פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
שר התשתיות הלאומית, האנרגיה והמים מהדק את שיתוף הפעולה בין ישראל לאלבניה בתחומי המים, החשמל והגז הטבעי
18/09/2014 19:32

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום: "שיתוף הפעולה המתהווה בין ישראל לאלבניה בתחומי המים, החשמל והגז הטבעי, הינו צעד חשוב המכין את הקרקע לשיתופי פעולה רבים והסכמים נוספים אשר יפעלו בשביל ולמען הצרכן הישראלי, תוך ראייה קולקטיבית על הפיכתה של ישראל למעצמת אנרגיה, הורדת יוקר המחייה וחיסכון אנרגטי וכלכלי בישראל"

 

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום, נפגש עם ראש הממשלה האלבני Edi Rama. בפגישה שוחחו השניים על יכולת שיתוף הפעולה וחיזוק הקשרים בתחומי המים, החשמל והגז הטבעי בין שתי המדינות. בפגישה בין השניים הוחלט כי מעבר לחיזוק קשרי שתי המדינות התחומי המים, החשמל והגז הטבעי, צפויים שיתופי פעולה בין מומחים ישראלים ואלבניים בנושאי האנרגיה, המים, החשמל והגז הטבעי.

במסגרת ביקורו של שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים במדינות מולדובה, רומניה ואלבניה סוכמו הבנות חדשות לפיהן יגיעו משלחות מולדביות כדי לפתוח שווקים נוספים בתחומי האנרגיה והמים ואף הועלתה בקשת סיוע בשינוע  הגז הטבעי. הישג נוסף מהביקור נרשם עם הפנייה שנעשתה לחברת מקורות על מנת להכין תוכנית אב של משק המים המולדבי.  בנוסף יש לציין כי שר האנרגיה הרומני ביקש בפגישה עם השר שלום  כי משלחת מרומניה תבוא לישראל ללמוד את שיטת המיסוי על תגמולי גז (ששינסקי) לאור גילויי הגז ברומניה. השר הרומני אמר שהם רוצים ללמוד ולאמץ את השיטה הישראלית. החלטה חשובה התקבלה כאשר משרד החוץ הרומני החליט לבטל את אזהרת המסע לישראל, בעקבות בקשת שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום.
 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy