פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
החברה הכלכלית ליהוד הרוויחה יותר משלושה מיליון שקלים מייצור חשמל מאנרגיה סולארית
30/07/2013 19:48

המדובר ב-12 מערכות, כל אחת מהן בעלת יכולת תפוקה של 50 קילוואט שהוצבו על גגות מוסדות ציבור בעיר - יגאל ינאי, מנכ"ל החברה הכלכלית ליהוד: "זו העסקה הטובה ביותר שבוצעה בחברה הכלכלית, המניבה את התשואה הגבוהה ביותר"

 

יגאל ינאי

30.07.13
 

יש אנשים שמקבלים חשבון מחברת החשמל ויש חברות שמקבלות כל חודש צ'ק מחברת החשמל. החברה הכלכלית ליהוד, מקבלת מידי שנה למעלה ממיליון שקלים מחברת החשמל עבור ייצור חשמל מאנרגיה סולארית, שמפיקים לוחות סולאריים שהחברה הציבה על גגות מוסדות ציבור ברחבי העיר.

המדובר ב-12 מערכות, כל אחת מהן בעלת יכולת תפוקה של 50 קילוואט. המערכות מייצרות יחד כ-800 אלף קילוואט בשנה.

החברה כלכלית ליהוד בראשות המנכ"ל, יגאל ינאי, רכשה את המערכות הסולאריות לפני כשלוש שנים והציבה אותן על גגות מוסדות הציבור. במקביל חתמה על הסכם עם חברת החשמל לפיו יספקו המערכות חשמל לחברת החשמל לתקופה של 20 שנה, ובתמורה לכך חברה החשמל התחייבה לשלם לפי תעריף של 1.65 קילוואט לשעה, צמוד מדד.

בשלוש שנות פעילות הערכות הסולאריות הן הניבו לחברה הכלכלית הכנסה של כשלושה מיליון שקלים, חלקם משמשים את החברה להחזר הלוואה שנטלה לצורך רכישת המערכות.

יגאל ינאי, מנכ"ל החברה הכלכלית ליהוד: "זו העסקה הטובה ביותר שבוצעה בחברה הכלכלית, המניבה את התשואה הגבוהה ביותר. כבר עם כניסתי לתפקיד זיהיתי את הפוטנציאל העצום הגלום ברכישת והפעלת המערכות הסולאריות, ובתוך זמן קצר הוריתי על רכישת המערכות והצבתן מעל מוסדות הציבור בעיר. ההחלטה מוכיחה כיום את עצמה ומסייעת לחברה הכלכלית לא רק להגיע לאיזון תקציבי אלא מוציאה אותה לעצמאות כלכלית ומניבה לה רווחים נאים.

"בכוונתי להרחיב בתקופה הקרובה את הפעילות בתחום הסולארי בפרט ובתחום ההתייעלות האנרגטית בכלל. בימים אלו אנו עמלים על חתימת הסכם עם חברת החשמל על מנת שזו תבצע עבודות למיפוי מערכת החשמל ובחינת הדרכים להקטין את צריכת החשמל במספר דרכים.

"פרוייקט ההתייעלות האנרגטית לצורך חיסכון בהוצאות החשמל, יכלול מבני ומתקני ציבור, לרבות תאורת רחובות, המצויים בתחום שיפוטה של העיר יהוד-מונוסון. במסגרת ההסכם נבחנות שתי דרכים לעבודה מול חברת החשמל. לאחר קבלת הנתונים מחברת החשמל תבחן החברה האם תיכנס להשקעה עצמית כפי שעשתה במערכות הסולאריות או שתוציא את הפרוייקט למכרז חיצוני.
במסגרת הפרוייקט תיבחן החלפת נורות לא חסכוניות בכל חלקי העיר, החלפת מערכות מיזוג לא יעילות אנרגטית במוסדות הציבור, יוחלפו גופי תאורה בעלי צריכת חשמל גבוהה, שנאים ומרכזיות חשמל בזבזניות, וכן תיבחן אפשרות להחליף חלק מגופי התאורה העירונית בגופים חסכניים כגון לדים, שעשויים להביא לחיסכון של עד 70% בצריכת החשמל.

"מעבר לחיסכון העצום בהוצאות הכספיות שהפרויקט הזה יביא, הוא אף יתרום לאיכות הסביבה בעיר יהוד מונוסון בפרט ובישראל בכלל, ויהפוך את יהוד לעיר הראשונה בישראל שמוציאה לפועל פרוייקט התייעלות אנרגטית בקנה מידה עירוני".
 

 

תגובה: החברה הכלכלית ליהוד הרוויחה יותר משלושה מיליון שקלים מייצור חשמל מאנרגיה סולארית

שם יצחק גלבוע
דואר אלקטרוני isacc.gilboa@rittech.com


תוכן הודעה יגאל ינאי, אני מעריך את פועלך לטובת תושבי יהוד אבל אתה נותן דוגמא של אימוץ מודל עסקי על חשבון הציבור הכללי המסבסד את יהוד. כל הפעילות האחרת- קרי התייעלות אנגטית - היא פעילות נכונה. גם חברת כיל \\\"קורסת\\\" בתנאי תחרות אמיתית ולא מונופולין- גם הם כדוגמא וגם מה שאתה עשית ביהוד - צריכים הייתם לעבוד לפי מחירי השוק ולא ניצול שאר האוכלוסיה אלא אם יהיה דיום אמיתי בחברה הישראלית - כפי שזה קרה בגרמניה- ששם כל הציבור החליט לסבסד מעבר לאנרגיה חדשה - ביודעין והסכמה אישית, אפילו שזה על חשבוני- אני מברך את המעבר לאנרגיה חדשה אם כי אנרגיה סולארית היא , בשל הנצילות הנמוכה שלה פתרון לא יעיל אבל לפחות נקי 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy