פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 18.04.2024
חברת גיאומאג' מבקשת לחפש נפט ברשיון שיטים בצפון מערב הנגב ביחד עם קבוצת גוליבר וחברת קפיטל פוינט
14/09/2014 14:01

בקשת הרשיון מתבססת על יכולתה של חברת גיאומאג' לעבד ולפענח מחדש את המידע הסייסמי הרב הקיים באזור הרשיון בטכנולוגיית הדמייה גבוהה ואיכותית * זו פעם ראשונה ש"גיאומאג'" תשתתף כבעלים ברשיון נפט ותשקיע על חשבונה כמיליון דולר בעבודת הפיענוח הסייסמי

 

13.8.14

חברת גיאומאג' 2003 שפיתחה טכנולוגיה ייחודית לעיבוד ופיענוח של מידע סייסמי-גיאולוגי מבקשת לחפש נפט בצפון מערב הנגב. החברה הגישה לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים בקשה לקבלת רשיון לחיפושי נפט והפקתו ביחד עם קבוצת גוליבר, באמצעות השותפויות זרח חיפושי נפט וגז וגינקו חיפושי נפט, וחברת קפיטל פוינט. שם הרשיון המבוקש "שיטים".

שטח הרשיון המבוקש הינו 223 קמ"ר והוא ממוקם בין שדות הנפט של ברור-חלץ בצפון מזרח לבין נירים ושדות בדרום מערב. מאחר ובאזור הרשיון בוצעו בעבר בדיקות סייסמיות רבות בשל גילויי הנפט והגז בשדה חלץ המשיק לשטח הרישיון, היקף המידע הסייסמי באזור הוא גדול יחסית: כ- 160 קווים סייסמיים באורך כולל של למעלה מ- 1,200 ק"מ.

זו הפעם הראשונה שחברת גיאומאג' מבקשת להשתתף כבעלים ולהשקיע מאמצעיה ברשיון לחיפושי נפט. הבקשה לרשיון מבוססת על יכולתה של גיאומאג' לעבד ולפענח מחדש את המידע הסייסמי הקיים בשטח הרשיון באמצעות טכנולוגיית המולטי-פוקוסינג שלה ולספק הדמייה גבוהה ואיכותית של המבנים הקיימים בשטח הרשיון.

הטכנולוגיה של חברת גיאומאג' לעיבוד ופיענוח של מידע סייסמי נחשבת כיום לאחד הכלים החזקים של תעשיית חיפושי הנפט בעולם בהתמודדות עם מבנים קרקעיים מורכבים וסייסמיקה ישנה. חברת גיאומאג' התמודדה בהצלחה עם אתגרים דומים ברחבי העולם ומספקת שירותי הדמייה לכמה מחברות הנפט והגז המובילות בעולם וביניהן: "BP", "גזפרום", "שברון", "אקסון", "אנדרקו", "טוטאל", "של" ו"הס".

ההסכם בין השותפים לבקשת הרשיון קובע כי חברת גיאומאג' תישא על חשבונה בעלות ההוצאה של הפיענוח הסייסמי המוערכת בכמיליון דולר. אם עיבוד ופיענוח המידע יניב תוצאה חיובית "גיאומאג'" תציע פרוספקטים לקדיחה. להערכת השותפים עלות קידוח באזור הרשיון צפויה להסתכם בכ-6 מיליון דולר.

רמי קרמין מנכ"ל חברת גוליבר אנרג'י, בעלת השליטה בשותפויות זרח חיפושי נפט וגז וגינקו חיפושי נפט מסר: " הסיכוי הטוב ביותר למצוא נפט הוא בסמוך לאזורים בהם נמצא נפט בעבר, דוגמת חלץ. בנוסף, בכל העולם הצלחות בחיפושי נפט מושגות באמצעות יישום של טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות. הטכנולוגיה של גיאומאג'  עומדת בחזית החדשנות הטכנולוגית ויושמה בהצלחה על ידי חברות חיפושי הנפט המובילות בעולם. ברישיון שיטים נשתמש בטכנולוגיה הייחודית של גיאומאג' וניישם אותה באיזור הסמוך לחלץ. בכך, אנו מקווים להגדיל באופן משמעותי את הסיכוי לממצאים חיוביים לאיתור פרוספקטים לקדיחה." 

קפיטל פוינט תספק לכל השותפים לבקשה את הוכחת היכולת הנדרשת לאישור הבקשה ובנוסף תישא גם ב-20% מהערבויות והבטחונות הנדרשים בתהליך האישור של הגשת הבקשה וביצוע הקידוח. את יתרת הערבויות והבטחונות יספקו שותפויות גינקו וזרח.

האחזקות ברשיון המבוקש נחלקות בין זרח חיפושי נפט וגז וגינקו חיפושי נפט מקבוצת גוליבר 22.5%, כל אחת, חברת גיאומאג' 2003  45% וקפיטל פוינט 10%. 
 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy