פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
חברת אקו וייב פאוור החלה גיוס של 5 מיליון דולר לפיתוח תחנה מסחרית ראשונה ליצור חשמל מגלי הים
02/09/2014 15:46

נכון להיום, חברת אקו וייב פאוור התקינה את מערכותיה בחצי האי קרים שבים השחור ועל שובר הגלים שבנמל יפו בישראל. בקרוב צפויה החברה לפעול להקמתה של תחנה בהיקף של 5 מגה וואט, בעלת מערך מצופים בקנה מידה מסחרי, בחוזה שנחתם מול ממשלת גיברלטר.

חברת אקו וייב פאוור, שפיתחה טכנולוגיה ייחודית להפקת חשמל מגלי ים, החלה בסבב גיוס הון הראשון שלה במטרה לגייס 5 מיליון דולר  על מנת לחזק את מערך הפיתוח ואת מאמצי ההטמעה של המערכות שלה, במקביל להקמתה של המערכת המסחרית הראשונה והוצאה לפועל של 79 מגה וואט של פרוייקטים הנמצאים בשלבים שונים של פיתוח.
צנרת הפרוייקטים הנמצאים בידי החברה כוללים בין היתר : הסכם רכישת חשמל עבור 5 מגה וואט בגיברלטר, 12.5 מגה וואט בבריטניה, 50  מגה וואט בסין, ופרויקטים נוספים בקפריסין, במקסיקו ובמקומות שונים ברחבי העולם. חברת אקו וייב פאוור גם מחזיקה מכתבי כוונות מגאנה, הרפובליקה הדומיניקנית ואפילו קיבלה הבעת עניין להתקנת תחנת דמו מחברת הנדסה בעזה, מה שמראה שלמצויינות טכנולוגית אין גבולות.
המימון שתגייס החברה עתיד לשמש להאצת הבניה של מערכות הדור הבא להמרת חשמל מגלי ים, באופן אשר יסייע לה בפיתוח תהליך הייצור והמתקנים הנדרשים לצורך פניה לשווקים חדשים וביצוע הפרוייקטים הקיימים.
"הזדמנות עצומה"
מאז התאגדות חברת אקו וייב פאוור, נראה כי היא מקבלת הכרה בינלאומית נרחבת. בשנת 2012/3 החברה זכתה בפרס החדשנות מאת חברת הייעוץ– פרוסט אנד סוליבן, ב2014 זכתה החברה בפרס החדשנות מאת המדען הראשי בישראל במסגרת כנס החדשנות (MIXIII). ולאחרונה אף זכתה בפרס "ENERGY GLOBE" המרשים, אשר הוענק לה בגין הקמת הפרויקט הטוב בישראל.


במהלך כנס הMIXIII  שנערך בישראל, דיוויד סטארק, מנהל בכיר בפלטפורמת ההשקעות "OURCROWD" אמר כי :
" השופטים בהחלט נשבו בפוטנציאל משנה העולם של חברת אקו וייב פאוור. החברה הציגה מספר חידושים בפתרון הטכנולוגי שלה במטרה להימנע מן הקשיים שמלווים מוצרים אחרים בתחום הפקת חשמל בר-קיימא מגלי ים. זו הסיבה שהחברה הצליחה לייצר עניין משמעותי בתעשייה בפרק זמן קצר יחסית. אם אקו וייב תצליח לממש את חזונה לאספקת חשמל מגלי ים באופן שהנו תחרותי וכלכלי, היא בהחלט תשנה את כללי המשחק של תחום החשמל מגלי הים"

פאנל השופטים במיזם החדשנות של בנק Intesa San Paolo האיטלקי ציינו גם הם את היתרונות של חברת אקו וייב פאוור :
"הערכת העלות עבור קילוואט של אקו וייב פאוור היא מאוד אטרקטיבית, לחברה שוק משמעותי ופיתרון פשוט, ההתקנה נראית פשוטה ביותר והחברה כבר בעלת  פרויקט הדגמה, וזאת בנוסף להסכמים חתומים, והסכמים עתידיים שנמצאים בשלבי משא ומתן. "

"מצאנו כי עלויות הבניה וההפקה עבור קילוואט אחד של חברת אקו וייב פאוור הינן התחרותיות ביותר בשוק האנרגיה מגלי ים  " ציינו נציגי חברת פרוסט אנד סוליבן במחקר השוואתי שערכו בתחום האנרגיה המתחדשת מגלי ים.

בנוסף, אקו וייב פאוור זכתה השנה בפרס הEnergy Globe Award בגין "הפרויקט הטוב בישראל" ופאנל השופטים ציין בהחלטתו כי הטכנולוגיה של אקו וייב פאוור היא  "פשוטה וידידותית לסביבה ומשתמשת בגלי הים על מנת לספק חשמל – ובכך תומכות בכלכלה המקומית וכן מנגישה את אספקת החשמל לאנשים ועוזרת להוריד את פליטות הפד "ח. זהו פתרון מנצח הן עבור הסביבה והן עבור האנושות  "

"אנו מאמינים כי ישנה הזדמנות עצומה עבור חברת אקו וייב פאוור וחברות כדוגמתה להתרחבות וצמיחה בשוק הבינלאומי  "  הוסיף מר דיוויד לב, מנכ"ל אקו וייב פאוור.(בתמונה)
בתגובתה על הגיוס, תמר בן דור, מנהלת השקעות במחלקת מיזוגים ורכישות בחברת BDO סיכמה כי:

"חברה זו היא חדשנית והטכנולוגיה אותה פיתחה נראית כפריצת דרך משמעותית, אנו מאמינים בחברה וחושבים כי לה הסיכוי להיות זו שתשנה את שוק האנרגיה מגלי הים  ".

מערכות ההמרה שפיתחה אקו וייב פאוור, הנקראות "Wave Clapper"  ו-  "Power Wing'הינן מערכים של מצופים המעוצבים באופן ייחודי ואשר צפים על פני הים ומכוונים אל כיוון הגלים. המצופים נעים מעלה ומטה עם תנועת הגלים ובכך מניעים מערכת הידראולית אשר מפיקה אנרגיה נקיה וברת קיימא.
מגה וואט אחד של הספק מותקן באמצעות מערכותיה של אקו וויב פאוור יכול לייצר חשמל מספק לכ 600  עד 1000 בתים.
במשך החודשים האחרונים, אירחה החברה נציגי חברות, ממשל ומשקיעים רבים ביניהם נציגי ג'נרל אלקטריק, GDF SUEZ (חברת החשמל הצרפתית), נציגי רשות החשמל בישראל, נציגי אחת מחברות החשמל בסין (Huaneng Power International Electric Company).  כמו גם ערכה פגישות רבות עם נציגי חברות כגון ALSTOM, רותם תעשיות (הזרוע היישומית של הכור בדימונה) ואחרות.
בימים אלו, מנהלת חברת אקו וייב פאוור משא ומתן ודיונים עם מספר חברות אנרגיה ומשקיעים פרטיים אשר הביעו אינטרס השקעה בחברה.

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy