פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 17.05.2024
חברת החשמל במגעים לרכישת מכוניות חשמליות מבטר פלייס
24/04/2012 07:52

המכוניות ישמשו את חברת החשמל לניסוי ארוך טווח, ויאפשרו גם בחינת התאמת המכוניות לעמדות הטעינה הציבוריות שתתקין חברת החשמל. לקוחות בטר פלייס מקרב חברות הליסינג מספקות להן את המכונית החשמלית לארבע שנים. אך חברת החשמל עשויה לסכם על החכרה קצרת טווח, היות שמדובר בניסוי, והמכוניות לא ישמשו כרכב צמוד

מאת: דניאל שמיל, אבי בר-אלי ,דהמרקר
חברת החשמל מנהלת מגעים עם חברת תשתית הרכב החשמלי בטר פלייס להחכרה של 10-20 מכוניות חשמליות. המכוניות ישמשו את חברת החשמל לניסוי ארוך טווח, ויאפשרו גם בחינת התאמת המכוניות לעמדות הטעינה הציבוריות שתתקין חברת החשמל. לקוחות בטר פלייס מקרב חברות הליסינג מספקות להן את המכונית החשמלית לארבע שנים. אך חברת החשמל עשויה לסכם על החכרה קצרת טווח, היות שמדובר בניסוי, והמכוניות לא ישמשו כרכב צמוד.

לפי התקנות לטעינת רכב חשמלי שפרסם משרד האנרגיה, טעינת מכוניות חשמליות תתאפשר רק באמצעות רשת מנוהלת, בדומה לשיטה שמציעה בטר פלייס. לפי התקנות, חברות פרטיות יתקינו את עמדות הטעינה בשטחים פרטיים, לרבות חניונים - ואילו חברת החשמל תתקין את עמדות הטעינה בשטחים ציבוריים או בשטחים פרטיים, לבקשת הלקוח.

בשבוע שעבר פורסם ב-TheMarker כי חברת החשמל פרסמה מכרז בינלאומי להתקנת עמדות ראשונות לטעינת רכב חשמלי בשטחים ציבוריים בישראל. מדובר במכרז לאספקת 10-100 עמדות טעינה, עם אופציה להגדלת מספר העמדות המסופקות ל-500 בסך הכל. בנוסף, יידרש הזוכה במכרז לספק לחברה תוכנת ניהול ושליטה בטעינה, לתפעל את העמדות למשך תקופת ההתקשרות וכן לספק לחברת החשמל שירותי הדרכה להתקנה. המכרז עשוי להגיע לכמיליון דולר לפחות. בין המתמודדות במרכז עשויות להיות בטר פלייס, ג'ינרג'י הישראלית וחברות בינלאומיות גדולות, כמו מוטורולה וסימנס.

מחברת החשמל נמסר כי היא "בוחנת מגוון כלי רכב בשוק, בהם גם כלי רכב חשמליים. החברה טרם התחייבה על רכישת כלי רכב מבטר פלייס". מבטר פלייס נמסר כי "החברה אינה מסורת פרטים על מהלכיה העסקיים

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy