פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 08.05.2024
תחנות כוח פרטיות יגויסו לייצור חשמל בקיץ הקרוב בעת חשש לבצורת חשמל
26/06/2012 09:41

לראשונה נקבע הסדר אשר מגייס כ-5 תחנות כוח פרטיות, בהיקף של 200 מגוואט, לייצור חשמל לטובת כלל המשק



‏‏יום שלישי 26 יוני 2012

הודעה לעיתונות רשות החשמל

ברקע החשש מבצורת חשמל בקיץ הקרוב קבעה אתמול מליאת רשות החשמל, בראשות עו"ד אורית פרקש-הכהן, הסדר נוסף אשר יביא לתוספת ייצור של 200 מגוואט לטובת הקיץ הקרוב באמצעות תחנות כוח פרטיות.
המדובר בהסדר חריג, לפיו, במצבי קיצון תהיה רשאית חברת החשמל לגייס תחנות ייצור פרטיות שונות, אשר סובלות בעצמן ממחסור בגז טבעי, באופן שמשתק את פעילותן. תחנות אלה תגוייסנה לטובת חברת החשמל, אשר מצידה תזרים גז טבעי שלה לתחנות וכך תפנה תחנות שלה לשימוש בדלקים אחרים.
ובכך, יצרנים פרטיים אשר פועלים על גז טבעי בלבד, וכיום אינם פועלים בשל המחסור בגז טבעי במשק, יקבלו גז טבעי מחברת החשמל ובתמורה הם מתחייבים להפעיל את התחנה ולהזרים את החשמל המיוצר ממנה למשק.
יצרנים הפועלים בדלקים שאינם גז טבעי יקבלו את עלויות הדלק בעבור השעות בהן יזרימו חשמל לרשת הארצית.
לאור העובדה כי קיים חשש ממשי לספק את מלא הביקושים במשק החשמל בקיץ 2012, ועל מנת לאפשר למנהל המערכת לשמור על רזרבות ראויות שיאפשרו ניהול תקין של מערכת הייצור קבעה הרשות הסדר נוסף ייחודי המאפשר ליצרני חשמל פרטיים, אשר אינם פועלים או פועלים באופן חלקי בשל אילוצים באספקת דלקים או מגבלות איכות סביבה הנגזרות מכך, בעלי רישיון יצור להעמיד את הזמינות של מתקנם לטובת מנהל המערכת.
על פי ההסדר, חברת החשמל תוכל להעביר גז ליצרן הפרטי בנוסף לכמויות הגז בהן היצרן עושה שימוש באופן חלקי (מתחת למינימום הטכני על בסיס שעתי אך מאפשר ליצרן ייצור חלקי בשל אגירת הגז במערכת ההולכה)
הסדר זה יביא להגדלה של הרזרבות במשק החשמל בשיעור של כ 200 MW ויאפשר למנהל המערכת להפעיל את המתקנים בשעות בהם יידרש ובכך לשמור על שרידות המערכת החשמל.
ההסדר מצטרף לשורה של 16 הסדרות שקבעה רשות החשמל באחרונה להפחתת ביקושים והסטת צריכה, על מנת לאפשר אספקת חשמל סדירה בקיץ הקרוב.
הסדרי הרשות המגוונים, המתאימים לסוגי הצרכנים השונים, החל מהצרכן הביתי וכלה בצרכנים תעשייתיים גדולים אשר חוסכים מאות מגוואטים למשק החשמל וישמרו על שרידות המערכת.
ההסדר מאפשר ליצרנים פרטיים להעמיד את הזמינות שלהם בשעות הקשות, בהן קיים חשש לאי אספקת חשמל ולהשלות צרכנים, לייצור חשמל ולקבל גז טבעי של חברת החשמל לטובת ייצור החשמל.
יצרנים שפועלים בדלקים חלופים שאינם גז טבעי יוכלו לייצר חשמל בשעות משבר ולקבל את עלויות הדלקים שלהם עבור שעות אלו.

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy