פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
קרן של 15 מיליון שקלים בהתייעלות אנרגטית במפעלי תעשייה
21/03/2012 12:32

על רקע העלייה במחירי האנרגיה והחשש המחריף לפגיעה ברווחיות: "ESCO ישראל" והתאחדות התעשיינים השיקו קרן של 15 מליון ש"ח להתייעלות אנרגטית במפעלי תעשייה בפריפריה


על רקע העלייה המתמדת במחירי האנרגיה, החליטו התאחדות התעשיינים וחברת האנרגיה "ESCO ישראל" להקים קרן של 15 מיליון שקלים בהתייעלות אנרגטית במפעלי תעשייה. הקרן, במימון של ESCO ישראל תיועד למימון, ביצוע וניהול פרויקטים להתייעלות אנרגטית במגזר התעשייתי.

הוצאות האנרגיה הם מרכיב משמעותי בתשומות הייצור, והעלייה הצפויה במחירי החשמל, שמגיעה לאחר שנה של שורת עליות בתעריפי החשמל, לצד עליות חדות במחירי הדלקים בחודשים האחרונים תרע את מצבם של מפעלים רבים. עד היום, מפעלים שביקשו לייעל את צריכת האנרגיה שלהם נאלצו לגייס הון עצמו או להתחרות על התקציב הממשלתי המצומצם המיועד לעידוד פרויקטי התייעלות אנרגטית.

לדברי נאווה סלע, יו"ר ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים: "היוזמה המשותפת, היא צעד נוסף של התאחדות התעשיינים במאמץ לסייע למשק להתמודד עם המחסור בחשמל, ולהוזיל את עלויות האנרגיה של התעשייה הנאמדות בכ-9 מיליארד ₪ בשנה."

לדברי מנכ"ל ESCO ישראל, דן בר-משיח: "העלייה המתמדת במחירי האנרגיה שוחקת את הרווחיות ומסכנת את התעשייה בישראל. הקרן, בהיקף של 15 מיליון שקלים, תעניק למפעלי תעשייה חבילה שלמה, החל במימון, תכנון, ביצוע פרויקטים, ניהול האנרגיה באמצעות רשת חכמה (Smart Grid) ומדידת החיסכון. מודל הפעילות הכלכלית של הקרן יוצר שותפות אנרגטית, שהופכת את בזבוז אנרגיה של מפעלים לעסק רווחי שיניב תשואה לשני הצדדים".

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy