיות והאוצר התקוטטו סביב שאלת זהותו של יו"ר ועדת האיתור. זאת, כאשר כל אחת מהלשכות מתעקשת למנות ליו"ר הוועדה את מנכ"ל משרדה.

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy