פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 19.03.2024
חברת החשמל קוראת לציבור להסיט השימוש במכשירים עתירי אנרגיה בין השעות
29/11/2011 16:42

• החברה מתמודדת עם מחסור ברזרבה חשמלית בעקבות גל הקור ותקלות בלתי צפויות ביחידות הייצור שלה אלי גליקמן, מנכ"ל חברת החשמל: "המצב הרגיש והשברירי אליו נקלע משק החשמל בשנים האחרונות, מחייב את הגורמים המקצועיים לפעול להגדלה משמעותית ברזרבת החשמל לרבות הקמתן של יחידות ייצור נוספות מוקדם ככל הניתן".

‏‏עקב מזג האוויר הקר שאופייני במיוחד לשעות הערב בימים האחרונים מבקשת חברת החשמל מציבור לקוחותיה להסיט את השימוש במכשירי חשמל עתירי אנרגיה לשעות הערב המאוחרות, ובמיוחד להשתדל לא לעשות שימוש במכשירים אלה בין השעות 17.00 ל- 21:00. מדובר בין היתר במכשירים הבאים: מדיח כלים, מכונת כביסה, תנור אפיה, כיריים חשמליים, דוד חשמלי, שואב אבק וכדומה. תקלות בלתי צפויות ביחידות הייצור מקשות על החברה להתמודד עם מענה לכל הביקושים בשעות השיא.

גל הקור עימו אנו מתמודדים בימים האחרונים גורם לעלייה בלתי צפויה בביקושים. לפיכך נערכת החברה למחסור בעתודות ייצור חשמל, החל משעות אחר הצהריים המאוחרות. החברה צופה כי הביקוש לחשמל יגיע לקראת שעות אחר הצהריים המאוחרות לכ- 8,800 מגוואט כאשר היכולת של החברה לספק חשמל תעמוד על 9,300 מגוואט בלבד. מדובר ברזרבה של כ- 500 מגוואט בלבד הנחשבת לנמוכה ביותר ואשר דורשת היערכות תפעולית שונה מן הרגיל.

מנכ"ל החברה, אלי גליקמן, אומר היום, כי משק החשמל בישראל סובל בשנים האחרונות ממחסור חמור בעתודות ייצור ועל כן המצב הרגיש והשברירי אליו נקלע בשנים האחרונות, מחייב את הגורמים המקצועיים לפעול להגדלה משמעותית ברזרבת החשמל לרבות הקמתן של יחידות ייצור נוספות מוקדם ככל הניתן . גליקמן הוסיף:"הכלכלה הישראלית חייבת להישען על משק חשמל מודרני ומתקדם ואינה יכולה להרשות לעצמה מצבים בהם אספקת החשמל ללקוחות החברה ולאזרחי המדינה תלויה על תיל חשמלי דק מאוד". ציין גליקמן .
החברה מודה לציבור על שיתוף הפעולה ותמשיך לעשות כל שביכולתה, לספק חשמל אמין לאזרחי המדינה וללקוחותיה.

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy