פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
מקימה שותפות אסטרטגית עם Yunnan Yuntianhua הסינית
16/12/2014 16:15

- כיל תשקיע עד 500 מיליון דולר תמורת בעלות של 50% במיזם משותף לפעילות פוספט משולבת מלאה בקנה מידה עולמי בסין; בנוסף לאחזקה אסטרטגית של 15% ב- Yunnan Yuntianhua, היצרנית המובילה באסיה של סלע פוספט. העסקה צפויה לתרום לרווח הנקי של כיל החל מהשנה הראשונה, עם מכפיל EV/EBITDA של 7.4 על בסיס תחזיות לשנה השנייה.

 


16.12.14
כיל בצעד מכונן בפעילות הפוספט הגלובלית שלה:
מקימה שותפות אסטרטגית עם
Yunnan Yuntianhua הסינית
- כיל תשקיע עד 500 מיליון דולר תמורת בעלות של 50% במיזם משותף לפעילות פוספט משולבת מלאה בקנה מידה עולמי בסין; בנוסף לאחזקה אסטרטגית של 15% ב- Yunnan Yuntianhua, היצרנית המובילה באסיה של סלע פוספט. העסקה צפויה לתרום לרווח הנקי של כיל החל מהשנה הראשונה, עם מכפיל EV/EBITDA  של 7.4 על בסיס תחזיות לשנה השנייה.

- המיזם המשותף יכלול מכרה המפיק בשנה כ- 2.5 מיליון טון סלע פוספט, ל- 30 השנים הבאות, פעילות פוספט משולבת בקנה מידה עולמי ומערך שיווק ומכירות שמשרת בעיקר את השווקים בסין ואסיה.

- השותפות האסטרטגית תמנף את מומחיות הייצור, היכולות טכניות והשווקיות  של כיל ו- Yunnan Yuntianhua  ותכלול פלטפורמה משותפת של מו"פ פוספט במחוז יונאן לשיפור תהליכים ופיתוח מוצרים חדשים לשני השותפים.

- מעבר לשותפות במיזם המשותף, כיל רואה בשותפות זו גם ערך אסטרטגי שיתרום להתרחבות וצמיחה משמעותית, לפלטפורמה אסטרטגית לפעילות בשווקים החשובים של סין ודרום אסיה, בנוסף לפוטנציאל משמעותי ליצירת סינרגיות מחוללות צמיחה ותחרותיות. בכך, כיל הופכת לשחקן חשוב, מאוזן, בעל ייחוד וערך מוסף בשוקי החקלאות, המזון והחומרים המיוחדים.

- באמצעות העסקה כיל ממשיכה ליישם את אסטרטגיית "הצעד הבא קדימה": גיוון ושדרוג מקורות חומרי הגלם בהתאם לשוקי הקצה הגלובליים, בייחוד בשווקים מתפתחים (סין, ברזיל, הודו ואפריקה); הרחבת הנוכחות בשוקי הקצה כדי למלא צרכים חיוניים בתחומי המזון, החקלאות והחומרים המורכבים; ושיפור היעילות והעלויות בחברה. כיל מתכוונת להמשיך ולבחון הזדמנויות נוספות בכיוונים אלו.


כיל מודיעה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי רחב עם קבוצתYunnan Yuntianhua Co.Ltd , חברה סינית בבעלות ממשלתית, יצרנית הכימיקלים השנייה בגודלה בסין, בעלת מכרות פוספט בקנה מידה עולמי ויצרנית דשנים ומוצרי המשך מבוססי פוספט.
תאור העסקה:
כיל תשקיע עד 500 מיליון דולר בשותפות האסטרטגית עם Yunnan Yuntianhua שתכלול: יצירת מיזם משותף חדש שבו לכיל תהיה בעלות של 50% והוא כולל פלטפורמת פוספט בקנה מידה עולמי ופעילות לאורך כל שרשרת הערך מכריית פוספט ועד מוצרי המשך; ואחזקה אסטרטגית ב- Yunnan Yuntianhua, היצרנית המובילה בסין של סלע פוספט ודשנים, כמפורט להלן:
המיזם המשותף יכלול את הנכסים הבאים:
• מכרה סלע פוספט בקנה מידה עולמי המופעל כעת ע"י Yunnan Yuntianhua  המפיק כ- 2.5 מיליון טון פוספט בשנה שיעניק תשתית עמוקה, תחרותית ואיכותית לחומרי הגלם של המיזם המשותף, שיצמח ויפעל לאורל כל שרשרת הערך.
• פעילות פוספט משולבת גדולה גם במונחים בינ"ל עם כושר ייצור שנתי של כ- 1,850,000 חומצה גופרתית, 700,000 טון חומצה זרחתית, 850,000 טון דשנים, 60,000 טון של חומצה זרחתית נקייה, 120,000 טון דשנים מיוחדים ו- 65,000 טון של פוספטים מיוחדים לשוקי המזון והחומרים המורכבים.
כיל תוביל את פעילות המיזם המשותף ותמנה מנכ"ל, סמנכ"ל תפעול ראשי וסמנכ"ל מכירות ושווק במיזם המשותף, בעוד Yunnan Yuntianhua תמנה סמנכ"ל כספים וסמנכ"ל משאבי אנוש למיזם. כיל תהפוך את המיזם המשותף לפלטפורמת פעילות משותפת, גדולה ואסטרטגית של כל עסקיה הקיימים בסין, אשר תשולב ותתמוך באופן מלא בפעילותה הגלובלית של כיל בשוקי החקלאות, המזון והחומרים המורכבים. המיזם יהפוך ליחידה עסקית פעילה כולל פיתוח מוצרים, ייצור, שיווק ומכירה.
במטרה לחזק את השותפות האסטרטגית בין כיל ל- Yunnan Yuntianhua  וליצור ערך מוסף לבעלי המניות שלהם, כ- 269 מיליון דולר מהשקעת כיל ישמשו לרכישת אחזקה אסטרטגית ב- Yunnan Yuntianhua, חברה בת של קבוצת  Yuntianhua הנסחרת בבורסה לניירות ערך של שנגחאי,(600096: Shanghai) . המניות החדשות שיונפקו ייצגו 15% מההון של  Yuntianhua Yunnan לאחר ההנפקה לכיל. Yunnan Yuntianhua היא אחת מחברות הכימיה המובילות בסין, עם הכנסה שנתית של כ- 9 מיליארד דולר, עם מערך ייצור, מכירה ושווק ברמה גבוהה לתעשיות החקלאות והמוצרים התעשייתיים ובעלת מיקוד אסטרטגי בשרשרת הערך של הפוספט ויתרון משמעותי במקורות המינרל.

הנפקת המניות תהפוך את כיל לבעלת המניות הפרטית הגדולה ב-  Yunnan Yuntianhua ותאפשר לכיל למנות שני חברים בדירקטוריון Yuntianhua Yunnan וסמנכ"ל ב- Yunnan Yuntianhua, כמו גם סמנכ"ל בשתיים מהחברות הבנות שלה. המניות יירכשו ע"י כיל במחיר 8.24  RMBלמניה, דיסקאונט של 10% מהמחיר הממוצע של מניית  Yuntianhua Yunnanלאורך 20 ימי המסחר הקודמים ל- 25.11.14. המניות תהיינה חסומות לתקופה של שלוש שנים, כהוכחה למחויבותה ארוכת הטווח של כיל לשותפות ארוכת טווח עםYunnan Yuntianhua . בכוונת כיל להיות בעלת מניות פעילת ובעלת ערך עבור Yunnan Yuntianhua.
העסקה צפויה לתרום לרווח הנקי על בסיס מזומן של כיל החל מהשנה הראשונה לפעילות עם EV/EBITDA  של 7.4 על בסיס תחזיות לשנה השנייה.
העסקה צפויה להסגר ברבעון הראשון של 2016, בכפוף לתנאים סגירה הכוללים אישורי ממשלה.

הרציונאל האסטרטגי של העסקה:
העסקה של כיל עם Yunnan Yuntianhua  מייצגת את השלב המשמעותי הבא באסטרטגיית "הצעד הבא קדימה" של כיל. היא תגדיל את פלטפורמת הפוספט של כיל ביותר מ- 50% ותרחיב את המודל העסקי של פעילות הפוספט המתפרס לאורך כל שרשרת הערך לאזורים גיאוגרפיים אטרקטיביים אחרים באמצעות יצירת ביקוש דרך שוקי מוצרי ההמשך המיוחדים. ביצוע העסקה במועד הנוכחי יאפשר לכיל לנצל את מחירי הפוספט הנמוכים הנוכחיים במטרה להבטיח עתודות לטווח ארוך ונתח שוק בשוקים צומחים.
פעילות הפוספט של כיל מתמקדת במילוי הצרכים החיוניים בתחומי החקלאות (סחורות ודשנים מיוחדים), מזון (מרקם ויציבות של מזון מעובד), וחומרים מורכבים (לשוקים תעשייתיים). החל מנכס הבסיס של ייצור סלע בעלויות תחרותיות, 75% ממוצרי הפוספט של יחידת הפוספט של כיל (שבסיסה ברותם אמפרט) נמכרים דרך אינטגרציה אנכית מלאה בשרשרת הערך; מדשנים בתפזורת ועד ליישומים מיוחדים. באמצעות עסקה זו יחידה עסקית זו תחזק את מעמדה כשחקן פוספט גלובלי מוביל בעל אינטגרציה אנכית וסל מוצרים מיוחדים הגדול ביותר.
כיל נכנסת לשותפות אסטרטגית מקיפה, רחבה וארוכת טווח עם Yunnan Yuntianhua  כדי ליישם את המודל העסקי המוצלח שפיתחה בעשורים האחרונים גם בשוקים הצומחים במהירות באסיה ובסין. בכוונתה להסתגל לתנאי השוק באסיה על ידי שילוב הידע המפותח שלה בייצור ושיווק פוספטים מיוחדים עם האינטגרציה החזקה והגודל שלYunnan Yuntianhua . יתרון נוסף יהיה מהזדמנות של כיל לאזן את שרשרת האספקה הגלובלית שלה משני אתרים משולבים, אחד בישראל והשני בסין, על מנת להעניק שירות טוב יותר ללקוחותיה באירופה, אמריקה ואסיה, ובכך לנצל סינרגיות בשרשרת האספקה ובהשקעות.


מאפיינים תחרותיים ויתרונות העסקה:
• כיל תהפוך לשותפה במיזם משותף עםYunnan Yuntianhua , יצרנית הדשנים הגדולה בסין ברמת התפעול וכשותף אסטרטגי במישור התאגידי.
• באמצעות הרכישה כיל תרוויח יכולת לבנות פלטפורמת פוספט מיוחדת אינטגרטיבית שנייה  עם רווחיות מעל לממוצע והיא תפעיל אותה כיחידה אחת ביחד עם פלטפורמת הפעילות שבישראל כמו גם עם פעילותה הגלובלית בגרמניה, הולנד וארה"ב.
• העסקה עם Yunnan Yuntianhua  תחזק את עלות התחרותיות של פעילות הפוספט של כיל ע"י גישה לפעילות סלע פוספט בעלות נמוכה עם עתודות שהן בין הגדולות בעולם, כמו גם חומצה זרחתית בעלות נמוכה.
• הרכישה כמעט ומכפילה את נתח השוק הגלובלי של כיל בתחום הפוספט והיא הופכת לשחקן  מוביל חדש בשוקים הגדלים במהרה של סין ואסיה לדשנים, תוספי מזון וחומרים מורכבים.
• משאבים נוספים אלו בשילוב עם פעילותה הקיימת של כיל בתחום הפוספטים המיוחדים בהיקף של כ- 2 מיליארד דולר באירופה, צפון אמריקה וברזיל, מומחיותה ושם המותג שלה, יאפשרו לה לבנות פעילות ייחודית, מגוונת ותחרותית בקנה מידה עולמי בשלושה משוקיה הגדולים; סין, דרום מזרח אסיה והודו. העסקה גם תתרום למעמדה המבוסס של כיל בברזיל. העסקה תאפשר לכיל לספק שירות טוב ומקיף יותר ללקוחותיה.
• כיל זיהתה פוטנציאל להתרחבות משמעותית וניצול סינרגיות: שדרוג והרחבת מתקני ייצור של החומצה הזרחתית הנקייה, הרחבת פעילות מוצרי המשך ע"י שימוש בידע של כיל, הצעת מוצרים בעלי ערך מוסף גבוה כמו דשני MAP מסיסים, מלחי פוספט מיוחדים למזון ומוצרים מורכבים כמו גם תערובות בשוק הלא חקלאי; הרחבת ייצור דשנים בתפזורת (GMAP, GTSP) ע"י פתיחת צווארי בקבוק, ושיפור ניצולת כושר הייצור ותהליכים. כתוצאה מכך, ההכנסות צפויות לגדול מכ- 500 מיליון דולר בשנה ללמעלה מ- 700 מיליון דולר לאורך תקופה של חמש שנים. בנוסף, כיל רואה פוטנציאל לשיפור שולי הרווח באמצעות בידול שיווקי והפחתת עלויות ייצור.
• הצדדים יקימו פלטפורמת מו"פ משותפת לפוספט ב-Kunming  (במחוז יונאן) שתתמקד בפיתוח מוצרים לשוקים באסיה כמו גם שיפור תהליכים בייצור פוספט.
• השותפות האסטרטגית בין כיל ל Yunnan Yuntianhua  תוכל לתמוך בעסקי האשלג של כיל בסין לטווח הארוך.
• כיל תתמוך באופן פעיל בהנהלת Yunnan Yuntianhua באמצעות ניסיון, ידע וכוח אדם להקמת "וועדת פוספט" חדשה שתדווח לדירקטוריון של Yunnan Yuntianhua. הוועדה מתוכננת להביא לאופטימיזציה של מתקני החברה, פעילותה המסחרית ומיצובה הפיננסי במטרה ליצור ערך לבעלי המניות.

 

יו"רYunnan Yuntianhua , טה שנגואה: "אנו שמחים להכנס לשיתוף פעולה אסטרטגי עם כיל, שהינה מובילה תעשייתית בינלאומית, בעלת ידע ומומחיות ייחודיים בפיתוח וייצור מוצרי המשך מבוססי פוספט לשוקי המזון, החקלאות והחומרים המורכבים. מיצובנו הייחודי בשוק הפוספט העולמי יפיק תועלת משילוב התשתית והעתודות הגדולות של חומר הגלם שלYunnan Yuntianhua , ביחד עם הידע הרחב, טכנולוגיות ייחודיות ומומחיותה המוכחת של כיל, ויאפשרו לנו לבצע פעילות לאורך כל שרשרת הערך- מכרייה ועד ייצור מוצרי המשך. אין אף חברה אחרת בעולם כיום שעושה את זה. אנו מאמינים שביחד, כיל ו-Yunnan Yuntianhua ייתרמו בצורה משמעותית לחברה ולתעשייה הסינית".
סטפן בורגס, מנכ"ל כיל: "ההסכם עם Yunnan Yuntianhua ממלא את היעדים האסטרטגיים שלנו. הוא יאפשר לנו להכפיל את פעילות הפוספט שלנו ולהפוך את כיל משחקנית קטנה יחסית ואזורית בתעשיית הפוספט, למובילה גלובלית עם גישה לעתודות פוספט תחרותיות המתאימות לכל שוק. כתוצאה מהסכם זה נהפוך את הידע הייחודי שלנו, היכולות הטכנולוגיות והמומחיות שאין דומה לה, לבעלי תרומה חשובה עבור כיל. שיתוף הפעולה עם Yunnan Yuntianhua  תואם את האסטרטגיה של כיל לספק את הצרכים החיוניים והמתפתחים של אוכלוסייתה הגדלה של סין. החדירה שלנו לשוק הסיני גם היא יעד עסקי חשוב עבור כיל. השותפות עםYunnan Yuntianhua  לא תתבטא רק באספקת דשני פוספט לשוק החקלאות המתפתח במהירות של סין, אלא היא חשובה גם עבור שוק המזון שעובר שינויים משמעותיים נוכח הצריכה הגוברת של מזון מעובד".
ניר גלעד, יו"ר כיל: "העסקה האסטרטגית של כיל עם Yunnan Yuntianhua  מסמלת ציון דרך חשוב נוסף ביישום האסטרטגיה שלה ומצטרפת להשגים נוספים של כיל מהשנה האחרונה ובהם אבטחת מקורות חומרי גלם אחרים מחוץ לישראל (אשלג בספרד ובאתיופיה), הנחת בסיס אסטרטגי לפעילות בשווקים המתפתחים המרכזיים (סין, אפריקה וברזיל); התמקדות בפעילות הליבה של כיל בתחומי המזון, החקלאות והחומרים המורכבים באמצעות מכירת נכסים שאינם בליבת עסקיה, הקמת פלטפורמה משמעותית בשווקים גדולים ומתפתחים (סין, ברזיל, אפריקה) ויישום תוכנית התייעלות בחברה. כיל ממשיכה לחפש באופן פעיל הזדמנויות צמיחה אסטרטגיות נוספות בעיקר מחוץ לישראל."

 


אודות כיל:
כיל היא יצרנית גלובלית של מוצרים מבוססי מינראלים ייחודיים שמספקת את צרכיה החיוניים של האנושות בעיקר בשוקי המזון, החקלאות, והחומרים המורכבים.
כיל מייצרת כשליש מהברום בעולם, היא יצרנית האשלג השישית בגודלה והיא הספקית המובילה של חומצה זרחתית נקייה. כיל היא יצרנית מובילה של דשנים מיוחדים ופוספטים מיוחדים, מעכבי בעירה ופתרונות לטיפול במים. פעילות הייצור והכרייה של כיל הממוקמת בישראל, אירופה, אמריקה וסין, נתמכת על ידי הפצה ואספקה גלובלית.
המוצרים שכיל מייצרת בתחום החקלאות מסייעים להאכיל את אוכלוסיית העולם הגדלה; האשלג והפוספט שכיל כורה ומייצרת משמש כמרכיב בדשנים וכמרכיב חיוני בתעשיות התרופות ותוספי המזון. תוספי המזון שאנו מייצרים מאפשרים לאדם זמינות גבוהה יותר למזון מגוון ואיכותי יותר; המוצרים לטיפול במים מספקים מים נקיים למיליוני אנשים ולתעשייה ברחבי העולם; וחומרים אחרים, מבוססי ברום ופוספטים מסייעים ליצירת אנרגיה יעילה יותר וידידותית לסביבה, למניעת התפשטות של שריפות יער, ומאפשרים שימוש נרחב ובטוח במגוון מוצרים וחומרים.
כיל נהנית ממספר יתרונות ייחודיים, כולל פעילויות ייצור אנכית החל מחומרי הגלם ועד למוצרים מורכבים, כמו גם סינרגיות תפעוליות לייצור מוצריה הייחודיים; סל מוצרים מאוזן ומגוון לשווקים המתפתחים; נוכחות רחבה ברחבי העולם וקרבה לשווקים גדולים באזורים מתפתחים.
כיל פועלת במסגרת אסטרטגיית קיימות הכוללת מחויבות לשמירה על הסביבה, תמיכה בקהילות שמפעלינו פועלים בקרבן ומהן מגיעים עובדינו, ומחויבות לכלל העובדים, ללקוחות, לספקים ולכלל מחזיקי העניין של החברה.
כיל חברה ציבורית הנסחרת בבורסה בתל-אביב ובבורסה לניירות ערך בניו יורק (TASE and NYSE:ICL). החברה מעסיקה כיום כ- 12,000 עובדים ברחבי העולם, מהם כ- 5,000 בישראל, רובם בנגב. מכירות כיל בשנת 2013 הסתכמו בכ- 6.3 מיליארד דולר וכ- 50% מהן נבעו מיצור המתבצע בישראל. למידע נוסף בקרו באתר האינטרנט של החברה בכתובת www.icl-group.com

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy