פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
תגובתו של נעם פינקו, אנליסט פסגות ברוקראז', לאחר פרסום דו"חות בז"ן.
19/11/2014 14:07

אנו מעדכנים את מחיר היעד מ-1.04 אגורות ל-1.19 ש"ח, לאור האמור לעיל וכן בשל עליית שער הדולר. המלצתנו למניה נשארת החזק.

 תגובתו של נעם פינקו, אנליסט פסגות ברוקראז', לאחר פרסום דו"חות בז"ן.

מצ"ב התגובה המלאה.

תקופה תנודתית בעסקי הזיקוק
  מגזר הזיקוק – מרווח הייחוס עלה משמעותית ברבעון והסתכם ב-3.4$ (לעומת 0.4$ ברבעון השני). עם זאת המרווח שבזן ייצרה אכזב והיה גבוה ב-1.7$ בלבד ממרווח האורל. החברה יודעת לייצר בסביבה נורמלית מרווח הגבוה ב-4.6$ ממרווח הייחוס לאחר השלמת ההשקעות בפרויקטי המידן, הפצחן, הזרמת הגז הטבעי והמשך התייעלות החברה. ברבעון הקודם אף הושג מרווח גבוה יותר בזכות שימוש בנגזרים המגנים על גובה המרווח. הפער הצטמצם הרבעון בשל תקלה במידן (עליה דיווחה החברה בעת שהתרחשה ועלתה לחברה כ-10מ' $ המהווים כמעט דולר במרווח), בשל היעדר שימוש בנגזרים (בהם משתמשים רק בעת מרווח יורד) ולדברי החברה בשל תנודתיות רבה במחירי התזקיקים והנפט. אי לכך נרשם רווח מנוטרל של 23 מ' $ בלבד, לעומת 24מ' $ ברבעון המקביל ו-36מ'$ ברבעון השני. נציין כי הרווח התפעולי החשבונאי היה מאופס בשל הפסדי מלאי הנובעים מירידת מחיר הנפט.
  מגזר הפולימרים: התוצאות במגזר ממשיכות להשתפר כאשר המרווחים בפעילות זו ממשיכים לעלות ונמצאים ברמות גבוהות מאוד בזכות עליה בביקושים והטלת מיסי ייבוא באירופה וירידת מחירי חו"ג המתואמים עם מחירי הנפט. השיפור נובע גם מההשקעות הרבות שבוצעו במגזר ומתכנית ההתייעלות הגדולה שחלה גם במגזר זה.
  מגזר הארומטים המרווח עלה משמעותית באופן זמני ברבעון השלישי כתוצאה מסגירת חלק ממתקני הייצור בעולם ולכן הרווחיות עלתה. עם זאת לאחר תאריך המאזן המרווחים חזרו למגמת ההצטמצמות כפי שהיה במחצית הראשונה של השנה.
  מצב פיננסי :מצבה הפיננסי של החברה השתפר לאחר השלמת מספר מהלכים פיננסים במהלך השנה שהקטינו את ההון החוזר, וכן בזכות שיפור בתוצאות התפעוליות. בנוסף ביצעה החברה הנפקת אג"ח מוצלחת שהאריכה משמעותית את מח"מ החוב שלה. עם זאת בטווח הארוך נדרשת סביבת מרווחים נורמאלית על מנת לשמור על יצבות פיננסית.
  מצב ענף הזיקוק: מרווחי הזיקוק באירופה עלו משמעותית מתחילת הקיץ לאור הירידה במחירי הנפט בעיקר. מחיר הנפט מסוג אורל (שהינו כבד יותר ולכן אמור להיות זול יותר) ירד מול הברנט (מה שטוב למרווח האורל) בזכות גידול בהיצע. עם זאת עודף ההיצע של התזקיקים באירופה, שעליו הרחבנו בעבר, לצד חולשת הכלכלה ביבשת לא השתנו ולכן אנו עדיין לא אופטימיים לגבי שיפר במרווחים בעתיד הקרוב.
  בשורה התחתונה:  שיפור בסביבה העסקית הרבעון עזר לחברה להציג רווחיות סבירה הן ברמת הרווח הנקי והן המנוטרל ( החברה מנטרלת השפעות חשבונאיות במגזר הדלקים לצורך הצגה נכונה יותר של התוצאות).  עם זאת ישנה אכזבה מסוימת מגובה הרווחיות במגזר הדלקים לאור מרווח הייחוס הגבוה יחסית. כאמור, על אף השיפור בתקופה האחרונה במרווחי הזיקוק, הצפי שלנו לענף הזיקוק אינו אופטימי ואנו סבורים כי לא נראה מרווחים גבוהים לאורך זמן בתקופה הקרובה. עם זאת אנו מעלים את צפי מרווח הזיקוק להמשך שנת 2014 מ-2$ ל-3$ וכן אנו מניחים שיפור במגזר הפולימרים לעומת התחזית המקורית. אנו מעלים גם את התחזית המרווח שלנו לשנת 2015 מ-2$ ל-2.5$ ול-2016 מ-2.5$ ל-3$.  אנו מעדכנים את מחיר היעד מ-1.04 אגורות ל-1.19 ש"ח, לאור האמור לעיל וכן בשל עליית שער הדולר. המלצתנו למניה נשארת החזק.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy