פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
תעריפי המים לצריכה ביתית צפויים לרדת בכ- 10% נוספים! ההפחתה בתעריף צפויה להיכנס לתוקף כבר ב- 1.01.2015.
26/10/2014 15:26

"ייצוב משק המים והגברת הדרישות הרגולטוריות של רשות המים להתייעלות כל ספקי המים יצרה את הבסיס המקצועי להפחתה משמעותית מאוד של התעריפים זו השנה השניה ברציפות, ותאפשר במהלך השנה הבאה גם את ההפחתות הבאות של התעריף אחרי בחינה ויישום המלצות דו"ח ועדת בלינקוב, ביטול או הקטנת ארנונה גבוהה על מתקני המים (4%) וביטול הסבסודים הצולבים במשק" אלכסנדר קושניר מנהל רשות המים.

  


 

אלכסנדר קושניר


מועצת רשות המים בישיבתה הקרובה ב-30.10.14 צפויה להחליט על הפחתה משמעותית נוספת של כ- 10%  בתעריפי המים לצריכה הביתית, הצפויה להיכנס לתוקף כבר בתחילת השנה (1.01.2015). זאת לאחר עבודה מקצועית מקיפה ומעמיקה  לבחינת העלויות השונות במשק המים, שהגישה רשות המים לחברי המועצה.

תעריפי המים יופחתו בכ-10%, ובתהליכי הבדיקה של רשות המים ומשרדי הממשלה הרלוונטיים נמצאות חלופות נוספות, שמימושן יאפשר הפחתה נוספת בשנת 2016.
הקטנת התעריף בכ- 10% בולטת במיוחד לאור העלייה בכמויות המים המותפלים בשנה הבאה, כך שלמעשה, התייעלות משק המים באה לביטוי מבחינת הצרכן כירידה מצטברת של כ-15% בתעריף המים לצריכה הביתית, בשנתיים האחרונות (בשנת 2014 הוקטן התעריף בכ-5%)!

הפחתת תעריפי המים התאפשרה הודות לפעולות מקצועיות, נחושות ועקביות של רשות המים, המחייבות את ספקי המים להתייעלות אמיתית ורציפה, במטרה להמשיך ולהקטין את עלויות משק המים.
הקטנת העלויות מובילה להוזלת תעריפי המים (אשר על פי חוק חייבים לשקף את עלותם).

ראוי לציין כי גם תאגידי המים הלא מעטים אשר הצליחו לשפר את תשתיות המים והביוב והקטינו משמעותית פחת המים ופחת הגביה והחלו בתהליך הקטנת עלויות התפעול, תרמו את חלקם להקטנת העלויות הכוללת במשק, אשר הובילה להקטנת התעריף לצרכן ביתי.

מנהל רשות המים ויו"ר המועצה, אלכסנדר קושניר: "הצעת רשות המים אשר, כידוע, חייבת לקבל את אישור מועצת הרשות כמתחייב בחוק, משתלבת במדיניות הממשלה בכלל והנחיית שר התשתיות, האנרגיה והמים בפרט, להקטנת יוקר המחייה בארץ. לאחר ההשקעות האדירות של מיליארדי ₪, ייצוב משק המים ושיפור משמעותי במנגנוני הרגולציה, התהפכה המגמה, ותעריפי המים הולכים ויורדים באופן מקצועי, שקול ועקבי.
מהלך זה מתאפשר בעקבות הרפורמות המקצועיות שביצעה הרשות, רפורמות שייצבו את משק המים ומאפשרות לכל צרכן לצרוך מים באופן מושכל וללא מגבלות.
אנו פועלים כך שגם בשנה הבאה, נוכל לקדם תנאים שיאפשרו התייעלות נוספת של כל הגורמים במשק המים ולהביא להקטנה נוספת של התעריף לצרכן.
כידוע, משק המים הצליח להתגבר השנה על עצירת הגשמים הקיצונית ביותר בכל ההיסטוריה המודרנית של מדינית ישראל ועמד בכל התחייבויותיו. הוזלת מחירי המים הוא צעד נוסף בפעולות הרשות שמטרתו להקל על ציבור הצרכנים ולשפר את רמת השירות שהצרכן מקבל תמורת המחיר שהוא משלם".


 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy