פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
חברת אנרגיה גלובל בניהולו של יוסי אברמוביץ' זכתה במכרז להקמת שדה סולארי במדינת ג'ורגיה שבארה"ב בעלות של למעלה מ- 100 מיליון שקלים
16/12/2014 10:36

השדה שיוקם יהיה בעל קיבולת של 17.68 מגה וואט ויספק חשמל ל 20 השנים הקרובות לתושבי האזור

  

חברת אנרגיה גלובל בניהולו של יוסי אברמוביץ' זכתה במכרז להקמת שדה סולארי במדינת ג'ורגיה שבארה"ב בעלות של למעלה מ- 100 מיליון שקלים
השדה שיוקם יהיה בעל קיבולת של 17.68 מגה וואט ויספק חשמל ל 20 השנים הקרובות לתושבי האזור

 

בתמונה:בתמונה: יוסי אברמוביץ',(מימין) מנכ"ל ומייסד חברת אנרגיה גלובל ודיויד הרשקוביץ', מנכ"ל אנרגיה USA מצביעים על מיקומו של השדה הסולארי הראשון בדרום מזרח ג'ורגיה. 

קרדיט: Adina Halevi Photography


לאחר שפיתח יחד עם שותפיו את תחום האנרגיה הסולארית בישראל ומזרח אפריקה, השבוע הגיע יוסי אברמוביץ' להישג נוסף- חתימה על הקמת השדה הסולארי הראשון בדרום מזרח ג'ורג'יה, ארה"ב. היקף החוזה שנחתם השבוע מגיע ללמעלה מ- 100 מיליון שקלים. את הקמת השדה תבצע חברת אנרגיה USA Energiya USA) ) חברת הבת של חברת אנרגיה גלובל, אותה ייסד אברמוביץ'. 

על פי ההסכם שהתגבש מול משרד הפיתוח האזורי במחוז, השדה  הסולארי יוקם במחוז גלין, ג'ורג'יה (Glynn County) וגודלו נאמד בכ- 240 דונם. השדה יהיה הראשון מסוגו באזור ויספק 17.68 מגה וואט ל- 20 השנים הקרובות. על פי הערכות החיבור לרשת החשמל המחוזית יתבצע עד ה-31 לדצמבר 2015.

יוסי אברמוביץ', מנכ"ל ומייסד אנרגיה גלובל:  "כחברה ישראלית, אנחנו גאים לסייע לממשל האמריקאי לממש את הפוטנציאל הקיים בשטחיו בתחום האנרגיה הסולארית. להשקעה באנרגיה ירוקה ומתחדשת אימפקט סביבתי וחינוכי חשוב מאוד לחברה. אנו מודים להנהלת המחוז על הבעת האמון. בכוונתנו להמשיך לקדם פיתוח של פרויקטים חלוציים בתחום האנרגיה במקומות שונים בעולם".

דיויד הרשקוביץ', מנכ"ל אנרגיה USA: "פרויקט גלין הוא הפרויקט הראשון אותו תשיק חברת אנרגיה גלובל מתוך היקף של פרויקטים באזור דרום מזרח ארה"ב עליהם היא שוקדת בימים אלו. מדובר בזריקת אנרגיה חשובה ביחסים האסטרטגיים בין ישראל לארה"ב".

נוריה מקנזי, מנהל אגף הפיתוח בחברת  Georgia Power- "ג'ורג'יה פאוור שמחה מאוד על ההזדמנות לעבוד עם חברת אנרגיה גלובל. הפרויקט יאפשר אספקה של אנרגיה ירוקה, חסכנית וסולארית ללקוחותינו בג'ורג'יה היום ובעתיד".

עופר אבירם, קונסול ישראל באזור דרום מזרח ארה"ב: "פרויקט גלין מהווה התפתחות אסטרטגית נוספת ביחסים בין ישראל לארה"ב ודוגמה לשותפות העסקית הפורחת בים המדינות בתחום האנרגיה. בזמן בו אזורי פיתוח והפקת השמנים בעולם חווים אי בהירות בנוגע להמשך פעילותם, ישראל גאה להיות החלוצה במהפכת האנרגיה החלופית והנקייה בעולם".

בהמשך למאמציו של יוסי אברמוביץ' להשתלב בתוכנית Power Africa של הממשל האמריקאי לפיתוח תשתיות החשמל ביבשת, בחודש הבא, לאחר 3 שנים של דיונים ופיתוח, תשיק חברת אנרגיה גלובל את הקמתו של השדה הסולארי הראשון ברואנדה ובמזרח אפריקה. השדה, שהוקם בניהולו של חיים מוצין, יוקם בכפר אגאהוזו- שלום המיועד לטיפול ביתומי מלחמת רואנדה. הפרויקט צפוי להגדיל את כושר ייצור כוח החשמל במדינה בכ-7% ועלותו מוערכת בכ- 85 מיליון שקלים.
פרויקט גלין בג'ורגיה והקמת השדה הסולארי הראשון במזרח אפריקה מגיעים בתקופה בה תחום האחריות הסביבתית בעולם נמצאת על סדר היום העולמי. אתמול, בוועידת האקלים העולמית בלימה, הצביעו המדינות המשתתפות בפעם הראשונה בעד מתווה המחייב את כל מדינות העולם להפחתת פליטת גזים מזהמים. היעדים הסופיים להפחתת הפליטה יאושרו סופית בוועידת האקלים שתתקיים בשנה הבאה בפריז. 

חברת אנרגיה גלובל קפיטל היא חברת אנרגיה סולארית בינלאומית שהוקמה במטרה לייצר מקורות אנרגיה חדשים ליבשת אפריקה ולשווקים במדינות לא מפותחות אחרות בעולם. החברה, שהוקמה בשנת 2010, מתמחה ביוזמה, תכנון, מימון וביצוע שוטף של פרויקטים בתחום האנרגיות המתחדשות בשווקים שונים בעולם. מטרת אנרגיה גלובל קפיטל היא לספק אנרגיה ל50 מיליון איש מאנרגיות מתחדשות עד שנת 2020.



 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy