פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
אדומים תשקיע 10 מיליון דולר באדירה
29/11/2011 08:11

השלד הבורסאי אדומים שנרכש על ידי אלכס דמביצר וג'קי פריד יצטרף למשקיעי אדירה בראשות המייסדים דניס בני, אלן פרידמן ואלן דיאמונד
מאת גולן חזני ,כלכליסט


שחקנית חדשה בתחום חיפושי הגז והנפט:  חברת אדומים שבשליטת אלכס דמביצר וג'קי פריד מנהלת מו"מ מתקדם להשקעת 10 מיליון דולר בגיוס ההון של חברת אדירה אנרגיה, לקראת כניסתה של אדירה למסחר בבורסה בתל אביב וביצוע קידוחים בים התיכון. בנקאי הגיוס של אדירה הוא דש איפקס, שאת מחלקת בנקאות ההשקעות שלו מנהל יאיר אפרתי.
אדירה מנסה לגייס כ־30 מיליון דולר ממשקיעים ישראלים, ובהתחשב בגודל ההשקעה הצפויה של אדומים, היא צפויה להפוך לבעלת המניות הגדולה בחברת האנרגיה. את השליטה בשלד הבורסאי אדומים (68%) רכשו דמביצר ופריד בפברואר 2010 תמורת 21 מיליון שקל, ששיקפו את חלקה של אמיליה פיתוח במזומנים המצויים בקופת אדומים, בתוספת פרמיה של 3.9 מיליון שקל. דמביצר (48) מתגורר בניו יורק, והוא בעליו של גרעין השליטה בחברת הנדל"ן האמריקאית הפרטית נורת'רן גרופ (Northern Group), המחזיקה ומנהלת כ־5,000 דירות להשכרה ברחבי ארה"ב
.
אדירה אנרגיה (סימול: ADL) נסחרת בבורסה בטורונטו, קנדה, אף שהיא פועלת בישראל ומחזיקה רישיונות לחיפושי נפט בעמק החולה ובים התיכון. החברה, שגייסה בעבר 20 מיליון דולר, העבירה לפני כחצי שנה את המטה שלה למתחם הבורסה ברמת גן, גייסה עובדים חדשים ומינתה את חזי קוגלר למנכ"ל. המפעיל שצפויה אדירה לשכור לצורך הקידוחים בים התיכון הוא AGB האמריקאית.
הרישיונות הימיים של אדירה הם בשטחים גבריאלה, יצחק ושמואל, הממוקמים בין נתניה לאשדוד במים רדודים, מה שמוריד את עלויות ההפקה בהם. לפי סקר סיסמי שביצעה חברת גוסטבסון בחודש אפריל השנה, ההערכות המיטביות במאגר גבריאלה הן ל־277 מיליון חביות נפט בסבירות של 50%. אדירה מחזיקה ב־30% מהמאגר, לאחר שמכרה 70% ממנו למודיעין מקבוצת אי.די.בי וצחי סולטן. לפי ההערכות המיטביות במאגר יצחק, שנמצא כ־12 ק"מ מחופי ישראל, ניתן להפיק ממנו 20.4 מיליון חבילות נפט.

שלושת המייסדים הקנדים של אדירה, המחזיקים בכ־18% ממנה, הם דניס בני, יו"ר החברה ובעבר יו"ר הקהילה היהודית בקנדה; אלן פרידמן, סגן נשיא לפיתוח עסקי; ואלן דיאמונד, המנכ"ל הקודם, שמנהל כעת הליכים משפטיים כנגד החברה.
מלבד המייסדים, בעלת מניות בולטת באדירה היא קבוצת BRM של אלי ברקת (10%), שהשקיעה 4 מיליון דולר בחברה. BRM מחזיקה בדש איפקס, המשמש כאמור בנק ההשקעות של אדירה. קרן ההשקעות הפרטית קוואנטום פרטנרס, מקבוצת קרנות הגידור ג'ורג' סורוס פאנד מנג'מנט, השקיעה השנה 6.5 מיליון דולר באדירה ומחזיקה בה 10%, ובנוסף מחזיקים במניות החברה בראונסטון הקנדית (7%), קבוצת לפידות (6%) והלמן־אלדובי (2%).

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy