פרסם אצלנו
צור קשר
יום ראשון 16.06.2024
קידום התוכנית למתקני קליטה של גז טבעי בישראל עד אוגוסט 2013
01/05/2012 17:42

המועצה הארצית קבעה כי הליכי התכנון של תכנית מתקני קליטת הגז הטבעי בים וביבשה יסתיימו לקראת אוגוסט 2013 לקראת העברת התכנית לאישור הממשלה.
קידום התוכנית למתקני קליטה של גז טבעי בישראל עד אוגוסט 2013

במסגרת דיון חירום בנושא משק הגז בישראל סיירה המועצה הארצית לתכנון ובנייה בראשות מנכ"ל משרד הפנים, עמרם קלעג'י, במתקני תחנת קבלת הגז הטבעי באשדוד ובתחנות הכוח באשקלון ובאשדוד ושמעה סקירה על משק הגז בישראל נוכח הפסקת הזרמת הגז הטבעי ממצרים.

מהנתונים שהוצגו למועצה עולה כי כיום 40% מייצור החשמל בישראל מבוסס על גז טבעי, ואילו לקראת שנת 2040 השימוש בגז טבעי להפקת חשמל צפוי לעמוד על 75% . לפיכך המועצה הארצית לתכנון ובנייה מתייחסת למערכת הגז הטבעי כמערכת חיונית למשק בישראל.

מנכ"ל משרד המים והאנרגיה, מר שאול צמח, עדכן על ביטול ההסכם לאספקת הגז ממצרים על ידי הספק המצרי וציין שלא סביר ש40% ממשק החשמל בישראל יהיה תלוי בנקודת כניסה אחת לגז טבעי שמקורו בים.

לאור זאת סוברת המועצה שיש לקצר את משך הזמן הצפוי להליכי אישור התכנית למתקנים נוספים לקליטת גז טבעי בישראל. בתחילת התהליך הצפי היה שהתכנית תסיים את הליכי התכנון בסוף 2014 , אולם בהתאם להערכות המצב כיום ברור כי ישראל לא תוכל להמתין למועד זה , הן בשל התדלדלות מקורות הגז הטבעי בישראל והן בשל הפסקת הזרמת הגז ממצרים.

נציג המשרד להגנת הסביבה ציין כי שימוש בגז טבעי להפקת חשמל מפחית את זיהום האוויר והסביבה ביחס לפחם ומזות.

המועצה הארצית קבעה כי הליכי התכנון של תכנית מתקני קליטת הגז הטבעי בים וביבשה יסתיימו לקראת אוגוסט 2013 לקראת העברת התכנית לאישור הממשלה.
לצורך זה הדיונים בתמ"א 37 / ח יתקיימו ישירות בפני המועצה הארצית ולא בוועדת עורכים או בולנת"ע גם אם ידרשו ישיבות מיוחדות של המועצה לקידום התכנית.
כזכור, התכנית כוללת מתקני קליטה וטיפול בגז טבעי הן בים והן ביבשה.
המועצה אישרה את לוח הזמנים של הליכי התכנון של התכנית וקבעה כי יבחרו מספר מצומצם של 4 חלופות יבשתיות שיבחנו בתסקיר ההשפעה על הסביבה בהתאם לקריטריונים שנקבעו , כן אישרה המועצה הנחיות לביצוע תסקיר פרקים א-ה ומינוי חוקר לשמיעת ההערות וההתנגדויות הציבור לתכנית.
מכיוון שהחוק לא מגדיר את משך הזמן להתנגדויות ומכיוון שמדובר בתכנית חשובה למשק האנרגיה בישראל, המועצה החליטה שמשך הזמן להגשת התנגדויות בתכניות 37 /ח' יהיה 30 יום.

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy