פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
מימן מבקש דחייה של שנתיים בפירעון אג"ח אמפל
19/12/2011 16:50

לאמפל חובות של 1.1 מיליארד שקל לבעלי האג"ח ■ הפיצוצים בצינור הגז המצרי פגעו באחזקתה המרכזית - ספקית הגז המצרית EMG


מאת: ליאור זנו ,דהמרקר
אחרי חודשים של צניחה בתשואות, חברת אמפל שבשליטת יוסי מימן מבקשת מבעלי החוב שלה דחייה של שנתיים בפירעון האג"ח - כך היא מודיעה היום. החברה תכנס אסיפת מחזיקי אג"ח מסדרות א ב וג' ב-1 בינואר 2012.

על פי הודעת החברה, שמדגישה כי היא אינה מבקשת "תספורת" (הפחתת החוב), "הדחייה תתן לאמפל את הזמן הנחוץ להמשך השבחתה של החברה הבת בבעלות מלאה, גדות מיכליות ומאגרים לכימיקלים, כמו גם אחזקות אחרות, באופן שיגדיל את תזרים המזומנים העתידי הצפוי לאמפל מאחזקות אלה. בנוסף, הדחייה תאפשר לאמפל ול-EMG להמשיך את מאמציהן לחידוש אספקת הגז באופן יציב ומתמשך. במידה ומאמצים אלו לא יצלחו, אמפל כבר החלה לפעול, יחד עם EMG ובעלי מניותיה הזרים האחרים מארה"ב, קנדה, גרמניה ותאילנד, להשגת הסעדים המשפטיים העומדים להם נגד ספקית הגז המצרית וממשלת מצרים".

איגרות החוב של אמפל שבשליטת יוסי מימן ממשיכות במסען החד כלפי מטה, על רקע המשך ההסלמה במצרים והפיצוצים החוזרים ונשנים בצינור המוביל גז לישראל ונשלט על ידי חברת EMG, אחזקתה העיקרית של החברה. אתמול איבדו איגרות החוב של החברה מסדרות א, ב ו-ג 1%-3% מערכן, והתשואות על האיגרות מסדרות א' וב' כבר הגיעו לרמה תלת-ספרתית. זאת, על רקע הפיצוץ השמיני במספר בצינור בחצי האי סיני.

לאמפל יש התחייבויות של 1.1 מיליארד שקל לבעלי האג"ח שלה, 150 מיליון שקל מתוכם נמצאים בידיה, כאשר הכסף גויס ברובו למימון רכישת מניות EMG מידי מימן. בפברואר האחרון, עם פרוץ המהומות במצרים, הופנתה גם ביקורת קשה להסכם מכירת הגז לישראל, שגרם לחבלות חוזרות ונשנות בצינור ועצר את אספקת הגז לישראל לחודשים ארוכים. בנובמבר האחרון פרעה אמפל תשלום של 40 מיליון דולר, אבל בחברה כבר מחפשים פתרונות לכשייגמר הכסף בקופה - בעוד כשנה וחצי. התשלום הבא של 135 מיליון שקל קרן באג"ח ב' צפוי להתרחש בסוף ינואר 2012.

בטווח הארוך מתבססת אמפל על תזרים מזומנים מ-EMG, שאינה מאוחדת בדו"חותיה - כך שכל הכספים שיתקבלו ממנה יהיו באמצעות דיווידנד או מימוש ההשקעה. כמו כן, אמפל מסתמכת על תזרים מהחברה הבת גדות, שאף על פי שהיא צומחת, הכסף ממנה אינו מספיק לשירות החוב. בחברה בוחנים הנפקה עתידית של גדות, שעשויה להכניס כסף לקופה המתרוקנת. מעבר לזה, עדיין קיים סיכוי, גם אם קלוש, כי התביעה נגד ממשלת מצרים בסך כמה מיליארדי דולרים - תיענה.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy