פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 19.03.2024
לאומי שוקי-הון : מעלים המלצה לאורמת תעשיות, מעדיפים את ORA
29/11/2011 16:49

סיכום: אנו מותירים על כנה את המלצתנו "תשואת יתר" לאורמת טכנולוגיות ואת מחיר יעד של 28 דולר למניה כך ממליצה אלה פריד,אנליסטית לאומי שוקי-הון


בהיבט התפעולי, Q3 היה אחד הרבעונים החזקים בשנים האחרונות: הכנסות הרבעון עמדו בציפיות השוק והסתכמו ב- .8110 מ' ד', עליה של כ-9% לעומת הרבעון המקביל. החברה רשמה תעריפי חשמל ממוצעים של 95$ לMWh- ושולי רווח תפעולי של 32.3% למגזר החשמל (39% בניטרול North Brawley). ההכנסות ממוצרים הסתכמו ב-24 מיליון דולר, ביטוי לצבר מרשים של כ-200 מיליון דולר .
מנגד, מבחינת המניה Q3 היה אחד הרבעונים הגרועים שידעה אורמת והיווה הזדמנות יוצאת דופן לרכישות. אורמת טכנולוגיות ((ORA נסחרה ב-22/9/2011 בשפל של שש וחצי שנים - 14.43 $. למרות האפ-סייד הגבוה הגלום להערכתנו במניית אורמת, פוטנציאל זה לא מוצא את ביטויו בסנטימנט. הסיבות לכך, הן כיאה לפני התקופה: רגישות גבוהה של המשקיעים לשורת הרווח הנקי, היעדר סלחנות לתקלות ורתיעה מהשקעות קפיטאליות בתקופה של אי-וודאות - על רקע ביצועי החסר של מדד האנרגיה האלטרנטיבית.
הירידה החדה ברווח הנקי נבעה מהשפעות חד פעמיות והפסדי גידור. ברבעון החולף כללו התוצאות רווח חד-פעמי של כ-37 מיליון ד'. בנוסף לכך נרשמה עליה חדה בסעיף הוצאות המימון מ-10.9 מיליון ד' ל-23.9 מיליון ד'. עליה זו נוצרה עקב הפסד של 11.6 מיליון ד' בפעילות גידור שמטרתה הייתה לנעול את פער הריביות בין הערבויות שהחברה קיבלה ממשרד האנרגיה האמריקני- DOE, לבין הוצאות הריבית השוטפות לשנים הקרובות.
למרות האכזבה מהרווח הנקי שהסתכם ב-0.97 מ' ד' בלבד, היו תוצאות הפעילות ככלל טובות. הנזק מנורת' בראולי צומצם והתחנה התקרבה לאיזון תפעולי.

החברה עדיין מקווה להביא את התחנה לרווחיות תפעולית מופחתת בהספק של כ-30MW 35- . עם זאת, במוקדם או במאוחר, היא תצטרך לבצע מחיקה באורמת טכנולוגיות (שכבר בוצעה בדוחות אורמת תעשיות). מחיר היעד שלנו, 28 דולר למניה, משקף את הפגיעה בתזרים שנובעת מהתחנה.
Global Settlement- שינוי חוזי החשמל בתחנות היבר, אורמסה וממות' שיעברו למתכונת של short run avoided cost SRAC)) עלול לגרום לקיטון בהכנסות של 9.5 מיל ד' ו-6.5 מיל ד' בשנים 201 ו-2013 בהתאמה. החברה בחרה לעבור למתכונת זו בתקווה לשפר את חוזי החשמל לטווח הארוך ולהימנע מהצמדה למחירי הגז. עם זאת, התנודתיות בחוזים אלה בטווח הקצר גבוהה וצפויה לעלות עוד.
מה צפוי ב-Q4: במגזר החשמל צפויות תוצאות חלשות יותר, שכן Q3 עונתית הינו הרבעון החזק בשנה. כמו כן, המחיר הממוצע שהושג למגה-ואט שעה היה גבוה ב-6.7% ביחס לרבעון המקביל. במגזר המוצרים, ייתכנו תוצאות גבוהות בשל הכרה בהכנסות ממתקן ה-LNG בספרד שצפויה לבוא לידי ביטוי ברבעון הנוכחי או ב-Q1 2012.
בעלי שליטה : משפחת ברוניצקי עדיין מנהלת משא ומתן עם קרן פימי לגבי הסכם שליטה משותפת. אם ייחתם ההסכם, אנו רואים בכך פוטנציאל חיובי. להערכתנו גם בקרן פימי מבינים היטב, כי הרוכש או המשקיע האופטימאלי, אשר יהיה מסוגל לתפעל את הפעילות ולמצות את מלוא הפוטנציאל הגלום באורמת, צריך להיות גורם בינלאומי מוביל בתחום האנרגיה או אנרגיה אלטרנטיבית (דוגמת שברון, GE או חברות החשמל של מדינות כמו ניו זילנד או יפאן להן מקורות גיאותרמיים רבים), כאשר ה-Exit סביר שיעבור דרך . ORA
תחזית מעודכנת: הנהלת החברה אישרה את התחזיות הקודמות להכנסות בהיקף של כ-415-425 מיליון דולר.
סיכום: אנו מותירים על כנה את המלצתנו "תשואת יתר" לאורמת טכנולוגיות ואת מחיר יעד של 28 דולר למניה. למרות הפרמיה הגבוה ביחס לאורמת תעשיות והעדפתנו המסורתית לאורמת טכנולוגיות, אנו מעלים את ההמלצה ל "תשואת יתר" את מחיר היעד שלנו ל-25 ₪, המגלם אפ-סיד של 18%. עם זאת, אין ספק שהחשיפה באמצעות אורמת טכנולוגיות זולה יותר. נציין כי חלק מהאפ-סייד הנוכחי נוצר מהתחזקות הדולר


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy