פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 03.05.2024
נובל אנרג'י ושותפותיה ממשיכות במאמצים לספק גז למשק הישראלי:
15/05/2012 11:14

הליקס אקספרס החלה בהנחת צנרת לצורך אספקת גז ממאגר נועה ופינקלס בקיץ הנוכחי

הליקס אקספרס החלה בהנחת צנרת לצורך אספקת גז ממאגר נועה ופינקלס בקיץ הנוכחי



נובל אנרג'י ושותפותיה ממשיכות במאמצים לספק גז למשק הישראלי, בהיעדר אספקת גז ממצרים. הליקס אקספרס הגיעה למימי ישראל והחלה בפעילות חיבור נועה והפינקלס לאסדת מרי B, באמצעות התקנת מערכת פיקוד ושליטה תת ימית וצינורות זרימה.

מאגר נועה ממוקם כ- 20 קילומטר מערבית למאגר מרי B, בעומק של כ- 800 מטר. פיתוח המאגר כרוך בקידוח שתי בארות וחיבורן לאסדת מרי B עם צינורות גז בקוטר של 8 אינץ'. הבארות, שקידוחן הושלם החודש באמצעות אסדת סדקו אקספרס, יתופעלו מאסדת מרי B ע"י מערכת פיקוד ושליטה תת ימית שתותקן בין הבארות לאסדה.

פיתוח נועה, המוערך בעלות של 225 מיליון דולר, הוא בין פרויקטי הפיתוח המהירים ביותר בתעשייה: מדובר על פרק זמן של פחות משנה מרגע שניתן האישור ועד התקנת המערכות התת ימיות. לוח הזמנים המואץ משקף את מחויבותה של נובל אנרג'י לעשות ככל שביכולתה לספק את הגז הנחוץ כל כך לשוק הישראלי עד להתחלת ההזרמה ממאגר תמר ב-2013.
צינור הזרמת הגז 8" מונח באמצעות הליקס אקספרס – ספינה המיועדת להנחת צינורות תת-ימיים באמצעות סליל. הספינה באורך של 150 מטר והיא מסוגלת לשאת כ- 3000 טון של צינורות. תהליך חיבור נועה לאסדה מצריך התכת 19.5 ק"מ של צינורות לצינור מוארך אחד. הצינור, המלופף על הסליל הממוקם על הספינה, מונח על קרקעית הים בצורה רציפה ויעילה.

לאוסון פרימן, (בתצלום) סגן נשיא נובל אנרג'י, מזרח ים תיכון, אמר: "נובל אנרג'י נעזרת בכל טכנולוגיה העומדת לרשותה על מנת לספק כמות גדולה ככל הניתן של גז לישראל, בשאיפתה להקל על הצורך בשימוש בדלקים חלופיים בחודשי הקיץ החמים. אנו גאים ביכולתנו לפתח את נועה בקצב מהיר, יעיל ובעיקר בטיחותי".

בנוסף לפיתוח נועה, מפתחת נובל גם את באר פינקלס (Pinnacles), הממוקמת במרחק של כ- 3 קילומטר מאסדת מרי- B.

נובל אנרג'י מחזיקה ב- 47.059% מהזכויות במאגר נועה יחד עם דלק קידוחים (25.5%), אבנר חיפושי נפט (23%) ודלק השקעות ונכסים(4.44%).

נובל אנרג'י הינה חברת אנרגיה עצמאית ומובילה העוסקת בחיפוש והפקת גז ונפט ברחבי העולם. לחברה פעילות מרכזית בארצות הברית (DJ Basin ומרסלוס שייל), במפרץ מקסיקו, במזרח התיכון ובמערב אפריקה. נובל אנרג'י רשומה למסחר בבורסה בניו יורק תחת הסימול NBL.

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy