פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
בג"צ קיבל את עמדת 'אדם טבע ודין' ותושבי הגולן:
21/10/2014 12:06

בג"צ קיבל במלואה את בקשת 'אדם טבע ודין' למתן צו ביניים בעתירה נגד קידוחי הנפט ברמת הגולן וקבע כי חברת אפק לא תוכל להקים מתקנים או לבצע עבודות לחיפוש נפט ברמת הגולן עד להודעה חדשה

 

בעקבות עתירת 'אדם טבע ודין' ותושבי רמת הגולן ובקשתם לצו ביניים נגד קידוחי הנפט בגולן, קבע אמש (ב) בג"צ כי חברת אפק לא תוכל להתחיל בעבודות לקידוחי הגז ברמת הגולן עד למתן הודעה אחרת. בכך למעשה קיבל בג"צ במלואה את בקשת 'אדם טבע ודין' למתן צו ביניים עד לדיון בתיק שייקבע בתוך כחודשיים, וסירב לבקשת חברת אפק לביטול הצו הזמני ולהשתת ערבויות גבוהות על ארגון 'אדם טבע ודין'.

בהחלטה שפרסם בג"צ נכתב: "...(חברת אפק) לא תוכל להקים מתקנים כלשהם או לבצע עבודות מכל סוג המשנות את פני הקרקע, וזאת בגבולות השטח המוגדר ברישיון. צו הביניים יעמוד בתוקפו עד למתן החלטה אחרת. העתירות תיקבענה לדיון בפני הרכב בתוך כחודשיים".

עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל 'אדם טבע ודין', התייחס להחלטת בג"צ ואמר כי לקידוחי הנפט בגולן תהיינה השלכות הרסניות לסביבה וכי החלטת בג"צ מעידה ששופטי בית המשפט העליון סבורים כי יש לדון בה בכובד ראש לפני שמאפשרים קביעת עובדות בשטח.
 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy