פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
החלטה דרמתית של ועדת הפנים של הכנסת בנושא הקמת מתקני זיקוק הגז ביבשה:
05/11/2013 16:55

ועדת הפנים: לא לאשר את תוכנית הקמת מתקני הגז היבשתיים, אלא אך ורק לאחר אישור הכנסת, ואם לא יעשו כך נשנה את החקיקה

 

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ מירי רגב, הכריחה היום את המועצה הארצית לתכנון ובנייה, לא לאשר את התוכנית להקמת מתקני גז יבשתיים, ולא לפסוק לפני שועדת הכנסת דנה בחלופות הים והיבשה באופן מעמיק ומפורט, משווה בין החלופות ומאשרת כל סעיף בנפרד, וזאת על פי בקשתו של ראש מועצת עמק חפר, רני אידן מועדת הפנים של הכנסת
ח"כ נחמן שי: "אם כך זה מתנהל, אנחנו צריכים לשלב ידיים עם המאבק וללכת איתם לבג"ץ"
ח"כ דב חנין: "החלטת המועצה הארצית נראית מחטף"
נציגי צה"ל: "כלל לא נתבקשנו לבחון את החלופה הימית"
נציגי משרד הבריאות: "מבחינה בריאותי, עדיף טיפול מלא בים"

ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת, דנה הבוקר בנושא הקמת מתקני זיקוק הגז, לקראת הדיון שייערך במועצה הארצית לתכנון ובנייה, ביום שלישי, ה- 12 בנובמבר 2013.
לדיון היום הגיעו ראשי המועצות עמק חפר, חוף כרמל, נציגי מטות המאבק, שזעמו על כך שהמועצה הארצית מקדמת את תוכנית מתקני הגז ביבשה מבלי לבחון את החלופה לזיקוק מלא של הגז בים ומאשרת תוכנית ליזמים מבלי יכולת התנגדות. בנוסף הגיעו לדיון גם נציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים.
יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מירי רגב, קבעה בהחלטתה כי המועצה הארצית לא תוכל לאשר את התוכנית, אלא רק לאחר דיון והשוואת חלופות מעמיקה, בועדת הפנים של הכנסת.
ח"כ רגב תקפה את נציגי הממשלה באומרה: "אתם רוצים לעקוף את בג"ץ, אתם חושבים שאנחנו רק חברי כנסת, אבל אנחנו יודעים לעשות הקשרים. אני אבקש משר הפנים  לא להביא את ההחלטה לועדת השרים לפני שהכנסת תחליט, ואבקש לחוקק חוק שהמועצה הארצית לתכנון ובנייה לא תוכל לאשר החלטות בפרויקטים תשתיתיים- לאומיים בסדר גודל כזה, לפני אישור הכנסת ובניגוד להחלטותיה.
ח"כ נחמן שי הוסיף: "לא נשמע לי הגיוני שאין פה שקיפות, מדובר בחיים שלנו. חייבים לחפש דרכים פרלמנטריות ומשפטיות, ואם זה ממשיך להתנהל כך, אנחנו צריכים לחבור למובילי המאבק וללכת איתם לבג"ץ.
ח"כ דב חנין אמר: "מפריע ומקומם שבסוגיה כל כך דרמתית הנושא לא נבדק כמו שצריך, ההחלטה של המועצה הארצית נראית כמו מחטף".
ח"כ זבולון כלפא אמר: "אין סיבה שהמועצה הארצית לא תבחן את הדברים באופן רציני. הדבר חייב לרדת מסדר היום של המועצה".
ח"כ איציק שמולי אמר: "אם בפרויקטים אסטרטגיים רשויות התכנון מוותרות על הליכי תכנון, אנחנו צריכים להתייחס לזה בחקיקה. הדיון במועצה הוא חסר ולקוי".
רני אידן, ראש מועצת עמק חפר אמר: "אני שמח שח"כ מירי רגב ושאר חברי הועדה הראו מנהיגות והבינו את מה שאנחנו מסבירים כבר הרבה זמן, שאין לבצע את התוכנית ללא בדיקה מעמיקה של החלופות. מנסים להוליך אותנו לתוכנית שבה ליזם תהיה אפשרות לעשות מה שהוא רוצה, לקבל היתרים שלתושבים לא תהיה שום סמכות להתנגד. בבדיקות שערכו מומחים מטעמנו, עולה כי מתקן יבשתי עולה כמו מתקן ימי, וזמן ההקמה של מתקן יבשתי ארוך יותר מאשר של מתקן ימי, דבר שיקל את הקמת הפרויקט במידה ויבחרו בחלופה הימית. לא ייתכן שהפרויקט הכלכלי הגדול ביותר במדינת ישראל לא ניבחן כלכלית".

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy