פרסם אצלנו
צור קשר
יום שני 17.06.2024
רשת מלונות פתאל בחרה בחברת פבוס אנרגיה להטמעת מערכות להתייעלות אנרגטית בשלושה ממלונות הרשת בישראל
28/08/2011 15:52

החיסכון השנתי שממנו צפויה הרשת ליהנות עומד על כ- 2,000,000 ₪ שהם 66% מהוצאות האנרגיה המופנות לחימום בשלושת המלונות. שיעור הפחתת פליטות הפחמן הדו חמצני ורעלנים שונים המתווספים לו בתהליך השריפה צפוי לעמוד על כ 1,650 טון בשנה בשלושת המלונות שהם כ-90% מסך הפליטות הנכחי.

רשת מלונות פתאל בחרה בחברת האנרגיה הישראלית 'פבוס אנרגיה' להטמעת מערכת 'הידרה', פרי פיתוחה של החברה, בשלושה ממלונות הרשת (לאונרדו אין ירושלים, לאונרדו קלאב טבריה, ולאונרדו נגב). עד היום התבצע תהליך חימום מי הצריכה של אורחי המלון וכן חימום החדרים בחודשי החורף, באמצעות דוודים אשר שרפו דלקים פוסיליים (גז וסולר). שלושת המלונות צרכו עד היום דלקים בעלות שנתית ממוצעת של 3,000,000 ₪ (כ440,000 ליטר סולר וכ130,000 ק"ג גפ"מ - תוצר של זיקוק נפט הדומה מאוד לגז הבישול במטבח, ואשר מיועד למגזר העסקי)
מערכת הידרה הינה מערכת חימום היברידית, המתקדמת מסוגה בעולם המבוססת על פיתוח ישראלי מקורי ומציגה את שיעורי החיסכון (באנרגיה, בפליטות פחמן ובכסף) הגבוהים בעולם בתחום החימום למוסדות.
רפי שדה מנכ"ל מלונות פתאל: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה ומתכננים ולהמשיך ולבצע פרויקטים ירוקים מעין אלה, המשלבים חסכון באנרגיה, התייעלות תפעולית ושמירה על איכות על הסביבה"
רונן בוצר מנכ"ל משותף בפבוס אנרגיה: "הזכייה במכרז היא מבחינתנו פתיחה מוצלחת ליחסינו העתידיים עם רשת פתאל, לה 29 מלונות בישראל וכ-30 מלונות באירופה. שיתוף הפעולה החשוב עם חברת פתאל מגיע חודש לאחר חתימת החוזה עם מלון רמדה בירושלים, המלון הגדול בישראל, ולאחר חתימות במדינות נוספות באירופה, ביניהן יוון, ספרד וקפריסין. אין ספק כי עולם המלונאות מתעורר ובוחן בחינה מעמיקה את האפשרויות העומדות לפניו בתחום ההתייעלות האנרגטית. חשוב לציין שהחיסכון הכלכלי העצום שצפוי לרשת פתאל הינו רק פן אחד של הסיפור, לצמצום הדרמטי בשריפת דלקים יש השלכות סביבתיות מובהקות, גם בפן של צמצום פליטת גזי חממה וגם בפן של הפחתה כמעט טוטאלית של פליטת רעלים בסביבה עירונית".
החיסכון הכספי שממנו צפויה הרשת ליהנות לאחר התקנת המערכת בשלושת בתי המלון עומד על כ 2,000,000 ₪ בשנה שהם 66% מהוצאות האנרגיה המופנות לחימום בשלושת המלונות. שיעור הפחתת פליטות הפחמן הדו חמצני ורעלנים שונים המתווספים לו בתהליך השריפה צפוי לעמוד על כ 1,650 טון בשנה בשלושת המלונות שהם כ-90% מסך הפליטות הנכחי.

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy