פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 19.03.2024
יצוגית נגד קבוצת דלק ותשובה: "בעל השליטה נושא באחריות כלפי בעלי המניות"
29/11/2011 16:18

התביעה עוסקת בנזק שנגרם לכאורה לבעלי מניות בחברה כתוצאה מדיווחים כוזבים ומטעים בדוחות הכספיים ובדיווחים אחרים של החברה. היקף התביעה: 720 מיליון שקל
מאת מארק שון ,כלכליסט

תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית בהיקף של 720 מיליון שקל הוגשה אתמול (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד קבוצת דלק, יצחק תשובה, ושורה של דירקטורים בעבר ובהווה בדלק נדל"ן, ביניהם הילל (איליק) רוז'ינסקי, מי שכיהן כמנכ"ל במשך 8 שנים עד לשנת 2009, אסף ברטפלד שכיהן כיו"ר במשך עשר שנים והמפכ"ל לשעבר משה קראדי. הטענה המרכזית בתביעה אינה קשורה כלל להסדר שמתגבש בימים האחרונים אלא לאירועים שהתרחשו בעבר ולחקירה של רשות ני"ע בדבר אי סדרים בחברה.
לגבי האחריות של תשובה אישית לגבי אותם אירועים נכתב בתביעה, כי "בעל השליטה נושא - גם הוא - באחריות כלפי ציבור בעלי המניות...בעל השליטה הוא זה שניווט את התנהלות החברה הלכה למעשה, בין היתר תוך עשיית שימוש בנושאי משרה ובחברי דירקטוריון שאיפשרו לו להישאר "מאחורי הקלעים" ושלמעשה רקדו לפי החליל שלו תוך שהם מתרשלים וחודלים מלבצע את תפקידם".
התובע הוא עו"ד רנן גרשט המחזיק ב-211 מניות של החברה. הוא הגיש את התביעה יחד עם שותפו עו"ד אופיר נאור ועו"ד שגית סולומון. התביעה עוסקת בנזק שנגרם לכאורה לבעלי מניות בחברה כתוצאה מדיווחים כוזבים ומטעים בדוחות הכספיים ובדיווחיה של החברה, אשר בחלקם "נתמכו בהערכות שווי מנופחות ושקריות ובמצגים שקריים שהוצגו", נכתב בתביעה.
בתביעה נכתב, כי באוגוסט 2008 החברה פרסמה הערכת שווי לגבי שוויה הכלכלי של החברה, לפיו ההון העצמי הכלכלי של החברה עומד על כ-3.5 מיליארד שקל, שווי אשר בדיעבד מתברר כשגוי וכמטעה.



"לימים התברר כי נושאי המשרה בחברה ביצעו רישומים כוזבים בדוחות כספיים ובדיווחים של החברה, והכל תוך עצימת עיניים ורשלנות חמורה של חברי הדירקטוריון של החברה, כשבעל השליטה וחברי הדירקטוריון לא רק שלא מנעו את ביצועם והצגתם של הפרטים המטעים אלא שאף ביצעו חלוקות של דיבידנדים ושורה של עסקאות בעל עניין על בסיסן", נכתב בתביעה.



בתביעה נכתב עוד, כי "ואם לא די בכך, הרי שכתוצאה מאותם מעשי מרמה מכוונים שהתבצעו בחברה וגרמו לאובדן כספם של בעלי המניות מטעם הציבור, נאלצו בעלי המניות לספוג הפסד נוסף בשל תשלומי שכר ומענקים ששולמו לנושאי משרה בחברה, לאור ה"ביצועים" שהפגינו".




מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy