פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
9 מיליון שקלים הוענקו לששה פרויקטי חלוץ והדגמה בשנת 2014 מטעם משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים
22/09/2014 13:51

השר שלום: "זוהי ארץ זבת חלב, דבש וגז טבעי. גילוי הגז מאפשר לנו להעלות את רמת החיים אך אסור לנו להפסיק לחשוב על חסכון במשאבי אדמה, אנרגיה ומים. המשאב הגדול ביותר שלנו הוא האדם ולכן אנו משקיעים מיליוני שקלים בשנה במחקר ובפיתוח אקדמיים, שיביאו לתועלת עצומה בהורדת יוקר המחייה. השקענו בקרן ההזנק, שתמכה בכ60 מיזמים בתחומי האנרגיה והמים. 60% מהחברות שנתמכו ע"י המדען הראשי בין 2008-2012 משכו השקעות נוספות מהארץ ומהעולם בסכום של 83 מיליון ₪. סכום זה מהווה מכפיל של 4 על ההשקעה הממשלתית באותן חברות".

 

בתמונה (מימין לשמאל): ד"ר שלמה ולד, המדען הראשי, השר סילבן שלום, מר אבי ברנמילר, מנכ"ל ברנמילר אנרג'י ומנכ"לית המשרד גב' אורנה הוזמן-בכור.

קרדיט צילום: גדעון שרון, משרד התשתיות  הלאומיות, האנרגיה והמים (מאושרת לשימוש ללא תמורה)



22 בספטמבר 2014   
 

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום ומנכ"לית המשרד, אורנה הוזמן-בכור הכריזו הבוקר, יום שני, על הזוכים לפרויקטי חלוץ והדגמה לשנת 2014, , שממומנים בגובה 9 מיליון שקלים על ידי יחידת המדען הראשי של משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים. המענקים הוענקו לזוכים במסגרת הכנס השנתי של יחידת המדען הראשי של משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים.

חברת ברנמילר אנרג'י זכתה בפרויקט הדגמה של מרכז האנרגיה בפרויקט מתקן החלוץ. הדגמת פעולת מרכז האנרגיה, בתחנת כח סולארית מלאה באתר רותם, הכוללת 3 פונקציות של קבל חום (אגירה), מחליף חום וייצור קיטור, כולם במרכז האנרגיה כיחידה אחת.

NewCO2Fuels בע"מ זכתה בפרס בעבור מערכת הממירה 2co  ומים ל syngas  (גז סינטטי) באמצעות אנרגיה המתקבלת ממקור חום חיצוני.

מפעל להב- תעש"א זכה בפרס בעבור פרויקט חלוץ לתכנון והדגמה של  מערכת PRT  המבוססת על רעיון חדשני של ריחוף מגנטי על גבי מסילות עיליות.

פרס ניתן לחברת אר-ג'ט הנדסה בע"מ על הקמת מתקן להדגמת שימוש בתחליפי נפט להנעת טורבו גנרטור 200 קוו"ט עבור רכב חשמלי היברידי. טורבינת גז –  בת 200 קוו"ט,  תפעל במשטר היברידי לטעינת מצברים ו/או הנעה ישירה של מנועי החשמל של גלגלי הרכב.

חברת דור כימיקלים בע"מ זכתה בפרס על התאמת רכבי יצרן הרכב FCA  לנסיעה על תערבות בנזין מתנול.
פרס ניתן לפרוייקט נקסוס אנרגיית מים: חסכון אנרגטי בטיפול בשפכים בשיטת ביוריאקטור ממברנלי של חברת אדוונסד ממטק בע"מ. חסכון אנרגטי משמעותי בתפעול מט"ש mbr ע"י שימוש בממברנות הידרופיליות בעלות שטף גבוה.

אורנה הוזמן בכור, מנכ"לית משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים: "בחודשים האחרונים שומעים רבות על קיצוצים שמשרד האוצר מבקש להוביל ויחידת המדען הראשי תמיד עולה באותה נשימה יחד עם האמירות הללו. אך כפי ששמענו היום, מדובר ביחידה מצויינת שתרומתה למשק לא מוטלת בספק. השקעה במחקר אקדמי ופיתוח, נחשבת למשתלמת ביותר בטווח הארוך, ביחס של ההצלחה הסופית לגודל התקציב המושקע. המשרד תומך רבות בסטודנטים, והעניק החל משנת 2011 ועד היום 77 מלגות בסכום של למעלה מ7 מיליון ₪. הסטודנטים הללו יובילו בעתיד את משק האנרגיה בישראל".
עוד הוסיפה הוזמן בכור: "משנת 2011 ועד היום, קרן החלוץ וההדגמה השקיעה 27 מליון שקלים בכ30 סטארטאפים, שמתוכם 20 כבר הושלמו או מצויים בשלבי הקמה מתקדמים. בזכות המענק של המשרד, 55% מחברות אלו, גייסו השקעות נוספות בישראל ובחו"ל בסך של כ50 מיליון שקלים".

בכנס נערך דיון בנושא שיתוף הפעולה בין ארה"ב לישראל בתחומי האנרגיה והוצגו פיתוחים משמעותיים של קתודה חדשנית לדור הבא של תאי דלק, מערכת לניטור, בקרה וניהול צריכת האנרגיה בתעשיית המתכת, וחיישני זרם אוטונומיים ואלחוטיים למטרות ניהול עומסים במבנים מסחריים.

כמו כן, הוצגו פרויקטים בתחום החיסכון באנרגיה שהחלו את דרכם כמחקר אקדמי ונמצאים כיום על סף הפיכתם למוצר שיימכר בישראל וברחבי העולם. במושב זה הוצגו תהליך חדשני ליצור דיזל מגז טבעי ופחמן דו-חמצני, מגביל זרם קצר לרשתות חשמל שהחל במעבדה וכיום מיושם ברשת החשמל בבריטניה, ומערכת להפקת דלקים כתוצאה מפירוק של פחמן דו-חמצני באמצעות אנרגיה תרמו-סולארית.

בין הנושאים הנוספים שנדונו בכנס: אופקים חדשים לתשתיות מחקר ופיתוח בתחום הגז הטבעי בישראל, חלופות ופיתוחים שנועדו לצמצם את השימוש בנפט לתחבורה, ביניהם סוללת אלומיניום לשיפור טווח הנסיעה של רכבים, הפיכה של חומרי פסולת לביו-דיזל לתחבורה, ורכבים שפועלים על תערובת של דלק ומתנול. במהלך היום יתקיים מושב "קיימות במרחב האורבאני" בו יוצגו הבית שמייצר יותר אנרגיה ממה שהוא צורך, ופרויקט חסכוני באנרגיה להשבת מי ביוב להשקיה. מושב אחר דן בעתיד האנרגיה הגרעינית בישראל בהשתתפות יו"ר חברת החשמל, אלוף במיל. יפתח רון-טל.
 

 

 

 

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy