פרסם אצלנו
צור קשר
יום ראשון 16.06.2024
דיון במסמך שגיבש בנושא קוד סביבה ובטיחות לחיפושי והפקת נפט וגז טבעי ביבשה.
13/02/2012 14:00

משרד האנרגיה והמים קיים אתמול (יום א', 12.2.12) מפגש ראשון מסוגו במתכונת של "שולחן עגול", לדיון במסמך שגיבש בנושא קוד סביבה ובטיחות לחיפושי והפקת נפט וגז טבעי ביבשה.

 

משרד האנרגיה והמים קיים אתמול "שולחן עגול", לדיון במסמך שגיבש בנושא קוד סביבה ובטיחות לחיפושי והפקת נפט וגז טבעי ביבשה

 

משרד האנרגיה והמים קיים אתמול (יום א', 12.2.12) מפגש ראשון מסוגו במתכונת של "שולחן עגול", לדיון במסמך שגיבש בנושא קוד סביבה ובטיחות לחיפושי והפקת נפט וגז טבעי ביבשה.

 

 

במפגש, שנוהל על ידי מינהל אוצרות טבע במשרד האנרגיה והמים, השתתפו נציגי משרד להגנת הסביבה, משרד הפנים, המכון הגיאולוגי, רשות הטבע והגנים, גורמים מהתעשייה, וארגוני הסביבה והוא התקיים לאחר שלפני מספר שבועות פרסם מינהל אוצרות טבע במשרד האנרגיה והמים, את הקוד שגיבש בנושא.  

 

 

המסמך, שגובש לאחר הנחייתו של שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו, ונועד להסדיר את תעשיית הנפט והגז הטבעי בישראל ביבשה, להעמידה בשורה אחת עם המדינות המפותחות בעולם, ולהבטיח כי הפעילויות הנובעות מפעולות החיפוש וההפקה של נפט וגז טבעי מתבצעות ברמה הגבוהה ביותר, תוך נקיטת אמצעי הבטיחות והבקרה הטובים ביותר על מנת למנוע תקלות, פגיעה בסביבה ובאדם. הוא מבוסס על חקיקה הקיימת בעולם המערבי תוך התאמות לתנאים הקיימים בישראל והוא מסכם עבודת מטה שנערכה במשרד האנרגיה והמים וכללה, בין היתר, גם קבלת הערות ממשרדי הממשלה השונים.

 

 

הדרישות המופיעות במסמך נועדו לתת מענה מיידי לנושא הסביבתי במסגרת הרישיונות שניתנים מתוקף חוק הנפט, תוך שימוש בכלים הקיימים כבר היום בחוק.

 

 

החברות והארגונים שנכחו במפגש הציגו את עיקרי הערותיהם. בין הערות שנשמעו: דרישה לאחידות בבקשות לכל מחפשי הנפט והגז הטבעי ביבשה, בקשה לתיאום בין מסמך הקוד הסביבתי לבין טיוטת ההרשאה לסעיף 47 לחוק הנפט, דרישה להפרדה בין נותן הרישיון למפקח בנושאי סביבה, קביעת מסגרת זמנים לאישור המסמכים שיוגשו לאישור ועוד.

 

 

כל ההערות שהועלו יישקלו ויידונו ובמידת ההתאמה, ישולבו במסמך הקוד. נציגי המשרד אף עדכנו את הנוכחים כי לאחר הטמעת ההערות יערוך המשרד סבב נוסף של קבלת הערות הציבור עד לכדי גיבוש המסמך הסופי.

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy