פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
ביוזמת השר סילבן שלום בוחנת רשות החשמל שינוי אמות המידה כך שתשלום חשבון החשמל בגין חדרי מדרגות ומקלטים בבניינים משותפים יחולק בין הדיירים ולא יהיה באחריות הוועד.
17/07/2014 13:47

ביוזמת שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, ח"כ סילבן שלום, נבחן שינוי בחשבונות החשמל שימנע לעתיד מקלטים וחדרי מדרגות מנותקים מחשמל. בסיורים שערך שר התשתיות בימים האחרונים בדרום הארץ, התברר כי מקלטים רבים וחדרי מדרגות המשמשים את תושבי הדרום, בעת מתקפת טילים, מנותקים מחשמל בגין אי תשלום.

 

 

 

 

בסיורים שערך שר התשתיות בימים האחרונים בדרום הארץ, התברר כי מקלטים רבים וחדרי     מדרגות המשמשים את תושבי הדרום, בעת מתקפת טילים, מנותקים מחשמל בגין אי תשלום.

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, ח"כ סילבן שלום: "בעקבות סיור שערכתי ביישובי      הדרום, אמור לי ראשי רשויות כי ישנם מקלטים וחדרי מדרגות שנותקו מחשמל בשל חובות.       היוזמה הזו נועדה לפתור את הבעיה ולמנוע ניתוק מקלטים וחדרי מדרגות מחשמל, בעיקר בימי    לחימה אלה שתושבים רבים מופגזים כמעט מידי יום. תפקידנו להגן על אזרחי המדינה״.

אורית פרקש-הכהן, יו"ר רשות החשמל: " צוות הרשות בוחן בימים אלו את פניית השר ויגבש     פתרונות לצרכני החשמל, על מנת לאפשר אספקת חשמל סדירה ואמינה במקרי חירום.״

אלוף במיל. יפתח רון טל, יו״ר חברת החשמל: "אני מברך על יוזמת השר והפעילות המהירה של  רשות החשמל בעניין. אין ספק שנדרש פתרון עם גיבוי רגולטורי לסוגיה שעניינה בראש             ובראשונה, בטחון ובטיחות לתושבי מדינת ישראל״.

עד כה, הוטלה האחריות על תשלום חשבון החשמל בשטח המקלט והשטח הציבורי המשותף        בבניינים, על וועדי הבתים. במקרים רבים התברר כי לא קיימים וועדי בתים, או כי בשל סכסוכי   דיירים, תשלום החשמל אינו משולם וחברת החשמל נאלצת לנתקם מחשמל.

יצויין כי מנכ"ל חברת החשמל, הורה על חיבור כל המקלטים המנותקים מיידית לחשמל במהלך     ימי המבצע. בנוסף, החליטה רשות החשמל על איסור גורף של ניתוקי חשמל (עד 40 ק"מ מרצועת עזה) כאמצעי גבייה במהלך השבועיים הקרובים.

בישיבה שהתקיימה אמש בין רשות החשמל לחברת החשמל, בעקבות יוזמת השר סוכם על בחינת ההבטים השונים הכרוכים בשינוי אמות המידה, כך שחשבון הצריכה המשותפת בנכס יחולק בין   הצרכנים השונים בנכס.

בישיבה האמורה נמסר על ידי נציגי חברת החשמל כי נכון לעתה חוברו לחשמל כל הצרכנים       בדרום הארץ.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy