פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
רשות החשמל מתכוננת למקרה של מחסור באספקת גז למשק:
15/07/2014 15:08

רשות החשמל מחייבת יצרני חשמל פרטיים לגבות את משק החשמל בארועי חירום. חברת החשמל תעביר גז טבעי לתחנות הכח הפרטיות ותעבור לדלקים חלופיים

     ‏‏10/07/2014

מליאת רשות החשמל בראשות עו"ד אורית פרקש-הכהן קבעה אמש הסדר לשילוב יצרני חשמל פרטיים במנהל מערכת החשמל הארצי במקרים של חשש ממחסור באספקת חשמל במשק.

על-פי ההסדר, במידה ויתרחש שיבוש עתידי באספקת הגז למשק, יחויבו היצרנים הפרטיים להעמיד (בהתאם לדרישה) את כל יכולת הייצור של המתקן לטובת מנהל מערכת החשמל הארצי, עד לתום אירוע המחסור בגז טבעי. במקביל, תאפשר חברת החשמל לחלק מן היצרנים הפרטיים להשתמש בגז השייך לחברת החשמל, בזמן שחברת החשמל תעבור לייצור חשמל מדלקי גיבוי חלופיים.

על רקע אירועי עבר וכחלק ממוכנות משק האנרגיה למקרי חירום, מסדירה רשות החשמל את ייצור החשמל הלאומי במקרים של משבר אספקת גז עתידי, על רקע כניסת יצרני חשמל פרטיים במשק. בשל היעדר יתירות במשק הגז כיום, במקביל לקיומן של תחנות כוח במשק הפועלות על גז בלבד, עלולים שיבושים עתידיים באספקת הגז למשק הישראלי לגרום לכך שתחנות אלה לא תוכלנה לפעול בפרק הזמן בו מתרחש מחסור גז במשק, וליצור עקב כך בעיות באספקת חשמל.

עקב כך, החילה רשות החשמל על יצרני חשמל פרטיים במשק החשמל הסדר לשילוב יצרני החשמל הפרטיים במנהל מערכת החשמל הארצי במקרים של חשש ממחסור באספקת החשמל למשק. על-פי ההסדר, במידה ויתרחש שיבוש כולל באספקת הגז למשק, יחויבו היצרנים הפרטיים להעמיד בהתאם לדרישה את כל יכולת הייצור של המתקן לטובת מנהל מערכת החשמל הארצי, עד לתום אירוע המחסור בגז טבעי. במקביל, יאפשר ההסדר החדש את המשך פעילותן של תחנות החשמל הרלוונטיות באמצעות הזרמת גז השייך לחברת החשמל לתחנות אלה, כאשר תחנות הכוח של חברת החשמל יעשו שימוש בדלקי גיבוי.

החלטת הרשות כוללת תעריף בעבור העמדת היכולת הזמינה של היצרן הפרטי עבור שעות המחסור בגז הטבעי, משעה שמנהל המערכת הודיע ליצרן על כוונתו להפעילו, במידה ואירוע המחסור בגז טבעי נמשך מעבר ל-24 שעות במצטבר, או שאירועי המחסור בגז טבעי נשנים בתדירות שאינה מאפשרת הפעלה מסחרית ותפעולית תקינה של יחידת הייצור, אזי בהתאם להנחיית מנהל המערכת יעמיד היצרן לכל תקופת ההסדר את הזמינות, כאשר התעריף ליצרן בעבור העמדת היכולת הזמינה של המתקן יחול על רמת התעריפים הבינונית והגבוהה, בהתאם למקבצי שעות הביקוש שנקבעו בכל תקופות המחסור בגז טבעי.

בשנים 2012 ו-2013 קיבלה הרשות החלטות בדבר שילוב יצרנים פרטיים בעלי רישיון ייצור לטובת ייצור חשמל במנהל המערכת, בשל חשש ממחסור באספקת חשמל. מכיוון שקיים כיום חשש מפני תקלות או אספקה חלקית של גז אשר תוצאותיהן תהיינה שיבושים באספקת חשמל, רשות החשמל סברה כי על הסדר החירום שנבנה בקיץ 2012-2013 להמשיך לפעול במתכונת דומה, עד אשר תתקיים יתירות נאותה במשק הגז. יצוין כי בעיות באספקת חשמל כתוצאה משיבושים באספקת הגז רלוונטיות לכל עונות השנה.

לבקשת בעלי התחנות הפרטיות החליטה הרשות כי ההסדר יחול עד תקופת המעבר של סתיו 2015 והוא יבחן שוב במועד זה ומעת לעת עד להשגת יתירות במשק הגז. 

 

תגובה: רשות החשמל מתכוננת למקרה של מחסור באספקת גז למשק:
שם כגל גלעדי

דואר אלקטרוני giladynahum@gmail.com
טלפון 
תוכן הודעה הוועד מסכים ??

 
שם אביעד
דואר אלקטרוני ug411@iec.co.il
טלפון  
תוכן הודעה בכל ההסכמים עם היצרנים הפרטיים ,הם התחייבו למלאי סולר באתרם,למקרי תקלה וחרום, לפיכך לא ברור מדוע ח\\\\\\\"חי צריכה לקחת על עצמה לעבור לסולר כדי שהם ימשיכו לפעול (ובכך גם יועדפו)בגז. הלזה קוראים תחרות ???

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy