פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
רשות המים: הפחתה נוספת בעלויות משק המים
14/08/2014 14:35

מועצת רשות המים בישיבתה היום החליטה להוציא לשימוע ציבורי לקראת אישור ויישום, מודל חדש המיועד להחליף את שיטת היטלי הפיתוח – מים וביוב הקיים היום, היטלים הנגבים לשם הקמת תשתיות מים וביוב עירוניות. על פי המודל המוצע, צפויה הפחתה של עשרות אחוזים בתעריף דמי ההקמה

 

‏                                                   

   ‏14 אוגוסט, 2014                                                                                                         

 

מועצת רשות המים בישיבתה היום החליטה להוציא לשימוע ציבורי לקראת אישור ויישום, מודל חדש המיועד להחליף את שיטת היטלי הפיתוח – מים וביוב הקיים היום, היטלים הנגבים לשם הקמת תשתיות מים וביוב עירוניות. על פי המודל המוצע, צפויה הפחתה של עשרות אחוזים בתעריף דמי ההקמה.

כך לדוגמה, עלות דמי ההקמה לתשתיות בגוש דן העומדת כיום על כ-20-30 אלף ₪ ליחידת דיור ממוצעת, תפחת לכ- 15-20 אלף ₪ לערך.

המודל החדש יחול גם על תוספות והרחבות בנייה לפי תמ"א 38 (דוגמת הוספת חדר/ממ"ד וכיו"ב), ויפחית את התשלום בעשרות אחוזים גם לבעלי דירות קיימות.

על פי אומדני אנשי המקצוע ברשות המים המנגנון המוצע יפחית את תשלומי הפיתוח הכוללים בגין תשתיות מים וביוב ב- 150 מיליון ₪ לשנה, לכל הפחות. ויאפשר לרוכשי הדירות ולמשפרי הדיור ליהנות מהחיסכון שנוצר ובכך תהיה תרומה נוספת להחלטות הממשלה בדבר הפחתת עלויות הדיור ויוקר המחיה.

רשות המים ממשיכה לפעול להמשך ההתייעלות והפחתת כל מרכיבי העלויות במשק המים והביוב - דבר אשר ימשיך את מגמת הורדת מחירי המים לציבור  ולהביא להפחתה בעלויות הדיור.
 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy