פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
מי מאחרי כניסת הענק הצרפתי לישראל?
15/01/2012 11:52

חברת האנרגיה הגדולה בצרפת והשלישית באירופה לוטשת עין לחברת החשמל הישראלית

מאת יגאל לביב
חברת החשמל הצרפתית EDF, באמצעות חברה בת ישראלית, זכתה במכרז למגרש נוסף במצפה רמון, בשטח 140.3 דונם, שעליו תשלם 30.1 מיליון שקל. המחיר משקף 215 אלף שקל לדונם. בשטח יוקם מתקן בהספק של כ-7 מגה-ואט. יו"ר EDF EN ישראל, סיגל נעים, מסרה כי החברה גאה בזכייה, ותברך על כל התנהלות של מדינת ישראל, שתקדם קוהרנטיות של החלטות בין משרדי הממשלה, כדי לאפשר ייצור חשמל בהיקפים נרחבים באנרגיות מתחדשות ובתעריפים הנמוכים ביותר.
הידיעה הזו פורסמה בסוף השבוע בתקשורת ולא קיבלה את ההבלטה לה היא ראוייה.edf היא ענק אנרגיה צרפתית שישראל מחזרת אחריה מזה שנים.לכניסתה לפעילות בישראל יש חשיבות רבה ביותר.לאחר שנובל אנרג'י האמריקאית שברה את החרם של חברות הדלקים על ישראל והפכה את ישראל לשחקנית חשובה בתחום זה, הצטרפות החברה הצרפתית תחזק את מעמד ישראל כשחקן חשוב בתחומי האנרגיה.
שר האנרגיה והמיים עוזי לנדאו תרם תרומה חשובה למהלך האחרון כאשר השתתף לפני כשנה בכנס בנושאי אנרגיה שאורגן על ידי EDF בפריס והזמינן את נשיא ומנכ"ל החברה הנרי פרוגליו לבקר בישראל. הביקור צפוי השנה.
הזכייה במכרז הסולארי היא מעין יריית ניסיון. הצרפתים לוטשים עין אל חברת החשמל הישראלית ומגששים מזה מספר שנים אם ניתן לרכוש בה חלק.במהלכים הללו ממלאים תפקידי מפתח עורך הדין משה שחל,שר האנרגיה לשעבר,הנחשב כאחד המומחים הגדולים בעולם באנרגיה. ניתן גם להסיק כי שגריר ישראל בצרפת לשעבר דניאל שק פועל בתחום זה.
הכניסה הצרפתית לישראל נעשתה באמצעות גוף הקרוי edf energies nouvelelles שהוא הזרוע לאנרגיה מתחדשת של החברה הצרפתית. מתוך האתר הנמצא עדיין בבנייה של השלוחה הישראלית העלינו את המימצאים הבאים על הגוף הצרפתי-ישראלי.

סיגל נעים,המוצגת בדיווח מינהל מקרקעי ישראל כנציגת החברה הצרפתית בישראל,טענה כי הפרטים המובאים למטה מתוך אתר החברה הישראלית xpand אינם מדוייקים אולם פרט להצהרה כי היא יו"ר החברה הישראלית שזכתה בזיכיון המינהל היא סירבה לומר מי הם שותפי החברה הצרפתית במיזם.לדבריה החברה הצרפתית רשמה חברה בת ישראלית שהוא שולטת במיזם.

 

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy