פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
600 הפרעות חשמל בחצי שנה ברמת הנגב
06/02/2013 12:32

מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית: אם בתל אביב היו מתרחשות רק חלק קטן מהפרעות החשמל היתה פורצת מהומה, ובצדק

 מאז חודש יולי האחרון בתקופה של כחצי שנה נרשמו בקיבוץ רביבים ברמת הנגב 600 הפרעות חשמל של מספר שניות, כש-90 מתוכן נמשכו להפסקות חשמל של מספר דקות. מדובר בממוצע של כשלוש הפרעות ביום שגורמות לפגיעה באיכות החיים של התושבים ולנזקים לתעשייה ולחקלאות.

מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אודי אורנשטיין, אמר שאם בתל אביב היו מתרחשות רק חלק קטן מהפרעות החשמל היתה פורצת מהומה, ובצדק כי בישראל של שנת 2013 לא צריך להשלים עם מצב כזה. בקיבוצים ברמת הנגב יש מפעלי תעשייה, בין השאר בתחום הזרקת הפלסטיק, שמבוססים על רציפות העבודה בכל שעות היממה. כל הפרעת חשמל משביתה את המפעל לכמה שעות עד לחידוש פעולת המכונות וגובה מחיר יקר בעיכוב העבודה והוצאות שכר לעובדים המושבתים. בחלק מהמקרים ארעו הפרעות החשמל בעת ביקורי אורחים ולקוחות מחו"ל וגרמו לפגיעה בתדמית של המדינה והתעשייה והצגתנו כעולם שלישי.

דוד בן לולו, המנהל העסקי של קיבוץ רביבים, פנה לחברת החשמל בבקשה להעלות את הטיפול בבעיה לסדר עדיפות גבוה. לדבריו, במקרים קודמים בעבר הצליחו אנשי חברת החשמל לתקן את המצב וכך צריך להיות גם כעת.

לדברי דוד בן לולו, גם הלולים והמדגרות נפגעים מהפרעות החשמל מאחר ויש בהם ציוד טכנולוגי מתקדם והפסקת חשמל עלולה לסכן את בעלי החיים, מעבר לנזקים הכלכליים. התושבים סובלים מפגיעה באיכות חייהם ושיבוש עבודת מחשבים ביתיים, טלוויזיות ומערכות תקשורת.

מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית אמר שקשה להשתחרר מהתחושה שבתחום החשמל, כמו בתחומים רבים אחרים, הפריפריה מטופלת בסדר עדיפות שונה מאשר מרכז הארץ ומצב זה חייב להשתנות. האיגוד, המפעלים והקיבוצים יעשו את ככל שביכולתם במאמץ משותף עם חברת החשמל לפתרון של הבעיה.
 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy