פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
"כיום הגז מגיע מפקקטה צינור אחד של גז וזה אחת הבעיות הכי חמורות למשק האנרגיה"
19/02/2014 14:16

כדי להגיע לעצמאות אנרגטית אנחנו צריכים להגיע ליתירות (יצירת עודף) ברמה האסטרטגית, כעת יתירות באספקת הגז ממאגר "תמר" למדינת ישראל היא -אפס . כיום הגז מגיע "מפקקטה" צינור אחד של גז וזה אחת הבעיות הכי חמורות למשק האנרגיה אנחנו חייבים לפחות ארבע צינורות ולא אחד

 

תערוכת CLEANTECH 2014: 18-19  בפברואר 2014, קריית שדה התעופה

"אנו נמצאים בעיצומה של מהפכה שמביאה לנו חשמל הרבה יותר נקי וזול דבר שבה לידי ביטוי בעשרות אחוזים בחשמל כחול לבן כולו מהים התיכון", כך אמר ה יו"ר חברת החשמל , יפתח רון טל  בכנס "עצמאות אנרגטית" במסגרת תערוכת קלינטק 2014 .
מדבריו של רון טל : "בתחילת מרץ 2013 התחיל להגיע גז ממאגר "תמר" והוא פתח אותנו למהפכה אמיתית במשק האנרגיה . נוצר מצב ש 45% מהחשמל מיוצר בישראל מיוצר באמצעות גז , 52% פחם והשאר באמצעות אנרגיות מתחדשות- אפס שימוש בסולר.  אנו בפתחה של מהפכה אמיתית שמשתלבת עם מהפכה ירוקה ויכולה להביא את מדינת ישראל  לביטחון אנרגטי באמצעות עצמאות אנרגטית .
יחד עם זאת אמר יו"ר חברת החשמל כי: "ישנה אליה וקוץ בה , כי כדי להגיע לעצמאות אנרגטית  אנחנו צריכים להגיע ליתירות (יצירת עודף) ברמה האסטרטגית, כעת  יתירות באספקת הגז ממאגר "תמר" למדינת ישראל היא -אפס  . כיום הגז מגיע "מפקקטה" צינור אחד של גז וזה אחת הבעיות הכי  חמורות למשק האנרגיה אנחנו חייבים לפחות ארבע  צינורות ולא אחד. 
"בנוסף אנחנו לא מאחסנים אותו אלא היום הוא מגיע ישר  ונשרף לטורבינה . אנחנו צריכים אחסנה ברמה אסטרטגית , מבחינתי זה יכול להיות במאגר הריק בים טטיס וגם ברמה האופרטיבית בתחנת הכוח . אנחנו צריכים גם יתירות מספקת בהולכה  ,אספקה ואחסנה של הגז הטבעי במדינת ישראל ואם נגיע לזה נוכל לממש מהפכה ברמה ההיסטורית שישראל  לא תיהיה תלויה במקורות חיצונים וזה האתגר הגדול ביותר של משק האנרגיה במדינת ישראל כדי להגיע לעצמאות אנרגטית. ואז נגיע למהפכה ולא ניהיה תלויים באחרים .
כדי להשלים מהפכה נדרשת גם רפורמה במשק החשמל – רפורמה במשק החשמל  היא must have.  אנחנו בדקה ה-90 למימושה כי אחרת הסקטור יכנס למצב של חוסר יציבות מתמשכת.
צריך להסדיר תחרות במשק החשמל ולבנות נכון את מיקומה של חברת החשמל בתחרות הזאת וצריך גם לקיים תהליך התייעלות בחברת החשמל שתיהיה יותר תחרותית ולהיפרד מתדמית קשה  של חברת חשמל. אי אפשר להתעלם מתדמית לא טובה של חברת החשמל בציבור-  צריך להיפרד מחשמל חינם לעובדים ואני לא מתבייש לומר זאת". 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy