פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 19.03.2024
עמותת צלול מאשימה את רון חולדאי בהפיכת חוף תל-אביב לביב שופכין.
25/04/2012 14:33

על חולדאי, שעירו היא המשתמשת הגדולת ביותר של השפד"ן, ללחוץ על הנהלת השפד"ן להפסיק את הזרמת הבוצה לים ולהבטיח שלא יקבל ארכות נוספות להזרמה מהוועדה למתן היתרי הזרמה לים. בתום דבריה אמרה יעקבס לחולדאי: "כמו שקפצת לירקון, זרז את הפסקת ההזרמה לים, כדי שתוכל לקפוץ גם לים התיכון ולחזור הביתה בשלום".

לפני הברכה לחג
פתיחה מדאיגה לעונת הרחצה
עונת הרחצה בים נפתחה וממש ביומה הראשון נסגר לרחצה חוף גורדון, בעקבות זיהום החוזר על עצמו זו השנה השנייה. יומיים אחר כך נסגר גם חוף הארגמן בנתניה בעקבות הזרמת שפכים
?לא הגיע העת שראשי הרשויות וראשי תאגידי המים והביוב ייטלו על עצמם את האחריות וידאגו לכך שלפחות בתקופת הקיץ לא נאלץ לסבול תקלות ביוב

השפד"ן- מהאסלה לים
במהלך טקס הגלובוס הירוק שהתקיים השבוע (א') ברחבת מוזיאון תל אביב, קראה מנכ"לית "צלול", מאיה יעקבס, לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, ללחוץ על הנהלת השפד"ן להפסיק את הזרמת בוצת הביוב לים התיכון. בדבריה אמרה יעקבס, כי השפד"ן מזרים לים התיכון כ-700 טון בוצה ליום, המצטברים לכדי חמישה מיליון טון בוצה בשנה, ההופכים את ישראל למזהמת הגדולה ביותר של מזרח הים התיכון. עוד אמרה, כי ב-2008, כאשר קיבלה בעצמה את הגלובוס הירוק, התחייבה הנהלת השפד"ן להוציא את הבוצה מהים בתוך ארבע שנים. לא רק שההבטחה לא קוימה, אלא שהשפד"ן קיבל לאחרונה היתר להמשיך להזרים את הבוצה לים. עוד אמרה, כי על חולדאי, שעירו היא המשתמשת הגדולת ביותר של השפד"ן, ללחוץ על הנהלת השפד"ן להפסיק את הזרמת הבוצה לים ולהבטיח שלא יקבל ארכות נוספות להזרמה מהוועדה למתן היתרי הזרמה לים.
בתום דבריה אמרה יעקבס לחולדאי: "כמו שקפצת לירקון, זרז את הפסקת ההזרמה לים, כדי שתוכל לקפוץ גם לים התיכון ולחזור הביתה בשלום".
יש לציין שדבריה של יעקבס התקבלו בזעם על ידי חולדאי, שטען שהאשמים בעיכוב הקמת הפיתרון לבוצה הם ארגוני הסביבה, שהתנגדו למתקן השרפה. מנגד, זכו הדברים לתמיכת ארגוני הסביבה האחרים שהשתתפו באירוע.
בתום הטקס הרשמי, החתימו פעילי "צלול" את משתתפי אירוע "יום כדור הארץ" בכיכר רבין על גלויות עליהן נכתב: "השפד"ן המזהם הגדול של הים. הגלויות שולשלו לתוך אסלה, שניצבה על דוכן שהציבה העמותה. מעל לאסלה ניתלה שלט גדול "השפד"ן: מהאסלה לים". הגלויות ישלחו למשרדו של חולדאי.



מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy