פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 16.04.2024
אנלייט אנרגיה מתחדשת מוכרת את פרויקט אנרגית הרוח הראשון בפולין ברווח של כ-80%
21/12/2014 11:56

העסקה משקפת רווח של כ- 15 מיליון שקל החברה ממשיכה לפתח מיזמים נוספים במדינה זאת

הכניסה לפולין מוכיחה את עצמה:

אנלייט אנרגיה מתחדשת מוכרת את פרויקט אנרגית הרוח הראשון בפולין ברווח של כ-80%
העסקה משקפת רווח של כ- 15 מיליון שקל
החברה ממשיכה לפתח מיזמים נוספים במדינה זאת
אנלייט אנרגיה מתחדשת מקבוצת יורוקום הודיעה היום על מכירת פרויקט Wroblew, חווה לייצור חשמל מאנרגיית רוח בפולין בהספק של 38 מגה-וואט לתאגיד אירופאי גדול. החברה מוכרת ביחד עם כל השותפים במיזם את מלוא הזכויות בפרויקט, כאשר החברה מחזיקה בשרשור כ- 25% מהפרויקט. התמורה נטו לכל השותפים לאחר ניכוי ההלוואה לבנק המממן, אשר תיפרע ע"י הרוכש הינה כ- 143 מ' ₪, מתוכה חלקה של החברה הינו כ- 34 מ' ₪. עסקת המכר נמצאת בשלבי סגירה והשלמה סופיים. התאגיד האירופאי רוכש את הפרויקט לאחר סיום הקמתו והגעתו לשלב הפעלה מסחרית מלאה.

 

השקעתה המקורית של החברה ברכישת חלקה במיזם היתה בסך של כ- 19 מ' ₪. מכירת הפרויקט משקפת לחברה מכפיל של כ-1.8 על סך השקעתה בפרויקט, המהווה רווח של כ-15 מיליון שקל.
גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט אנרגיה מתחדשת אמר היום: "העסקה מהווה הוכחה לאטרקטיביות של נכסים בתחום האנרגיה המתחדשת לאחר הפעלתם המסחרית. עבורנו זהו חיזוק נוסף ליתרונות המודל העסקי בו אנו פועלים, המבוסס על השקעה בפרויקטים הנמצאים בשלבי ייזום, פיתוח והקמה, השקעה המאפשרת לחברה להמשיך להחזיק בפרויקטים כנכסים מניבים לאחר חיבורם לרשת החשמל או למכור אותם לאחר הפעלתם המסחרית וליהנות מהרווח בגין פירות הייזום וההקמה. המכירה מהווה צעד חשוב בראייתנו  ארוכת הטווח לגבי שוק האנרגיה המתחדשת בפולין. תחום הרוח בפולין נמצא בצמיחה נמשכת ואנו ממשיכים לפעול לייזום עסקאות ולפתח פרויקטים נוספים יחד עם שותפינו במדינה זו".


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy