פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
החל שלב ב\' בפרויקט הסולארי המוניציפאלי הגדול בישראל:
03/09/2012 16:14

עיריית ירושלים, באמצעות חברת מוריה החלה בשלב ב\' בפרויקט הענק להתקנת מערכות סולאריות על גגות מבני ציבור


החל שלב ב' בפרויקט הסולארי המוניציפאלי הגדול בישראל:

עיריית ירושלים, באמצעות חברת מוריה החלה בשלב ב'
בפרויקט הענק להתקנת מערכות סולאריות על גגות מבני ציבור

40 מערכות סולריות יתווספו ל- 50 המערכות שכבר הותקנו על גגות בתי הספר בעיר
עלות הפרויקט: 50 מיליון ₪

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
עיריית ירושלים, באמצעות חברת מוריה (החברה לפיתוח ירושלים), החלה בשלב ב' בפרויקט הענק להתקנת מערכות פוטו-וולטאיות על גגות מבני ציבור נבחרים ברחבי העיר. בשלב הנוכחי בפרויקט יותקנו 41 מערכות סולריות על גגות נבחרים, רובם בתי ספר ומרכזים קהילתיים, בהיקף כספי של כ- 15 מיליון שקלים, זאת בנוסף ל- 50 מערכות שהותקנו בשלב א', בהיקף כספי של כ- 35 מיליון שקלים.


שלב ב' של הפרויקט צפוי להסתיים בנובמבר 2012. בין בתי הספר בהם יותקנו המערכות החדשות נמנים בתי הספר יאנוש קורצ'אק, יפה נוף, פרנקל, אור רחל, אור תורה סטון ועוד.

שלוש הספקיות הזוכות במכרז לשלב ב' בפרויקט להקמת המערכות הסולאריות הן חברת סולארפאוור שהצטרפה השנה וחברות נקסט קום, גרין טופ אשר ממשיכות את עבודתן מהשלב הראשון בפרויקט.

חברת סולארפאוור תפעל להקמה, תפעול ותחזוקה של 20 מערכות פוטו-וולטאיות, בשטח כולל של כ-15 דונם, בהיקף כספי של כ- 7.5 מיליון שקלים. כל אחת מהמערכות הינה בהספק של 50 קילו-וואט ובסה"כ מדובר על אפשרות לייצר חשמל נקי בהיקף של כ-1.7 מיליון קוט"ש בשנה.
כמו כן, תתוקן גם מערכת תצוגה לתפוקת המערכת בחלק ממבני הציבור בהם תותקן מערכת לאנרגיה סולרית. המערכת תציג בזמן אמת את ביצועי המערכת על גבי מוניטור אשר יוצב במיקום מרכזי במבנה.

את הפרויקט מנהלת עבור מוריה חברת הנדסה ירוקה בע"מ.

אלכס ויסמן, מנכ"ל מוריה, החברה לפיתוח ירושלים מציין כי: "חברת מוריה ממשיכה להפגין את מחויבותה לשמירה על הסביבה באמצעות קידום פרויקטים ירוקים, לשיפור איכות חיי תושבי הבירה. אנו שמחים כי פרויקט חשוב זה יוצא לדרך ומקווים להביא להשלמתו במהירות האפשרית, לרווחת ציבור תושבי הבירה".

סולארפאוור זכתה במכרז להתקנת 20 מערכות סולאריות על גגות מבני ציבור בעיר ירושלים, בשטח כולל של כ-15 דונם ובהיקף כספי של כ-7.5 מיליון שקל
לדברי אלון תמרי, מנכ"ל משותף,בתצלום) סולארפאוור: "לאחר הקיפאון הממושך בשוק הסולארי בישראל, אשר בין היתר גרם לתסכול רב בקרב היזמים ובעלי הגגות וכן לצמצום העוסקים בתחום הסולארי, אנו שמחים לחזור למגרש העסקי במלוא יכולותינו. הזכייה במכרז הסולארי של מוריה, מבטאת את הבסיס החזק של החברה ומוכנותה לביצוע פרויקטים בכל סדר גודל. בנוסף, בימים אלה, אנו מתחילים להקים פרויקטים רחבי היקף במסגרת ההסדרה למערכות הבינוניות".

הזכייה בפרויקט הנוכחי מתווספת ליותר מ-10 זכיות קודמות של סולארפאוור במכרזים של רשויות מקומיות ברחבי הארץ, בין כקבלנית (EPC) ובין כיזמית
שגם שוכרת את הגגות הסולאריים, באמצעות חברת הבת מילגם-סולאר. במסגרת הפרויקטים המוניציפאליים התקינה סולארפאוור יותר מ-60 מערכות פוטו-וולטאיות
על גגות מבני ציבור, ומתקינה כעת עוד כ-50 מערכות. בין הערים הללו: אשדוד, ראשל"צ, חולון, טבריה, נתניה, עמק חפר, יבנה, פרדס חנה, דימונה, מטה אשר, קרית מוצקין, קרית אונו ועוד.

 

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy