פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 16.04.2024
במסגרת כנס סביבה 2050 השמיני אשר התקיים אתמול
19/03/2014 07:03

איל רוזנר, ראש התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה: " אם לא יהיו תוכניות ליום שבו ייגמר הגז, נעמוד בפני שוקת שבורה "

 

איל רוזנר,


 

"צריך לחשוב על חלופות, ליום בו ייגמר הגז", אמר הבוקר איל רוזנר, ראש התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה. במליאה בנושא "קרן עושר לניהול רווחי הגז הטבעי", אשר נערכה אתמול, יום ג' ה-18 למרץ, במסגרת כנס סביבה 2050 השמיני במלון הילטון בתל אביב
" משק האנרגיה בישראל על כלל גווניו, יתבסס ביותר ממחצית על הגז הטבעי, אם לא יהיו תוכניות אלטרנטיביות ליום שבו ייגמר הגז, נעמוד בפני שוקת שבורה. טוען רוזנר. " הגז שנמצא לא יישאר כאן לעד. בסופו של דבר בעוד 40- 50 שנה ייגמר הגז. לכן כבר היום צריך להתחיל לחשוב על מחקר ופיתוח והכנת טכנולוגיות חלופיות לגז."
"לצורך כך, מסכם רוזנר "הושקה ב-2011 מנהלת תחליפי הדלקים של משרד ראש הממשלה אשר פועלת במסגרת תוכנית ממשלתית בהיקף של מיליארד וחצי ₪ לעשור הקרוב כאשר רוב התקציב מושקע מחקר ופיתוח בנושא תחליפי דלקים ובעיקר לתחבורה".
התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים נועדה לגבש פתרונות שיביאו להפחתת התלות העולמית בנפט ובמדינות יצרניות הנפט, שגורמת לאי יציבות בכלכלות העולם. יעדה של התכנית, בה שותפים 10 משרדי ממשלה שונים, היא להפוך את ישראל למרכז ידע ותעשייה בתחום ותוך כדי כך להגדיל משמעותית את השימוש בתחליפי נפט בתחבורה בישראל עד לכדי 60% בשנת 2025.
מנהלת תחליפי הדלקים במשרד רה"מ, בשיתוף עם משרדי הממשלה השותפים לתוכנית, יצרה וחיזקה קשרים ושיתופי פעולה בינלאומיים עם גרמניה, צרפת, ארה"ב, סין וקוריאה; ביצעה שבעה כנסים בינלאומיים בישראל, תמכה במשלחות של מדענים וקיימה את בועידת רה"מ ובלומברג לתחליפי דלקים.
התוכנית פועלת בתחומי התמיכה במחקר, קרנות השקעה בחברות, סיוע לביצוע ניסויי שדה, תמיכה רגולטורית, קידום יזמות, ושיתופי פעולה בין לאומיים.
במסגרת התכנית הלאומית, הושקה תכנית השקעות ממשלתית בהיקף של כ- 100 מיליון דולר המנוהלת ע"י המדען הראשי של משרד הכלכלה ומנהלת תחליפי הנפט. בנוסף, תומכת התוכנית בשלושה מרכזי מחקר בין-אוניברסיטאיים והגדילה את קהילת החדשנות למעל-800 יזמים. כיום ישנן כ-200 חברות ו-125 קבוצות מחקר בתחום תחליפי הנפט.
בפאנל בנושא "קרן עושר לניהול רווחי הגז הטבעי" השתתפו גם עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל "אדם טבע ודין", פרופ' ניר בקר, דיקן הפקולטה למדעי החברה והרוח, מכללת תל חי, גב' נאוה סלע, יו"ר ועדת האנרגיה, התאחדות התעשיינים ועו"ד שרגא בירן, מבעלי השליטה על קבוצת "אלון".
כנס סביבה 2050 – המרכז את השיח העסקי והציבורי בנושא סביבה וכלכלה נערך היום, יום שלישי ה- 18 במרץ במלון הילטון בתל אביב, בפעם השמינית. הכנס משמש מאז היווסדו כבמה מרכזית לשיח שבין רגולציה, אקדמיה, תעשייה והציבור.
הנושא המרכזי בדיוני הכנס השנה הינו הגלובליזציה והשפעתה על הכלכלה והסביבה, בו ייקחו חלק בכירים בממשל והרגולציה הסביבתית, נציגי אקדמיה ומשפט, ראשי התעשייה והארגונים הסביבתיים בישראל.
הכנס הינו פרי שיתוף פעולה של המייסדים: משרד עו"ד פרופ' יובל לוי, החברה לשירותי איכות הסביבה, בני מורן ייזום וניהול תכניות, שותף אקדמי - המכללה האקדמית נתניה.

 

 

 

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy