פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
"יש הסכמה שתחרות במשק החשמל לא מורידה מחירים"
16/07/2014 15:00

בכנס שקיימה רשות החשמל הראו מומחים בינלאומיים שבמשקי חשמל מתקדמים המחיר לא ירד ואמינות אספקת החשמל לא תמיד השתפרה בעקבות פתיחת השוק לתחרות

סוזן שניידר


עמירם ברקת ,גלובס 16/7/14
"הגדלת התחרותיות במשק החשמל תשפיע באופן ישיר על כיס הצרכן ועל ההוצאה של משק הבית", כך אמרה בשבוע שעבר מנכ"לית משרד התשתיות הלאומיות אורנה הוזמן-בכור בכנס מקצועי. "התחרות שתיווצר על לבו של הצרכן", הוסיפה, "תאפשר, כמו במדינות רבות בעולם, בחירה בשירות ובמחיר הטוב ביותר".

דבריה של הוזמן-בכור לא הפתיעו איש. במשך שנים חוזרים בממשלה ובתקשורת על המנטרה מבית היוצר של משרד האוצר: פתיחת משק החשמל לתחרות תוביל לירידה בתעריפי החשמל לצרכנים הביתיים ולשיפור השירות לצרכן הביתי. האמונה הזאת לא התערערה אפילו לא אחרי שוועדת יוגב, שהוקמה במטרה להוזיל את תעריפי החשמל באמצעות רפורמה כוללת, לא הצליחה לספק את הסחורה ולא הציגה מתווה ברור לירידת התעריפים.

אבל בשבוע שעבר ספגה הקונספציה הדוגלת בתחרות מכה קשה מכיוון בלתי צפוי: הניסיון הבינלאומי מצביע באופן חד-משמעי על כך שפתיחה לתחרות אינה מובילה להורדת תעריפים וגם לא בהכרח לשיפור השירות לצרכן הביתי. בכנס שערכו רשות החשמל בשיתוף משרד התשתיות הלאומיות ומשרד האוצר, הוצגו הלקחים מפתיחה לתחרות של כמה ממשקי החשמל המתקדמים בעולם - קליפורניה וטקסס שבארה"ב ואלברטה בקנדה.

​להרחבה


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy