פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
המדינה האסלאמית - כמו הטליבאן, רק עם גישה לשדות נפט
27/08/2014 19:43

המדינה האסלאמית נחשבת על ידי מומחים לארגון הטרור העשיר בעולם, וכזה שיהיה קשה לפגוע במקורות המימון שלו, שמרביתם מקומיים ואינם פגיעים בפני סנקציות

 

13:08 26.08.2014 מאת: בלומברג,כלכליסט
עם שלטון האימים שלה על אוכלוסיה גדולה ויכולתה לממן עצמה בקנה מידה אדיר, הקבוצה הקיצונית שערפה את ראשו של העיתונאי האמריקאי ג'יימס פולי מזכירה את הטליבאן – אך עם שדות נפט גדולים לרשותה. המדינה האסלאמית, השולטת כיום בחלקים מעיראק וסוריה ששטחם גדול משטח בריטניה, עשויה לגייס יותר מ-2 מיליון דולר ביום ממכירות הנפט שלה, מסחיטה, מסים והברחות, לדברי גורמי מודיעין אמריקאיים ומומחי מימון טרור.
בניגוד לקבוצות קיצוניות אחרות, הנסמכות לרוב על תרומות זרות עליהן אפשר להפעיל לחץ באמצעות סנקציות, דיפלומטיה ואכיפה, ההכנסה המקומית בעיקרה של המדינה האסלאמית מאתגרת במיוחד עבור ממשלות המעוניינות לבלום את התחזקותה ולחתור תחת יכולה להשיק מתקפות טרור שעם הזמן עשויות להגיע לשטחי ארה"ב ואירופה.
"המדינה האסלאמית היא ככל הנראה ארגון הטרור העשיר שאי פעם ראינו", אמר מתיו לוויט, לשעבר מומחה מימון טרור במשרד האוצר האמריקאי, וכיום מנהל תכנית המודיעין והמלחמה בטרור במכון וושינגטון למדיניות המזרח הקרוב. "הם לא כה תלויים במערכת הפיננסית הבינלאומית, ולכן הם פחות פגיעים" בפני סנקציות, חוקי הלבנת הון ורגולציה בנקאית.

להרחבהhttp://www.themarker.com/wallstreet/1.2416443

לדיווח בבלומברג


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy