פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
הממשלה אישרה את הצעת שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים אשר תביא לחיסכון של יותר מ-5.2 מיליארד ש"ח למשק
22/10/2014 17:38

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום: "החלטת הממשלה היום מקדמת את תחום האנרגיות המתחדשות צעד ענק קדימה. על ידי יצירת שוק אנרגיות מתחדשות משמעותי וגדול נוכל לפתח ולהתקדם לקראת השגת היעד של 10% ייצור חשמל באנרגיות מתחדשות בשנת 2020".

 22 באוקטובר 2014

הממשלה אישרה היום את הצעת שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום, אשר תקדם ותפתח את תחום האנרגיות המתחדשות בישראל. במסגרת הצעת השר, מציע המשרד המרות והסטות מכסות קיימות של אנרגיות מתחדשות, במטרה להקטין את העלויות למשק החשמל ביותר מ-2.4 מיליארד שקלים, מהוון למשך 20 שנה. החלטה כללה אישור הסעיפים הבאים:

* הסטת מכסה של 70 MW מטכנולוגית רוח לטכנולוגיית P.V.. הסטה זו מוצעת עקב החסמים התכנוניים והקשיים הסביבתיים והביטחוניים בקידום הקמת מתקנים לייצור חשמל מאנרגיית רוח. על כן הוחלט להסיט מכסת יצור חשמל באמצעות אנרגיית רוח למכסת ייצור חשמל באנרגיה פוטו-וולטאית.

* בנוסף, הוחלט להמיר 20 MW מטכנולוגיית רוח קטן (עד 50 קילוואט) ו- 20 MW מתרמו-סולרי ל-40 MW בטכנולוגיה P.V..

* במסגרת ההחלטה ולאור ערר המשרד להגנת הסביבה, יומרו 60 MW מטכנולוגיות ביו גז, ל – 230 MW לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית.

* בנוסף, מתוך המכסה שאושרה להקמת מתקני חשמל בטכנולוגיה פוטו וולטאית, מיועדים 30 MW להקמת תחנת כוח פוטו וולטאית נוספת במתחם אשלים בנגב בשיטת ה- PPP. במתחם אשלים מקודמת בימים אלו, בהתאם להחלטות ממשלה קודמות בנושא, הקמתן של שתי תחנות תרמו סולאריות ותחנה פוטו וולטאית בהספק כולל של כ-270 MW.

* כל מכסות ה –PV שהתווספו בגין ההסטות האלו, המסתכמת ב 340 MW, יחולקו באופן שווה (50:50) בין רשת ההולכה לרשת החלוקה.

השר סילבן שלום: "חלוקה שווה בין מכסות המיועדות להולכה ובין אלו המיועדות לחלוקה תצמצם את השימוש בשטחים פתוחים, תרחיב את השימוש בגגות כך שיתאפשר לרשויות מקומיות להקים מתקנים על הגגות ותאפשר לחברות קטנות רבות יותר להשתלב במשק החשמל המתחדש.

* בהתאם להחלטה שהתקבלה, אושרה האפשרות לתיקון רישיונות מותנים של 2 מתקנים תרמו סולאריים (שניתנו במסגרת הקצאת המכסות) למתקנים בטכנולוגית PV בהיקף כולל של 180 MW וזאת בתוך 90 יום מקבלת ההחלטה. הסבה זו בלבד תחסוך למשק החשמל כ- 1.5 מיליארד ש"ח מהוון למשך 20 שנה.

* הממשלה קיבלה את עמדתו של שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, ובכך תתאפשר הבטחת המימון הנדרשת להקמת מתקני ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות באזור יהודה ושומרון.

* בנוסף, הממשלה אימצה את העקרונות לקביעת התועלות הכלכליות של אנרגיות מתחדשות שהציגה ועדת קנדל. המתדולוגיה שהציעה ועדת קנדל, עשויה להוביל לתמרוץ היזמות לכיוון של המשך מחקר ופיתוח טכנולוגיות לייצור חשמל באנרגיות מתחדשות והוזלתן. בנוסף תוקם ועדה לקיום הליכי עדכון לתוצאות הדוח, לאור המידע שיצטבר כתוצאה משילוב אנרגיות מתחדשות ברשת החשמל ובהתאם למדיניות הממשלה המעודכנת, בראשות מנכ"לית המשרד.

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום: ״החלטת הממשלה היום מקדמת את תחום האנרגיות המתחדשות צעד ענק קדימה. על ידי יצירת שוק אנרגיות מתחדשות משמעותי וגדול נוכל לפתח ולהתקדם לקראת השגת היעד של 10% ייצור חשמל באנרגיות מתחדשות בשנת 2020. תוך שמירה על הביקוש, על הצרכים ועל רמת מחירים סבירה, נמשיך את המגמה לפתח את המשק, להוריד תעריפים ולהפחית את יוקר המחייה בישראל".


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy