פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 03.05.2024
הסכם בדרבן: המזהמות יצמצמו את פליטות הגז
12/12/2011 07:47

ועידת האקלים, שנמשכה שבועיים, הביאה להסכם שיאריך את הסכם קיוטו עד 2017 ויאלץ את המזהמות הגדולות לנקוט בצעדים בדבר פליטת גזי החממה. עם זאת מבקרי התוכנית סבורים כי אינה אגרסיבית מספיק לעצירת ההתחממות. האיים הקטנים: לא נעשה מספיק להצלתנו
משתתפי ועידת האקלים בדרבן, דרום אפריקה, הגיעו היום (א') להסכם שיאלץ לראשונה את המזהמות הגדולות בעולם לנקוט בצעדים בדבר פליטת גזי החממה. עם זאת, מבקרי ההסכם אומרים כי התוכנית לא מספיק אגרסיבית על מנת להאט את ההתחממות הגלובלית.כך מדווחת סוכנות ברויטרס באתר ynet. 
ההסכם החדש מאריך את תוקף אמנת קיוטו עד שנת 2017, האמנה הגלובלית היחידה האוכפת את הפחתות פליטת הגזים. ההחלטה כוללת הסכמה על מימון למדינות עניות בהתמודדות שלהן עם שינויי האקלים, ומיפוי הדרך להסכם משפטי כובל על הפחתת פליטות גזי חממה. המשלחות הסכימו להתחיל לעבוד בשנה הקרובה על אמנה משפטית כובלת לקיצוץ בפליטות גזי החממה, עליה יוחלט בשנת 2015 ושתיכנס לתוקף בשנת 2020.
"עשינו היסטוריה", אמרה שרת החוץ של דרום אפריקה, מייטה נקואנה משבאני, עם סיום ועידת דרבן לאקלים. הוועידה ארכה שבועיים והיתה הארוכה בהיסטוריה של המגעים של האו"ם בנושא אקלים.
כל הצדדים בשיחות הדגישו את הניצחון שלהם והשגת המטרות איתן באו לוועידה. שר האנרגיה והאקלים של בריטניה, כריס האן, אמר כי התוצאה היא "הצלחה גדולה לדיפלומטיה האירופית". הוא הוסיף: "הצלחנו להביא מזהמות מרכזיות כמו ארצות הברית, הודו וסין למפת דרכים שתבטיח הסכם גלובלי מחייב".
שליח ארצות הברית לוועידה, טוד סטרן, אמר כי וושינגטון מרוצה מהתוצאה: "יש בתוצאה סימטריה דומה לזו שהתמקדנו בה מאז תחילת ממשל אובמה. יש בהסכם את כל המרכיבים שרצינו".
ראש המשלחת של האו"ם, כריסטינה פיגורס, הכירה בכך שהניסוח באשר להסכם המשפטי העתידי הוא עמום למדי: "אבל אנחנו עדיין לא יודעים מה זה אומר".

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy