פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
חברת סייברג'ים מישראל מככבת ב - CyberCamp בספרד
14/12/2014 16:58

חברת סייברג'ים הישראלית, בבעלות חברת החשמל לישראל וחברת סייבר קונטרול, זכתה במכרז של INCIBE (National Institute of Cybersecurity), זרוע התקשורת של ממשלת ספרד, לעריכת משחקי מלחמה (אימונים) במדריד, במהלך אירוע CyberCamp שנערך בימים אלו 2014.

                                                                                                           14/12/2014

חברת סייברג'ים מישראל מככבת ב - CyberCamp בספרד
חברת סייברג'ים הישראלית, בבעלות חברת החשמל לישראל וחברת סייבר קונטרול, זכתה במכרז של INCIBE (National Institute of Cybersecurity), זרוע התקשורת של ממשלת ספרד, לעריכת משחקי מלחמה (אימונים) במדריד, במהלך אירוע CyberCamp שנערך בימים אלו 2014.

מטרת האירוע והארגון הינה לשדרג את יכולות הסייבר בספרד, לזהות מהנדסים וצעיריםם מוכשרים ולגייס אותם לשירות המדינה וכן עבור חברות מסחריות בתחום. האירוע השנה הדגיש את חשיבות נושא מערכות יצור ובקרה ממוחשבות כגון SCADA, ואת הסכנות מפשעי סייבר האורבות לארגונים המשתמשים בכלים אלו.

במהלך האירוע, שהתקיים בשבוע שעבר, צוות סייברג'ים ניהל ארבעה משחקי מלחמה בני 4 שעות כל אחד, שבהם אותגרו המתאמנים בהתקפות משולבות שכללו מתקפות על מערך המחשוב, על מערכות SCADA וכן הנדסה חברתית (Social Engineering).  ניהול ההתקפות בוצע ע״י המערכת היחודית - RoboThreat שפותחה בסייברג׳ים ומאפשרת התאמת התקיפות לאירגון המתאמן בהתאם לאיום הייחוס, בימים אלו מטמיעה סייברג׳ים את המערכת החדשה והייחודית בחברות וממשלות ברחבי העולם כחלק מפיתרון הוליסטי.
המתאמנים נדרשו לנהל את ההגנה על "חברת החשמל", שהוקמה עבור האימון, כאשר מערכות השליטה והבקרה במדריד היו מחוברות דרך האינטרנט לאתר הייצור של סייברג'ים במתקן האימונים הבינלאומי של החברה בחדרה, ישראל. המתאמנים נדרשו לוודא שהמערכות, כולל אתר האינטרנט של החברה, הכספים, מערכות התקשורת וכמובן מערכות הייצור - ימשיכו לתפקד ללא בעיה. צוותי סייברג'ים בחנו את התנהלות המתאמנים ובסוף כל אימון הגישו מסקנות ולקחים על התנהלותם לאנשי INCIBE, כך שניתן יהיה לבחור את הטובים ביותר להמשך פעילות עם הארגון.

מתוך אחריות לאומית ומובילות טכנולוגית, חברת החשמל הקימה מתחם אימונים חדשני, שידריך ויכשיר חברות תשתיות להגנת סייבר - אתגר האתגרים מבחינה ביטחונית בכל סוגי הפעילות הנעשית במערכות הארגון. אין ספק שזהו מרחב הלחימה העכשווי והעתידי המשמעותי ביותר ובזירה זו יש שימוש במערכות ואמצעים טכנולוגיים מהמשוכללים בעולם, מדריכי הסייבר ג'ים הם מומחים מן המעלה הראשונה וניסיונם ויכולותיהם הוכחו בפעילות "מבצעית".  מתקפות הסייבר הן כבר תופעה שגרתית בינלאומית.  מתוך הבנת הנושא והניסיון הרב שהצטבר בתחום, הזירה שיזמה חברת החשמל, הינה יחידה וייחודית המספקת חוויה ותחושה של מתקפת סייבר בתנאים אמתיים. 
אופיר חסון, מנכ"ל סייברג'ים: "האימון היה מוצלח מאד והוכיח שוב את הייחודיות ביכולות ובידע הקיימים בסייברג'ים. היכולת לתכנן ולבצע אימון מסובך, בזמן קצר, מול מערכות ייצור אמתיות ולדמות פעילות חברה אמיתית, כל אלה אפשרו למתאמנים לחוות אימון ריאליסטי ומאתגר. אני מאמין", אמר חסון, " שאירוע זה הוא חלק מיישום האסטרטגיה של סייברג׳ים בחבירה לארגונים וממשלות ברחבי העולם."

אירוע סייברקאמפ: http://cybercamp.es/sobre

על סייבר ג'ים:
חברת החשמל לישראל וסייבר קונטרול חנכו לפני כשנה את מתקן ה"סייבר ג'ים – CYBER GYM" , זירת אימונים ייחודית להכשרת "לוחמי סייבר", למידה ותרגול  "הגנת סייבר" עבור חברות , אסטרטגיות ולאומיות, בתחומי תשתיות ואנרגיה בארץ ובשווקים בינלאומיים כדוגמת: שדות תעופה, רכבות, כבישים, תחנות כוח, מתקני מים, מתקני אנרגיה וכיו"ב.
המתחם ייחודי בכך שאינו עוד סימולטור רגיל, אלא, מכשיר את צוות הבקרה לחוות ולהגיב בזמן אמת להשלכות של פגיעת סייבר במתקני תשתיות רגישים.  לצורך תרגול אירוע אמיתי, מועסקים טובי האקרים בישראל ובעולם.
המתחם מחולק לשלושה אזורים. לכל זירה/קבוצה, יש את הצבע שלה: זירת ההתקפה - הקבוצה האדומה (האקרים), זירת ההגנה - הקבוצה הכחולה (החבר'ה הטובים) וזירת השליטה: ניהול המשבר - הקבוצה הלבנה.  בכל זירה שכזו הקבוצות יתורגלו בתרחישים שונים תוך ניהול "מתקפה" המדמה זמן אמת.
מעבר למתרגלים המומחים, המיומנים ובעלי הניסיון בתחום, יש בזירה מערכות ואמצעים טכנולוגיים מהמשוכללים בעולם, מערכות תכנון ובקרה היודעות לתפור זירת אימונים הולמת בהתאם לצרכים ולמאפייני הארגון.
ארגונים תלויים ביציבות, ביטחון וסביבת סייבר שקטה כדי ליצור, לתקשר ולתפעל תהליכים תעשייתיים כמו גם פעילות עסקית.  מערכות אלו מורכבות ביותר וקשה להגן עליהן.  מתקפות סייבר חודרות למחשבים ולרשתות וגורמות לנזקים משמעותיים מאוד לארגונים ביניהם חשיפה של מידע סודי ורגיש, הפרעה לתהליכים תפעוליים ואפילו פגיעה בבריאות ובביטחון הציבור.
בהגנה על מתקפות ואיומים בלתי נראים שכאלו, נדרש ידע וטכניקות הגנה.  הגנה על הסייבר דורשת עבודת צוות, שימוש בשפה משותפת, הבנה "המוח של התוקף" וכן אימון ופרקטיקה ברגע שהאיום הופך למוחשי – זהו בדיוק האתגר והמענה שנותנת "סייבר ג'ים".


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy