פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
דיון הועדה לקידום אנרגיה ירוקה(ועדת משנה לוועדת הכלכלה)
24/11/2014 20:33

"התייעלות אנרגטית צריכה להגיע לכל בית ובית. אנרגיה ירוקה היא עניין חברתי ממדרגה ראשונה. לבית אב במעמד סוציואקונומי נמוך מאות ₪ חסכון לחודש זה הרבה מאד. חברת החשמל, רשות החשמל ומשרדי הממשלה חייבים לעשות משהו בכדי להנגיש את התחום לציבור."

 

 

קישור לדו"ח

 

 

 

 

הודעה לעיתונות
של איגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל

בעקבות דיון הועדה לקידום אנרגיה ירוקה (ועדת משנה לוועדת הכלכלה):
חה"כ חנא סוויד, יו"ר ועדת אנרגיה ירוקה:



"כלכלות העולם נמדדות בכמות האנרגיה הנצרכת אל מול התוצר הלאומי הגולמי."

"התייעלות אנרגטית היא תמיכה חברתית במשפחות מוגבלות יכולת וחובת הממשלה להגיע ליעדים שנקבעו ולשפר אותם."

"התייעלות אנרגטית צריכה להגיע לכל בית ובית.  אנרגיה ירוקה היא עניין חברתי ממדרגה ראשונה.  לבית אב במעמד סוציואקונומי נמוך מאות ₪ חסכון לחודש זה הרבה מאד.  חברת החשמל, רשות החשמל ומשרדי הממשלה חייבים לעשות משהו בכדי להנגיש את התחום לציבור."

חה"כ דב ליפמן, סיעת יש עתיד:
"המסר צריך לצאת מהכנסת לממשלה.  הגז הטבעי הוא לא הפתרון.  צריך להעלות את המודעות לתועלות של האנרגיה הירוקה."
איתן פרנס, מנכ"ל איגוד החברות:
"התכנית הלאומית להתייעלות אנרגטית היא ישראבלוף, משום שלא קיימת תכנית כזו. מדובר בטלאים של מדיניות,  לא סופרים את יעד החסכון בחשמל ואף לא מנסים לאגם נתונים שקיימים אצל משרדי הממשלה"
ד"ר גיל פרואקטור, המשרד להגנת הסביבה:
"ישראל לא מצליחה לעמוד ביעדי האנרגיה הירוקה, לא ביעד הפחתת הפליטות ולא ביעד ההתייעלות האנרגטית.  בשנים מאז אימוץ התכנית להתייעלות אנרגטית לא הייתה התייעלות בצריכת החשמל."
ח"כ תמר זנדברג, סיעת מרץ:
"לא נוכל לצמצם את השימוש עד אין סוף.  צריך לקדם אנרגיות מתחדשות וליישם את התכנית להפחתת פליטות גם כן.  צריך להגיע לתכנית לאומית שתעוגן בחוק ולא בתכניות ממשלה שלא מקוימות.  צריך להציב יעדים ברורים ולקבוע את האמצעים להגיע אליהם."
ח"כ דב חנין, סיעת חד"ש:
"המגזר הציבורי של משרדי הממשלה הוא המפגר מכל המגזרים ביישום התייעלות אנרגטית. התפיסה הייתה שמגזר זה יהיה ראשון ואחריו יבואו אחרים. התחום מתעכב בשל מספר כשלים: החוק קובע שיש צורך ביעדים מדידים שלא נקבעו, כפי מציין מבקר המדינה לצד אמצעים לעמידה ביעדים, חסר בסיס נתונים, יש ליקויים מאוד גדולים בבקרה – אין לוחות זמנים של התקדמות. מרגע שהתקבל החוק יש חובה לקיימו – בראש ובראשונה על ידי הממשלה."

רקע:
איגוד החברות הוא הארגון המרכזי והיחיד אשר מטרתו הנה קידום האנרגיה הירוקה בישראל, אנרגיה מתחדשת והתייעלות אנרגטית והוא בית לפעילותן של 100 חברות בענפי הפעילות השונים (www.greenrg.org.il)

הדיון היום היה ההזדמנות הראשונה בה מתקיים דיון עומק בנושא התכנית הלאומית להתייעלות אנרגטית, החסמים והכשלים.

מתוכנן דיון המשך של הוועדה שיעמיק עוד יותר בנושאים אלו.





 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy