פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
דלק גז טבעי חושפת: מנפקת הגז הטבעי הראשונה בישראל
19/11/2013 13:43

מנכ"ל דלק ישראל, אבי בן אסאייג: "בדומה למדינות מערביות, שיישמו את מהפכת הגז הטבעי בתחבורה, גם בישראל צפוי הצרכן לשלם עבור ליטר (אקויולנט) גז טבעי כ - 50% ממחיר ליטר בנזין, מה שיביא לחסכון של מיליארדי שקלים לצרכנים ולמשק" מנכ"ל דלק גז טבעי, גיא זילברמן: "אנו צופים שעד שנת 2025 יוקמו בישראל כ- 150 תחנות תדלוק ציבוריות"

 

וועידת אנרגיה ועסקים 2013 של אקו אנרג'י ותכלית הפקות בכפר המכבייה
נובמבר 2013

אבי בן אסאייג, (בתמונה מימין)מנכ"ל דלק ישראל וגיא זילברמן, מנכ"ל דלק גז טבעי, אמרו הבוקר באירוע חשיפת מנפקת הגז הטבעי הראשונה בישראל, כי החברה תקדם את מהפכת הגז הטבעי בענף התחבורה ותתמוך בממשלה בכוונתה להפחית את התלות בנפט ולקדם תחליפי גז בתחבורה.

בן אסאייג אמר כי "הגז הטבעי לתחבורה, CNG, הוא האמצעי היחיד, הזמין באופן מידי  והזול ביותר, כדי לממש את יעדי ממשלת ישראל להפחתת התלות בנפט גולמי בשיעור של 30% בשנת 2020 ובשיעור של 60% בשנת 2025". בן אסאייג הוסיף כי "כפי שהתרחש במדינות מערביות שיישמו את מהפכת הגז הטבעי  בתחבורה, גם בישראל צפוי כי מחיר ליטר אקוויולנט גז טבעי לעמוד על כ – 50% ממחיר הבנזין והסולר. אזרחי מדינת ישראל והמגזר העסקי מוציאים כ 45 מיליארד ₪ על דלק בשנה והנזק הבריאותי כתוצאה מזיהום האוויר נאמד ב כ 5 מיליארד ₪. יישום מהפכת הגז הטבעי בתחבורה במדינת ישראל יביא להפחתה של מיליארדי שקלים בהוצאה על דלק ובעליות זיהום האוויר בישראל."
זילברמן אמר כי "אני צופה שעד שנת 2025 יוקמו בישראל כ-150 תחנות תדלוק ציבוריות בגז טבעי. בנוסף, חשפה דלק גז טבעי את מנפקת הגז הטבעי הראשונה בישראל, שצפויה לנפק גז טבעי בתחנה הראשונה של דלק ישראל בצריפין, שתפתח לקהל במחצית השנייה של 2014".

השניים אמרו את הדברים במסגרת ועידת האנרגיה והעסקים שמתקיימת בכפר המכבייה ברמת גן, שהתקיימה הבוקר (יום ג', 19.11.2013).

תחנת התדלוק ומנפקת הגז הן סנוניות ראשונות לקראת הסדרת החסמים הרגולטורים והסטטוטוריים הכרוכים בכניסת הגז הטבעי לענף התחבורה. במסגרת הפרויקט יינתן פתרון לכלי רכב מונעי גז טבעי חדשים (OEM) ולכלי רכב שהוסבו לשימוש בגז טבעי. בנוסף, מקדמת "דלק גז טבעי" הקמת מתקן דחיסה רחב היקף,  של גז טבעי (CNG), במתקן פי גלילות באשדוד.

אבי בן אסאייג, מנכ"ל דלק ישראל: "חברת "דלק גז טבעי" גאה לקדם בישראל את מהפכת הגז הטבעי בתחבורה ולצמצם את הפערים בהשוואה למדינות רבות ברחבי העולם. בעולם נוסעים היום  כ 16 מיליון כלי רכב המונעים בגז טבעי. כמות כלי הרכב המונעים בגז טבעי גדלה בעשור האחרון בשיעור ממוצע של כ 23% בשנה. סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) מעריכה כי עד 2018 יוכפל היקף השימוש בגז טבעי לתחבורה ויעמוד על כ 100 BCM בשנה. זו העת לממש את מהפכת הגז הטבעי לתחבורה בישראל, להשתמש במשאבי הטבע המקומיים,  לקדם את עצמאותנו האנרגטית, ולקדם צמיחה כלכלית בת קיימה".

גיא זילברמן, מנכ"ל דלק גז: "דלק גז טבעי תוביל את מהפכת הגז הטבעי לתחבורה, ותפעל לקדם את השימוש בגז טבעי בתחבורה הן מבחינת החיסכון הכלכלי הטמון ברפורמה והן מבחינת שמירה על איכות הסביבה". עוד הוסיף כי "על הממשלה לסיים בדחיפות את מלאכת התקינה בתחום ולפעול במהירות המרבית להסרת החסמים בענייני התכנון והרישוי של רכבים המונעים  בגז טבעי, ולהסדיר את מדיניות המיסים לשנים הבאות."
 

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy