פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
תחזית של אילנית שרף, אנליסטית בכירה בפסגות ברוקראז', לקראת פרסום דו"חות כיל.
27/07/2014 15:10

אנו מעריכים כי בהמשך, בזירת המחיר בתחום הדשנים לא צפוי שינוי משמעותי בעיקר, לנוכח הירידות החדות במחירי הסחורות, מגמה שהתחזקה בשבועות האחרונים. מודל הערכת השווי שלנו מגלם בכל מקרה את סביבת המחירים כיום גם בטווח הארוך. נעדכן את ההמלצה במידת הצורך לאחר פרסום הדוח הכספי.

 

רבעון של שביתות ועיצומים – פגיעה בווליום 
חברת כיל צפויה לפרסם את הדוחות הכספיים ב- 07.08.2014. אנו מעריכים שחיקה בהיקף המכירות  ביחס לרבעון המקביל, וביחס לרבעון הראשון בעיקר לנוכח העיצומים והשביתות שהתקיימו במפעלי ים המלח, רותם ומפעלים נוספים של הקבוצה. המכירות צפויות להסתכם בכ- 1.523 מיליארד דולר, שחיקה של 13.9% ביחס לרבעון המקביל.  הרווח התפעולי צפוי להסתכם ב- 231 מיליון דולר (לפני הוצאות חד פעמיות), ה- EBITDA ב- 316 מיליון דולר והרווח נקי (לפני הוצאות חד פעמיות) בכ- 169 מ' דולר. אנו מעריכים כי בדוחות הרבעון השני החברה תרשום הפרשה של 175 מיליון דולר בגין תמלוגי עבר (135 מיליון דולר לאחר מס). השביתה במפעלי ים המלח ובמפעל הפוספטים פגעה בכמות המכירה של אשלג ודשנים מבוססי פוספט על אף העלייה בביקושם באזורים שונים מעבר לים. מנגד, אנו מעריכים עלייה קלה במחיר הממוצע לנוכח עלייה במחירי האשלג במוקדים שונים ובעיקר עליית מחירים באשלג המגולען. במגזר הברום צפויה שחיקה קלה שנובעת מהשמך החולשה בענף לצד עיצומים במפעלי החברה. במוצרי תכלית אנו מעריכים צמיחה במכירות על רקע יציבות המגזר ואיחוד דוחות של חברות שנרכשו. 
להלן המגמות העיקריות במגזרים השונים:
אשלג  - עליית המחירים באזורים שונים בעולם ובעיקר במחירי האשלג המגורען שנבעה מעלייה בביקושם מתחילת השנה, חלחלה לתוך הרבעון השני והובילה להערכתנו לתוספת של כ- 5 דולר במחיר הממוצע החיצוני. אנו מעריכים כי המחיר הממוצע (חיצוני) צפוי להסתכם ב- 322 דולר לעומת 317 דולר ברבעון הקודם, מגלם עליה של כ- 1.3% ביחס לרבעון הקודם ושחיקה של כ- 19% ביחס לרבעון המקביל. המחיר הממוצע (חיצוני+ פנימי) יסתכם להערכתנו ב- 338 דולר לטון. הכמויות הנמכרות צפויות להערכתנו לעמוד על כ- 1.31 מיליון טון אשלג (1.24 אלף חיצוני + 0.7 אלף פנימי), נמוך בכ- 5% מהרבעון המקביל ובכ- 10.7% ביחס לרבעון הקודם, בעיקר לנוכח השביתה במפעלי ים המלח שמנעה יציאת אשלג מהמפעלים בסוף הרבעון. היקף המכירות צפוי להסתכם בכ- 443 מ' דולר והרווח התפעולי צפוי להסתכם בכ-135 מ' דולר, כ- 30% מהמכירות, בהשוואה ל-44% ברבעון המקביל, שחיקה הנובעת בעיקר מירידה במחירי האשלג. נציין כי לנוכח הירידה החדה שנרשמה בשבועות האחרונים במחירי הסחורות החקלאיות העיקריות אנו מעריכים כי יצרניות הדשנים תתקשינה לעלות בהמשך השנה את המחירים של האשלג, בטח לא באופן משמעותי
פוספט –אנו מעריכים מכירות של כ- 180 אלף טון סלע פוספט, ירידה של כ- 40% ביחס לרבעון המקביל שהיה חריג באופן יחסי, וכ- 390 אלף טון דשנים מבוססי פוספט, ירידה של כ- 20% ביחס לרבעון המקביל. ההערכה לירידה במכירות דשנים הינה על רקע השביתה במפעלי רותם במהלך הרבעון הראשון והשני ולמרות התאוששות בביקושם העולמיים. בזירת המחיר, אנו מעריכים עלייה במחירי דשני וסלע פוספט בממוצע של כ- 5%  ביחס לרבעון הקודם ושחיקה של כ- 2.3% ביחס לרבעון  המקביל. מחזור המכירות צפוי להסתכם בכ- 362 מ' ד' והרווח התפעולי צפוי להסתכם ב- 24 מ' דולר, כ- 6.6% מהמכירות,  ירידה של 60% ביחס לרבעון המקביל.
• מוצרים תעשייתיים – החולשה בשוק מוצרי האלקטרוניקה לנוכח התמתנות הצריכה בשווקים המערביים מובילה לירידה במכירות של מעכבי בעירה ומוצרים מבוססי ברום. מגמה זו מלווה את התעשייה ברבעונים האחרונים. עם זאת אנו צופים יציבות ביחס לרבעון המקביל ומכירות בהיקף של כ- 350 מ' דולר. הרווח התפעולי צפוי להסתכם להערכתנו ב- 35 מ' דולר, המגלם שיעור רווחיות תפעולית 10% בהשוואה ל- 14% ברבעון המקביל אשתקד.  
מוצרי תכלית – אנו מעריכים צמיחה של כ- 3.5% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, לנוכח יציבות שמפגין המגזר גם בתקופות פחות טובות ולנוכח איחוד דוחותיהן של חברות שנרכשו במהלך 2013. המכירות צפויות להסתכם בהיקף של 420 מ' ד'  ורווח תפעולי בסך 46 מ' ד'.
שורה תחתונה: לנוכח השביתות והעיצומים במחצית הראשונה אנו נהיה עדים לירידה בכמויות הנמכרות  על אף העלייה בביקושם. אנו מעריכים כי בהמשך, בזירת המחיר בתחום הדשנים לא צפוי שינוי משמעותי בעיקר, לנוכח הירידות החדות במחירי הסחורות, מגמה שהתחזקה בשבועות האחרונים. מודל הערכת השווי שלנו מגלם בכל מקרה את סביבת המחירים כיום גם בטווח הארוך. נעדכן את ההמלצה במידת הצורך לאחר פרסום הדוח הכספי.

לתחזית המלאה
 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy