פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 18.04.2024
תגובת אמיר אדר ממיטב דש ברוקראז' להמלצות הסופיות של ששינסקי.
20/10/2014 18:44

ההקלות גבוהות מהצפי השמרני שלנו כאשר יתכנו בהמשך הדרך הקלות נוספות לאור התנגדות משרדי הכלכלה והתשתיות כעת ניתן לשוב ולבחון את המצב בשוק האשלג עצמו והתמחור היחסי של החברה ביחס למתחרותיה.

 


תגובת אמיר אדר ממיטב דש ברוקראז' להמלצות הסופיות של ששינסקי.

ההקלות גבוהות מהצפי השמרני שלנו כאשר יתכנו בהמשך הדרך הקלות נוספות לאור התנגדות משרדי הכלכלה והתשתיות
כעת ניתן לשוב ולבחון את המצב בשוק האשלג עצמו והתמחור היחסי של החברה ביחס למתחרותיה.

עיקרי הדברים:
לפי תגובתה של כיל, ניתן להבין כי אין כוונה לשלוח זר פרחים לוועדה על ההקלות שקיבלה ביחס לדו"ח הקודם וכי הקרב כבר עבר למשוכה הבאה, הממשלה. כאשר להערכתנו עד לאישור הסופי בהחלט יתכנו עוד הקלות כאלו או אחרות, בוודאי לאור התנגדות משרדי הכלכלה והתשתיות.  בהקשר זה מעניין יהיה לראות את התקדמות אישור ההמלצות ביחס להתקדמות סגירת מנגנון הוודאות...

כעת ניתן לשוב ולבחון את המצב בשוק האשלג עצמו. כשברקע הדיונים למול הסינים, כשהצד הרוסי מציע עלייה של 35  דולר לטון והסינים מציעים (כך על פי דיווחים) עלייה של רק 10 דולר לטון, תפרסם פוטאש ביום חמישי הקרוב, את תוצאותיה וכן היא צפויה לספק תחזיות ראשוניות לשנת 2015, קריאת הכיוון שתיתן (היקף ייצור, המלאים בסין וכן הלאה) תסייע במידת מה לגשר בין הפער בעליות מחירי באשלג מחד ורמת מחירי הסחורות מאידך.

המצב בשוק האשלג אינו פשוט, אך בואו ננסה לזכור מתי בפעם האחרונה היה כן? כפי שראינו פעם אחר פעם התנודות בציפיות של משקיעי שוק האשלג גבוהות למדי כאשר השוק עצמו יכול לשנות פניו כמעט מדי שנה. כך שהסתכלות על החברה מחייבת מבט המגיע אל מעבר לשנים 2015/6. המלצתנו על כיל הנה קניה (ראו עבודה מסוף ספטמבר, לאחר הליך מכירת המניות בניו יורק) כאשר להערכתנו הסיכונים העיקריים (סחורות בטווח הקצר ועלייה  בהיצע בטווח הארוך) מתומחרים, מה גם שאנו, לצורך שמרנות, הערכנו פגיעה חזקה יותר מצד הוועדה בדו"ח הסופי.

לניתוח המלא


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy