פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
השר גדעון סער חזר בו חלקית והחזיר מחצית הירוקים שהרחיק חזרה לועדות התיכנון
10/06/2014 13:13

מכתבי שרי הכלכלה והבריאות לשר הפנים גדעון סער(תמונת סער למעלה)

 

 

גדעון סער


המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה היום (שלישי), ברוב של 22 מול 5, להחזיר לוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) שני נציגי ציבור מתוך הארבעה שסולקו – נציג ארגוני הסביבה ונציג המוסדות המיישבים. נציג החברה להגנת הטבע הצביע בעד ההצעה הנגדית של משרדי הכלכלה והבריאות, להחזיר לוועדה את כל ארבעת הנציגים שסולקו, אולם ההצעה, כאמור, נדחתה. מהחברה להגנת הטבע, שהובילה בשבועות האחרונים את הקמפיין והפעילות למען החזרת הנציגים לוועדה, נמסר: "לצערנו, שר הפנים, גדעון סער, ועימו רוב חברי המועצה הארצית, התעלמו מהמחאה הציבורית הנרחבת בנוגע לסילוק ארבעת נציגי הציבור מהוועדה. נציג ארגוני הסביבה הוא אמנם אחד מהשניים שהוחזרו לוועדה, אבל המאבק היה על כל נציגי הציבור שסולקו, ולכן נמשיך בפעילות למען החזרת יתר נציגי הציבור לוועדה והשבת המצב לקדמותו" 

10 יוני 2014

 

 

המשרד להגנת הסביבה: ״צר לנו שנדרש מאבק של חודש כדי שמשרד הפנים ינקוט בצעד המתבקש והטבעי. נמנענו בהצבעה שכן אמנם דרישותנו התקבלו, אך היינו מצפים כי החזרת הנציגים תהיה גורפת יותר ותכלול לא רק את נציגי ארגוני הסביבה".

עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל 'אדם טבע ודין'

"לא נסכים להיות עלה תאנה. נפנה לבג"צ"

"המועצה הארצית שהיו"ר שלה הוא גדעון סער קיבלה היום עוד החלטה אומללה ואנטי דמוקרטית. אמנם הוחזרו נציגי ארגוני הסביבה,

אבל סולקו נציגי החברה האזרחית ונציגי משרד הבריאות והכלכלה.

 

"לא נסכים להיות עלה התאנה של הממשלה ונמשיך להיאבק למען ייצוג הולם ומלא לנציגי החברה האזרחית שמהווים גורם אזרחי נטול אינטרסים.

 

"כפי שהבטחנו, נפנה לבג"צ יחד עם כל הארגונים שסולקו מהוועדה, על מנת להבטיח

כי מערכת השיקולים של מוסדות התכנון מעתה והלאה לא תהיה מבוססת אך ורק על אינטרסים פוליטיים-כלכליים".


 

ההתנגדות לסילוק נציגי הציבור מהוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע), תופסת תאוצה ומקבלת היום חיזוק משמעותי גם משני שרי ממשלה: יעל גרמן ונפתלי בנט, שפנו לשר הפנים, גדעון סער, ותקפו את ההחלטה. זאת לקראת הדיון החוזר בנושא, הצפוי להיות היום בשעה 16:00

 

במכתב אותו שלחה גרמן לשר הפנים, גדעון סער (מצורף למעלה), היא כותבת: "ההחלטה שהתקבלה מהווה פגיעה קשה בתיאום התכנוני וכן באיזון בין האינטרסים התכנוניים השונים, כפי שנקבעו על ידי המחוקק... היא התקבלה ללא תיאום וללא היערכות כנדרש... החלטה כה משמעותית לתכנון במדינת ישראל מן הראוי והמצופה כי תתקבל לאחר דיון מעמיק ועבודת מטה".

היום בבוקר הציב הדור הצעיר של החברה להגנת הטבע, המובילה את הקמפיין והפעילות למען השבת כל נציגי הציבור לוועדה, משמרת מחאה בכניסה למועצה הארצית, וחלוקת חומר לחברי המועצה שהגיעו לדיון, בעד השבת כל נציגי הציבור שהודחו מהוועדה, ולא רק 2, כפי שמציע יו"ר המועצה הארצית ומנכ"ל משרד הפנים, שוקי אמרני. משמרת המחאה התקיימה תחת הכותרת – אל תתנו ידכם לעוד הולילנדים, אל תגרשו את נציגי הציבור מוועדות הכנון. גם אמרני עצמו קיבל חומר מאנשי החברה להגנת הטבע .

 

 

 

 

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy