פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
תכנית רכישה עצמית של איגרות חוב מסדרות א'-ד' בהיקף של עד 50 מיליון שקל
19/12/2011 07:19

מימון רכישת האג"ח יתבצע באמצעות תזרים המזומנים של החברה מפעילותה השוטפת או באמצעות הלוואות בנקאיות קצרות מועד. תכנית הרכישה תקפה עד סוף שנת 2012, במסגרתה תבצע החברה, אם בכלל, רכישות על פי שיקולה.
פחות משבוע ימים לאחר שחברת דירוג האשראי מעלות S&P הורידה את דירוג האשראי של דלק ישראל ל-BBB, בשל צפי להמשך תוצאות פיננסיות חלשות והאתגר הצפוי במיחזור החוב בשנת 2012, מודיעה היום החברה שבשליטת יצחק תשובה על תכנית רכישה עצמית של איגרות חוב מסדרות א'-ד' בהיקף של עד 50 מיליון שקל. דירקטוריון דלק ישראל מסביר את ההצדקה לביצוע התכנית ברמות השערים הנמוכות של האג"ח בשוק, אשר מאפשרות לנצל את הזדמנות ולהביא לצמצום האשראי של החברה.כך מדווח דהמרקר. 

עוד מציינים בחברה כי מימון רכישת האג"ח יתבצע באמצעות תזרים המזומנים של החברה מפעילותה השוטפת או באמצעות הלוואות בנקאיות קצרות מועד. תכנית הרכישה תקפה עד סוף שנת 2012, במסגרתה תבצע החברה, אם בכלל, רכישות על פי שיקולה.
כלכלני מעלות סקפטים יותר בהערכת תזרים המזומנים העתידי של דלק ישראל בהשוואה לדירקטוריון החברה. בשבוע שעבר ציינו במעלות כי דלק ישראל צפויה להציג תזרים מזומנים שוטף של כ-145 מיליון שקל ב-2012, ולדעתם, בהינתן השקעות שנתיות בהיקף של כ-100 מיליון שקל, היקף התזרים המזומנים הפנוי שיוותר בידי דלק ישראל להקטנת היקף החוב הוא נמוך מאוד. יתרה מזו, בהינתן היקף חוב בסך של כ-3.9 מיליארד שקל, נכון לסוף ספטמבר, מעריכים הכלכלנים כי יחס תזרים המזומנים השוטף לחוב יעמוד על כ-5% ב-2012 ו-2013. "אנו רואים ביחסים אלו כנמוכים ובלתי נסבלים לאורך זמן", סיכמו במעלות.

על סמך דברי מעלות, ייתכן שהחברה תבקש לנצל את האשראי הבנקאי למרבית הרכישה העצמית, וכך הקטנת החוב לא צפויה לבוא לידי ביטוי. זאת, אלא אם תצליח החברה להוזיל את חובה, מה שיקרה אם הריבית הבנקאית תהיה זולה יותר מזו המשולמת כיום בגין איגרות החוב למחזיקיה. כך למשל, איגרת מסדרה א' נקובה בריבית שנתית של 5.1% הצמודה למדד המחירים לצרכן נסחרת כיום בתשואה שנתית של כ-10%. סדרה ד' שקלית נסחרת אף בתשואה גבוהה יותר של כ-13% לשנה ונושאת ריבית שנתית קבועה של 6.1%.


אבי בן אסייג, מנכ"ל דלק ישראל, התייחס בשבוע שעבר להורדת הדירוג של מעלות וציין כי "אין שום חשש שדלק ישראל תגיע להסדר חוב - כל אמירה אחרת היא חסרת אחריות". עוד ציין בן אסייג כי "אני חלוק על הדרך והמסקנה של מעלות. הסברנו לחברת הדירוג יותר מפעם אחת שדלק ישראל שונה מחברות אחרות".

נכון להיום, אגרות החוב נסחרות בתשואה נטו של בין 10-11% לאחר שאיבדו למעלה מ-10% מערכן בחודש האחרון על רקע הורדת הדירוג והדו"חות האחרונים.

דלק ישראל עוסקת במכירה והפצה של דלקים ושמנים לציבור הרחב ובהפעלת תחנות דלק הכוללות גם את רשת חנויות הנוחות מנטה. כמו כן, החברה מנהלת מושא ומתן לרכישת 51% ממניותיה של חברת קפה ג'ו.

סך ההכנסות של החברה גדלו ברבעון השלישי בכ-23% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו ב-1.6 מיליארד שקל, אולם הרווח התפעולי של החברה הסתכם בכ-30 מיליון שקל ברבעון השלישי - המהווה ירידה של 45% מהרבעון המקביל כאשר עיקר הירידה ברווח התפעולי מיוחסת להקטנה במרווחי השיווק של הדלק.

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy