פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
תשלובת מילואות תעבור ב- 2015 לשימוש בגז טבעי
19/10/2014 15:13

חתמה באחרונה הסכם עם חברת 'מרימון', ספקית הגז הטבעי להתקנה וחיבור תשתיות להולכת גז עד למפעלי התשלובת

 

תשלובת מילואות חתמה באחרונה הסכם עם חברת 'מרימון', ספקית הולכת גז לאזור הגליל . על פי ההסכם, מרימון תשקיע בתשתיות ההולכה עד למתחם תשלובת מפעלי מילואות ואילו מילואות תשקיע כ- 3.5 מיליון ₪ בפריסת צנרת במתחם המפעלים והסבת דודי קיטור ותשתית עזר במרכז אנרגית חום. הדבר יביא לחיסכון של עד כ- 3 מיליון ₪ בשנה לעומת שימוש במזוט ומכאן שמדובר בפרוייקט עם תועלת כלכלית גבוהה שצפוי להחזיר את ההשקעה בתוך כשנה וחצי.

הגז הנו חומר נקי בהשוואה למזוט, שבו משתמשים כיום, הרבה יותר ידידותי לסביבה ויותר זול. המעבר לשימוש בגז בתעשייה, על פי החלטה ממשלתית, נועד להפחית משמעותית את זיהום האוויר והנזק לסביבה. לדברי שמואל שצברג, מהנדס החשמל הראשי של תשלובת מפעלי מילואות והממונה על משק האנרגיה בה, הסכם זה הוא חלק משורה של הסכמים שהתשלובת חותמת באחרונה עם ספקיות אנרגיה, האמורות להביא לחיסכון של עד כחמישה מיליון ₪ בשנה על הוצאות התשלובת בתחום האנרגיה. במקביל שוקדים כיום במילואות על רעיונות ופעילויות נוספות בתחום האנרגיה כגון: מערכת סולארית בהספק כ- 600 קו"ט, רכישת חשמל לתשלובת מיח"פ (יצרן חשמל פרטי), מערכות להתיעלות אנרגטית להורדת צריכת החשמל , ומיזם ביוגז ( הפיכת זבל אורגאני לאנרגיה).

לדברי און ברזילי ,(בתמונה),מנכ"ל תשלובת מילואות, "כתאגיד תעשייתי מוביל במרחב הגליל המערבי , המעבר לשימוש בגז טבעי הוא חלק מתהליך כולל שהחברה קבעה כמידיניות לשימוש באנרגיה ירוקה".

תשלובת מילואות מוחזקת בבעלות משותפת של קיבוצי הגליל המערבי וכוללת מספר חברות בת הפועלות בפארק תעשייה מילואות ע"י עכו. מעסיקה כ- 1100 עובדים והיקף פעילותה השנתי נאמד בכ- 2 וחצי מיליארד ₪.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy