פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
התפתחויות חיוביות בגזרת ה"איום האיראני" שנבלעו בקולות "שקט תמורת שקט" של מבצע מתגלגל שהפך למלחמה
26/07/2014 07:11

בהודעות הרשמיות שפרסמו הבית הלבן ומזכיר המדינה ג'ון קרי בדבר הארכת המו"מ הגרעיני נשמעה מנגינה חדשה שהאוזן הישראלית אינה רגילה בה: איראן עומדת בכל התחייבויותיה. דוחות סבא"א שפורסמו מאז הסכם הביניים ("תכנית הפעולה המשותפת" מנובמבר 2013) מאשרים זאת. באלגנטיות ראויה לציון נמחקו מן הלקסיקון הדיפלומטי אמירות שנחשבו פעם לדבר מובן מאליו דוגמת "איראן מוליכה שולל" או "איראן גוררת רגלים".

שמואל מאיר |

24.07.2014 | 19:40
בלי ששמנו לב חלף תאריך היעד של 20 ביולי. בתום סבב שיחות מרתוני בוינה הודיעו איראן והמעצמות כי המו"מ שתכליתו למנוע נשק גרעיני מאיראן יוארך בארבעה חודשים עד 24 בנובמבר – במלאות שנה להסכם הביניים פורץ הדרך. בגלל "המצב" התאדו המאמצים והסחרירים של לשכת ראש הממשלה בנוגע ל"הסכם רע" שהולך ומתגבש בסוגיה האיראנית. הבלוג ינסה למלא את החלל התקשורתי – לפענח מה היה לנו כאן ולהכין את הקורא המתעניין לשלב הבא לקראת הסכם הקבע עם איראן. לצייד את הקורא במפת דרכים שתסייע לו לזהות ולהדוף תיאורים חלקיים וספינים שוודאי ישובו בשוך הקרבות עם חזרתה של "נורמליות" לכאורה של הפרד ומשול וסטטוס קוו מתעתע בשטחים הפלסטינים.
בהודעות הרשמיות שפרסמו הבית הלבן ומזכיר המדינה ג'ון קרי בדבר הארכת המו"מ הגרעיני נשמעה מנגינה חדשה שהאוזן הישראלית אינה רגילה בה: איראן עומדת בכל התחייבויותיה. דוחות סבא"א שפורסמו מאז הסכם הביניים ("תכנית הפעולה המשותפת" מנובמבר 2013) מאשרים זאת. באלגנטיות ראויה לציון נמחקו מן הלקסיקון הדיפלומטי אמירות שנחשבו פעם לדבר מובן מאליו דוגמת "איראן מוליכה שולל" או "איראן גוררת רגלים". על מנת ליצור לשון עובדתית משותפת בין הבלוג וקוראיו: נכון לעכשיו, איראן מגלה רצינות במו"מ הגרעיני והפעולות שביצעה הביאו בפעם הראשונה לעצירה ו"הקפאה" בתכניתה הגרעינית.

​להרחבה
 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy