פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
משרד האוצר שוקל מתן הטבות כספיות למי שיוסיף מעטפת בידוד תרמי
16/09/2008 07:29

בשבוע שעבר נערכה פגישה בין נציגי האוצר וחברת תרמוקיר, אשר הזמינה מחקר שנעשה על-ידי חברת גולד הנדסה ובו נמצא כי יישום תקן 5281 (תקן בנייה ירוקה, שחוסכת באנרגיה) לעומת תקן 1045 (תקן הבנייה הנוכחי) יוביל לחסכון שנתי של 19% מכושר ייצור החשמל
צמצום העלויות וצריכת האנרגיה המושקעת בחימום וקירור מבנים, מוביל לחסכון כלכלי במשק הבית ולחסכון של מיליוני שקלים בשנה המושקעים בתשתיות האנרגיה; במסגרת יוזמה חדשה, ייבחנו מתן הטבות לאזרחים, קבלנים ומשפצים של מבנים בעלי מעטפת בידוד חוסכת אנרגיה; היקף החיסכון יכול להוביל לביטול הצורך בתחנות-כוח מזהמות נוספות

משרד האוצר בוחן בימים אלה יוזמה לקידום הבנייה הירוקה במטרה לעודד יזמים, קבלנים, משפצים ובעלי בתים לבנות ולשפץ מבנים בתקנים שחוסכים את צריכת האנרגיה המושקעת בקירור וחימום. בחינת היוזמה נעשית בעקבות החלטת משרד התשתיות למצוא פתרונות חלופיים למקורות האנרגיה הקיימים ולצמצום צריכתם.

בשבוע שעבר (4/9) נערכה פגישה בין נציגי האוצר וחברת תרמוקיר, אשר הזמינה מחקר שנעשה על-ידי חברת גולד הנדסה (ע"י האינג' רוזה גולדין) ובו נמצא כי יישום תקן 5281 (תקן בנייה ירוקה, שחוסכת באנרגיה) לעומת תקן 1045 (תקן הבנייה הנוכחי) יוביל לחסכון שנתי של 19% מכושר ייצור החשמל בישראל. היקף זה שווה-ערך לחסכון בהקמת כוח פחמית גדולה, דוגמת תחנת הכוח בחדרה או באשקלון. בהתאם לממצאי המחקר, יוכלו בעלי מבנים לחסוך עד כמחצית מצריכת ועלויות האנרגיה המושקעת בחימום וקירור.

אלי כהן, מנכ"ל תרמוקיר, ציין בפני חברי הוועדה כי במחקר שנעשה בהזמנת המשרד לאיכות הסביבה, מציין כי תקן 1045, המגדיר דרישות מינימום לרמת הבידוד התרמי, אינו לוקח בחשבון את עומס החום באזורים שונים בארץ ואינו מתייחס לגורמים המשפיעים על צריכת האנרגיה. המחקר קובע כי תקן 1045 אינו מספק את הצרכים האנרגטיים של מדינת ישראל בהתאם לאקלים שבה ולכן יש לאמץ תקן מחמיר יותר כדוגמת תקן 5281.

מבין ההמלצות שהוגשו למשרד האוצר על ידי המחלקה הכלכלית בחברת תרמוקיר, המקדמת את הבנייה הירוקה, הומלץ לקבוע שתקן 5281 ייהפך למחייב. במסגרת זו, בנייה או שיפוץ של מבנים פרטיים, ציבוריים, צבאיים ומסחריים – יחויבו בבנייה זו. למרות העלויות הנמוכות, יחסית, בהוספת מעטפת בידוד תרמי, הומלץ למשרד האוצר לבחון אפשרויות למסלולי אישורים מהירים יותר לבנייה ירוקה, סיוע פיננסי לוועדי בתים, רשויות מקומיות, ארגונים וחברות. כמו כן, הומלץ על הטבות של פחת מואץ בהשקעות בבנייה ירוקה, מס קנייה מופחת לחומרי גלם המשמים בתהליך הייצור, מדיניות עירונית שתעודד בנייה ירוקה (היטל השבחה, זכויות בנייה, ארנונה וכיו"ב,) תעריפי חשמל פרוגרסיביים, הקצאת משאבים להמשך מחקר ועוד.






מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy