פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
אחרי שחנכה שדה סולארי קרקעי ראשון: חברת ערבה פאוור חנכה 6 שדות סולאריים בהיקף של 36 MW
06/04/2014 13:16

• שטחם הכולל של השדות הסולאריים הוא 512 דונם, והם נבנו בעלות כוללת של כ- 500 מיליון שקל • ג'ון כהן, מנכ"ל ערבה פאוור: "הושלמה המערכה הראשונה: הסדרות עידן התעריף המסובסד הבשילו עד כדי חיבור עשרות מיזמים לרשת החשמל, וניצול מלא של מכסות קיימות. עכשיו העת להשיק את עידן התעריף הכלכלי, ולהוציא אל הפועל עשרות מיזמים נוספים, כולם בנגב ובערבה, מיזמים שמזמן הוכיחו זכאות לאישור תעריף, מיזמים שניתן לחברם לרשת תוך פחות משנה מרגע פרסום הסדרות המערכה השנייה".

 

שדה סולארי בקיבוץ שובל


 

קיבוץ שובל, 27 במרץ 2014
אחרי שהייתה הראשונה שחנכה שדה סולארי קרקעי ראשון, חברת האנרגיה הסולארית "ערבה פאוור" חנכה היום(שני) 6 שדות סולאריים בערבה ובנגב, שיספקו חשמל נקי בהיקף של 36 MW. ששת השדות הסולאריים ממוקמים ביטבתה, שובל, מסלול, ארז, גרופית אליפז, כולם קיבוצים או מושבים באזור הערבה והנגב. שטחם הכולל של השדות הסולאריים הוא 512 דונם, והם נבנו בעלות כוללת של  500 מיליון שקל. קבלן ההקמה של  5 פרויקטים (EPC) הוא סימנס ישראל, וקבלן הפרויקט השישי (ארז) הוא נקסטקום.

חניכת השדות הסולאריים צוינה באירוע חגיגי ביום ב' (7.4, בין השעות 16:00-19:00) בקיבוץ שובל במעמד הנהלת החברה, נציגי הממשלה והרשויות המקומיות הקשורות, ראשי מועצות, פעילי ארגונים ירוקים, ועוד.

חברת ערבה פאוור הייתה החברה הסולארית הראשונה שחנכה בישראל שדה סולארי קרקעי, פרויקט קטורה סאן. בנייתו הושלמה ב- 2011 ומאז הוא מספק חשמל נקי לחברת החשמל בהיקף של תשעה מיליון קוט"ש בשנה. פרויקט קטורה סאן ממשיך את דרכו כחלוץ התעשייה בישראל. לפני מספר שבועות הותקנו בשדה 84 רובוטים, תוצרת חברת אקופיה, המנקים לילה לילה, ללא מגע יד אדם, ללא מים, וללא חשמל, את 18,200 הפאנלים הסולאריים. מדובר במערך ניקוי האוטונומי הראשון בעולם. בימים אלה ממש החלה גם בנייתו של שדה סולארי גדול, גם הוא בקטורה, בשטח של 600 דונם ובהיקף ייצור של 40 MW. השדה,  יספק יותר משליש מצריכת החשמל בשעות השיא של העיר אילת.

ג'ון כהן, מנכ"ל ערבה פאוור: "הושלמה המערכה הראשונה: הסדרות עידן התעריף המסובסד הבשילו עד כדי חיבור עשרות מיזמים לרשת החשמל, וניצול מלא של מכסות קיימות. עכשיו העת להשיק את עידן התעריף הכלכלי, ולהוציא אל הפועל עשרות מיזמים נוספים, כולם בנגב ובערבה, מיזמים שמזמן הוכיחו זכאות לאישור תעריף, מיזמים שניתן לחברם לרשת תוך פחות משנה מרגע פרסום הסדרות המערכה השנייה".

 

 

 

 

 

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy